PDA

Επιστροφή στο Forum : Homeric [Mariposa]

Finnpartner_1966
18-06-2009, 14:05
Ο Ομηρίκος της Home Line ήταν το πρωτο απο τη σειρα των 3 πλοιων ναυπηγημενα στο Bethlehem Shipbuilding, στο Quincy της Μασσαχουσετης, για την Oceanic S.S.Co (Matson Navigation Company), κατασκευης 1931 (#1440). Τα αλλα δυο ηταν το Monterey, 1931 (#1441)-μετεπειτα Britanis, και το Lurline του 1932 (#1447), μετεπειτα Ελληνις.

Nicholas Peppas
28-02-2010, 07:46
The Mariposa then Homeric was the sister ship of Lurline (Ellinis) and later a nice passenger and cruise ship of Home Lines under the name Homeric.

Let us start with what we have uploaded already. First a nice photo

And then a Greek ad from 50 years ago, exactly August 13, 1960 wen the ship was advertised for a trip from Piraeus to Halifax and New York..

Miramar gives Mariposa's story and data

IDNo: 5153943 Year: 1931
Name: MARIPOSA Keel:
Type: Passenger/cargo (rf) Launch Date: 18.7.31
Flag: USA Date of completion: 12.31
Tons: 18017 Link: 1651
DWT: Yard No: 1440
Length overall: Ship Design:
LPP: 184.1 Country of build: USA
Beam: 24.2 Builder: Bethlehem
Material of build: Location of yard: Quincy
Number of screws/Mchy/ Speed(kn): 2ST-20
Subsequent History: 54 HOMERIC
Disposal Data: BU Kaohsiung 29.1.74

She was an American built ship, beautiful, well proportioned and fast...

A wonderful Web site here http://cruiselinehistory.com/?p=4730 has lots of nice information about her. I extract a few comments that are a must for all readers...

Originally the SS Mariposa, she was a luxury ocean liner launched in 1931; one of four ships in the Matson Lines “White Fleet” which included SS Monterey, SS Malolo and SS Lurline. (NB author's: later Ellinis)
In World War II she served the United States as a fast troop carrier, bringing supplies and support forces to distant shores as well as rescuing persons stranded in foreign countries by the outbreak of war.
In 1947 the ship was mothballed for six years at Bethlehem-Alameda Shipyard in Alameda, California. Her engines were overhauled by Todd San Francisco Division. Home Lines bought her and renamed her SS Homeric, sailing her to Trieste for reconstruction to allow 1243 passengers: 147 First Class and 1,096 tourist class. Gross register tonnage increased to 18,563.
Home Lines operated her beginning 24 January 1955 for liner service between ports in the north Atlantic. In 1964 she replaced the SS Italia to steam on the regular run between New York and Nassau, Bahamas, though she in turn was shortly replaced by SS Oceanic. SS Homeric was reassigned to intra-Caribbean cruises.
In 1973, a major fire destroyed much of her galley and restaurant and she was scrapped in Taiwan in 1974. During the ship breaking process, her sister ship Ellinis (ex-Lurline) suffered major engine damage on a cruise to Japan; Chandris Lines was able to purchase one of the Mariposa engines from the ship breakers.

Nicholas Peppas
04-09-2010, 07:17
A video from the 1960s on the ship can be found here http://www.youtube.com/watch?v=xF3auOlW4NE&feature=player_embedded I am warning you, this is a strange action video!

And here is a nice card from my collection

Two more postcards from me here. Both as Homeric. I have nothing as Mariposa. I hope Henry will add something good here

Nicholas Peppas
04-09-2010, 07:50
And here are some other ads of Homeric

From November 25 1959

From November 13, 1960

And from November 27, 1963

And three pieces of news about Homeric from August 14 and 19, 1956

and from May 12, 1964

The first one names Homeric as a winner of an award, but it was not the Blue Ribband. Probably a secondary line from Canada to England

Henry Casciaro
04-09-2010, 13:13
Congratulations Nicholas on this fantastic thread!. She was a truly beautiful liner. Unfortunately strange as it may seem I don't have much on her as the brochures I had from her cruising days got damaged and I lost them many years ago.

