http://www.simplonpc.co.uk/HomeLines...ca_1927-01.jpg
http://www.simplonpc.co.uk/HomeLines...ca_1927-02.jpghttp://www.simplonpc.co.uk/HomeLines...927-02-bck.jpg
Mη χάσετε βίντεο με αναχώρηση του Queen Frederica για κρουαζιέρα το 1961. Επίσης, σε αυτό το βίντεο το Queen Frederica φτάνει στη Σούδα του 1961.
Το πρώτο βίντεο συμπεριλαμβάνει όμορφα shots onboard ενώ το δεύτερο βίντεο περιέχει μια καλή σεκάνς στο 1:56. Ο John Sooklaris έχει συλλεκτικά φιλμ των 8 χιλιοστών από την Κρήτη των 60ς! Μην τα χάσετε...
H "βασίλισσα" στο τέλος των ημερών της. Καταστράφηκε από πυρκαγιά το Φεβρουάριο του 1978 ενώ διαλυόταν στου Σάββα στην Ελευσίνα.
Συνημμένο Αρχείο 22193
Φωτογραφία του James L.Shaw από το εξαιρετικό βιβλίο "Τhe Chandris Liners".
Στα φουγάρα της παρέμεναν τα σινιάλα της τελευταίας εταιρίας που το είχε χρησιμοποιήσει το 1973 για κρουαζιέρες.
Αν και σε κάποια βιβλία αναφέρεται οτι αυτά τα σινιάλα ήταν της Sovereign Cruises που το είχε ναυλώσει το 1970, μάλλον ήταν αυτά της Blue Seas Cruises (θυγατρικής του Χανδρή).
Η Sovereign είχε για σινιάλα το Μαλτέζικο σταυρό όπως φαίνεται παρακάτω, ενώ τα σινιάλα της Βlue Seas φαίνονται καλύτερα εδώ.
Συνημμένο Αρχείο 22195
Πηγή
Θυμάμαι την θεία μου που μου έλεγε για την Φρειδερίκη. Eιχε ταξιδέψει αν δεν κάνω λάθος από Αμερική προς Ευρωπη ενώ είχε πάει με το ολύμπια. Μου είχε πει οτι ηταν πιο ωραίο με περισσότερη πολυτέλεια.
Σίγουρα ήταν ένα πλοίο με "αριστοκρατική" καταγωγή και με πολυτελές εσωτερικό. Νομίζω πως σε κάποιες ελληνικές ταινίες του 60 υπάρχουν σκηνές από το εσωτερικό του και θα ψάξω να τις βρω.
Στο μεταξύ κάποιες φωτογραφίες από την εποχή που συμμετείχε στο β' παγκόσμιο.
Ακόμα μία φωτογραφία του σαν ATLANTIC της Home Lines.
Στα νιατα του (περιπου) πολυ σπανια φωτο, γιατι εμεινε λιγο με αυτο το ονομα, πριν γινει και αυτο μια απο τις ελληνιδες βασιλισες των θαλασσων
GIA TOUS NOSTALGOUS TOU QUEEN FREDERICA TOUS PLIROFORO OTI IPARXI SE MODEL TO PLIO ME TA EXIS STIXIA .OPIOS ENDIAFETE GIA AGORA AS MOU STILI MINIMA TO MODELO VRISKETE STIN USA
http://cruiseshipmodel.blogspot.com/
Circa 1950s Waterline Model Ship of the Queen Frederica. It was located in a travel agency in Brooklyn, New York. The model was manufactured by G. Trocacci of Genova, Italy; the maker's address was Via Flli Canali, 27r. tel. 313312. This information is engraved on a brass plate located on the wooden base near the stern of the model.
The model is made of heavy gauge (about 1/32" thick) steel. The deck consists of galvanized metal on which is glued a printed deck paper. The entire ship is handpainted. The base is solid wood into which a plexiglas (3 piece) cover is inserted. This cover is easily removed. The covered model weighs about 24 pounds
The wooden base measures about 41 1/2" long and 8" wide. The actual ship model is about 37" long, 6" wide, and 8" high