However I will search my files and see what I can come up with. Well done on such an informative and interesting introduction to this classic vessel. There is a book which has been published recently by an American author which deals exclusively with Matson Lines and their Pacific regular liner voyages and cruises. It is apparently very well illustrated but I can't remember the title (something like the 'White Ships' rings a bell). Maybe you are familiar with it already?

All the best, Henry.

Nicholas Peppas
04-09-2010, 13:47
There is a book which has been published recently by an American author which deals exclusively with Matson Lines and their Pacific regular liner voyages and cruises. It is apparently very well illustrated but I can't remember the title (something like the 'White Ships' rings a bell). Maybe you are familiar with it already?

All the best, Henry.

Thank you very much Henry.

Yes, the book is absolutely wonderful and I love it. It is:
Duncan O’Brien The White Ships: A Tribute to Matson’s Luxury Liners, Pier 10 Media, 2008.

I just checked YouTube and here is a ... film narrated by Duncan O'Brien himself with beautiful scenes of all the Matson ships
http://www.youtube.com/watch?v=BFCPHQzCpj8&feature=related

And this one
http://www.youtube.com/watch?v=V02pQIzvRG4&feature=related

Nicholas

Henry Casciaro
04-09-2010, 15:45
Nicholas what lovely souvenirs of a great bygone era in shipping. I would give anything to have been a teenage stowaway in one of those liners on a voyage to Hawaii. Thank you so much for this incredible piece of shipping history!

Henry.

britanis
09-09-2010, 22:38
yes this book is i hight light for matson fans and a special for the matson history
i think it was limited ????
yes i saw now only 1000 copys
( i have ONEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE)
http://www.whiteships.com/

Ellinis
25-09-2010, 17:01
το τέλος του HOMERIC ήρθε στα διαλυτήρια του Kaohsiung το 1974, συνέπεια των ζημιών που έπαθε από μια πυρκαγιά.
Δίπλα του έχει ήδη ξεκινήσει η διάλυση του Ολλανδικού υπερωκεανίου Nieuw Amsterdam.

πηγή (http://www.travelserver.net/travelpage/ubb-bin/ultimatebb.cgi)

TSS QUEEN ANNA MARIA
27-09-2010, 09:01
Αφού προηγουμένως οι άνθρωποι του Χανδρή το είχαν βανδαλίσει από μηχανές και εξαρτήματα για spare parts των αδελφών Ελληνίς και Βρετανίς.

Ellinis
27-09-2010, 09:27
Αλέξανδρε, πιστεύω να είδες την απίθανη φωτογραφία (http://www.shipsnostalgia.com/gallery/showphoto.php/photo/250915/title/homeric/cat/520)του Vic Scrivens στη Νέα Υόρκη!

TSS QUEEN ANNA MARIA
27-09-2010, 12:19
Την είδα Άρη, είναι εκπληκτική. Πρόσεξε το tender στην πλώρη, προφανώς για τις κρουαζιέρες.

TSS QUEEN ANNA MARIA
22-12-2010, 13:14
Το 1927 η Αμερικάνικη ναυτιλιακή εταιρία Matson Lines (Matson Navigation Company Inc.) η οποία εκμεταλλεύεται τους επιβατηγούς σταθμούς στα λιμάνια του Σαν Φρανσίσκο και Λος Άντζελες κτίζει και δρομολογεί προς την Χαβάη το πλοίο Malolo (μετέπειτα Βας. Φρειδερίκη) το οποίο αποκτά πολύ καλή φήμη και με την ταχύτητα των 22 μιλίων είναι το ταχύτερο του Ειρηνικού. Η επιτυχία του Malolo οδηγεί την απόφαση ναυπήγησης τριών μεγαλύτερων κονταδελφών με το παρατσούκλι τα «λευκά καράβια», με πρώτο το Mariposa (Πεταλούδα ισπανικά). Τα Lurline και Monterey σύντομα θα ακολουθήσουν. Η Matson εκτός των άλλων θυγατρικών της είναι ιδιοκτήτης πολυτελών ξενοδοχείων στην Χαβάη και η απόφαση ναυπήγησης των τριών καραβιών είναι για να δημιουργήσει μία πολυτελή γέφυρα μεταφοράς των φιλοξενουμένων της από τις δυτικές ακτές της Καλιφόρνια προς τα ξενοδοχεία της στην Χαβάη. Το 1930 δίδεται η εντολή στα ναυπηγεία Bethlehem Shipbuilding στο Quincy (Massachusetts) για την κατασκευή του πρώτου για την γραμμή Σαν Φρανσίσκο και Λος Άντζελες προς την Χαβάη και άλλα νησιά στον Ειρηνικό ωκεανό. Το καράβι αυτό παραδίδεται το 1932 στην Matson και ονομάζεται Mariposa (18.017 grt, 704 επιβάτες-475 Α’ θέσης και 229 Cabin class, μήκος 193 μέτρα, max. speed 23 knots, 2x Bethlehem steam turbines 28.450 SHP). Το Mariposa δρομολογείται στη γραμμή των δυτικών ακτών των ΗΠΑ προς Χαβάη, Σαμόα, Φίτζι, Ν. Ζηλανδία και Αυστραλία. Στις 16 Ιανουαρίου του 1932 ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι από την Νέα Υόρκη προς την Κούβα και μέσω του καναλιού του Παναμά έφθασε στο Λος Άντζελες για το ξεκίνημα της γραμμής του Ειρηνικού. Με το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου πολέμου το πλοίο επιτάσσεται (όπως και όλα τα επιβατηγά καράβια των ΗΠΑ) από το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ για την μεταφορά οπλιτών στα πεδία μαχών του Ειρηνικού. Με την λήξη του πολέμου το καράβι που βρίσκεται στη Βοστώνη δεν συμπεριλαμβάνεται στα σχέδια της Matson για επαναδρομολόγησή του και οδηγείται στα ναυπηγεία της Bethlehem στην Alameda της Καλιφόρνια όπου παροπλίζεται για 6 χρόνια. Η Matson η οποία έχασε πολλά από τα φορτηγά καράβια της κατά την διάρκεια του πολέμου, αναγκάζεται λόγω οικονομικών προβλημάτων για την ανασυγκρότησή της να πουλήσει το Mariposa.Tο 1953 το αγοράζει η Home Lines και το μεταφέρει στην Τριέστη για να μετασκευαστεί και να αυξηθεί η χωρητικότητά του σε 1.243 επιβάτες (147 Α’ θέσης και 1.096 Τουριστικής θέσης). Το 1955 το πλοίο που ονομάζεται πλέον Homeric (Ομηρικός) παραδίδεται στην Home Lines και ξεκινά τα υπερατλαντικά ταξίδια του προς την Νέα Υόρκη παράλληλα με κρουαζιέρες στις Δυτικές Ινδίες τον χειμώνα. Το 1964 αντικαθιστά το ομόσταυλό του Italia στην γραμμή Ν. Υόρκης-Nassau (Bahamas) και σε μικρό χρονικό διάστημα αντικαθίσταται από το νεότευκτο Oceanic και εκτελεί κρουαζιέρες στην Καραϊβική. Το 1973 μία μεγάλη πυρκαγιά ξεσπά στις κουζίνες του πλοίου και μεταδίδεται στο εστιατόριο και άλλους χώρους και η Home Lines αποφασίζει λόγω της ηλικίας του καραβιού ότι είναι ασύμφορη η επισκευή του και έτσι οδηγείται στην Ταϊβάν για διάλυση το 1974. Ενώ το πλοίο διαλύεται μία σοβαρή ζημιά στην μία μηχανή του κονταδελφού του πρώην Lurline που τώρα υπό την ιδιοκτησία της εταιρίας Χανδρή φέρει το όνομα Ελληνίς, έχει ως αποτέλεσμα οι μηχανικοί του Χανδρή να αγοράσουν τιην μία μηχανή του πλοίου καθώς και πολλά άλλα χρήσιμα ανταλλακτικά για το Ελληνίς και το Βρετανίς (πρώην Monterey της Matson).

130072 130073
πηγή φωτογραφιών shipsnostalgia

τοξοτης
22-12-2010, 19:27
Το 1927 η Αμερικάνικη ναυτιλιακή εταιρία Matson Lines (Matson Navigation Company Inc.) η οποία εκμεταλλεύεται τους επιβατηγούς σταθμούς στα λιμάνια του Σαν Φρανσίσκο και Λος Άντζελες κτίζει και δρομολογεί προς την Χαβάη το πλοίο Malolo (μετέπειτα Βας. Φρειδερίκη) το οποίο αποκτά πολύ καλή φήμη και με την ταχύτητα των 22 μιλίων είναι το ταχύτερο του Ειρηνικού. Η επιτυχία του Malolo οδηγεί την απόφαση ναυπήγησης τριών μεγαλύτερων κονταδελφών με το παρατσούκλι τα «λευκά καράβια», με πρώτο το Mariposa (Πεταλούδα ισπανικά). .................................................. .................................................. .........

πηγή φωτογραφιών shipsnostalgia

Αυτή η 2η είναι το κάτι άλλο.

Ellinis
18-04-2011, 22:43
Kαρτ ποστάλ του HOMERIC, σε μια από τις κρουαζιέρες που έκανε τους "εκτός σεζόν Ατλαντικού" μήνες, δηλαδή το χειμώνα.

Henry Casciaro
19-04-2011, 18:55
Two more postcards from me here. Both as Homeric. I have nothing as Mariposa. I hope Henry will add something good here

At last I managed to get my hands on a good Homeric brochure from 1973. Her tasteful and classic interiors are truly inimitable nowadays no matter how hard companies like Cunard and others try! This was a true gem of a ship. Thanks for the great photos and postcards.

Especially dedicated to my friends Nicholas Peppas, Ellinis, TSS QAM, Gtogias.....

Henry Casciaro
19-04-2011, 19:00
Sorry folks, pressed enter before uploading the pics !!

Here they are
Henry ;)

130138 130135 130137 130136 130139

Ellinis
19-04-2011, 22:36
Great brohcure Henry, especially the cover is adorable! Thanks for sharing it with us :-D

She was a great ship, one of the most succesful trio of all times!

TSS QUEEN ANNA MARIA
20-04-2011, 13:14
Thank you Henry for the rare and nostalgic material you share with us. I would add that it was her last year in service (1973) when the fire broke in a galley spreading to the dining room and sadly ending her long carrier.

Ellinis
14-01-2013, 20:03
Στην ιστολίδα εδώ (http://www.global-mariner.com/index114WhenShipsDie.html)υπάρχουν ορισμένες θλιβερές φωτογραφίες στο Kaohsiung του 1974 που δείχνουν τη διάλυση του ΗΟΜΕRIC, του ολλανδικού υπερωκεάνειου NIEUW AMSTERDAM και του πορτογαλικού IMPERIO. Φαίνεται οτι η διάλυση έγινε από πρύμα προς τα πλώρα. Όποιος κάνει κέφι τις βλέπει... Πάντως στις υπόλοιπες σελίδες της ιστοσελίδας υπάρχει πολύ ενδιαφέρον υλικό από τα seventies!

Nicholas Peppas
14-01-2013, 20:52
Πραγματι λυπηρες σελιδες και φωτογραφιες.

Ellinis
26-09-2013, 16:23
Δυο όμορφες φωτογραφίες από μια άφιξη του πλοίου ως ΜARIPOSA στο Σύδνεϋ. Είναι από τη συλλογή του Αυστραλιανού Ναυτικού Μουσείου που μέρος της υπάρχει διαθέσιμο εδώ (http://www.flickr.com/photos/anmm_thecommons/).

149250 149249

TSS QUEEN ANNA MARIA
26-11-2013, 15:07
Πανέμορφος ζωγραφικός πίνακας από μπροσούρα της Home Lines που αποθανατίζει τον κατάπλου του Homeric στο λιμάνι της Νέας Υόρκης.

πηγή Navi&Armatori

Ellinis
29-08-2014, 13:43
Τρείς πόζες από το άλλοτε υπερωκεάνειο στη Νεα Υόρκη, σε καθήκοντα κρουαζιερόπλοιου πια. Στη δεύτερη βλέπουμε και το κατά 33 χρόνια νεότερο OCEANIC, έτσι για να δούμε πόσο είχε προχωρήσει η σχεδίαση σε αυτά τα χρόνια. Αν και το OCEANIC ήταν και ακόμη πιο μπροστά από την εποχή του.

159042 159043 159044
πηγή (http://sshsaimageporthole.org/)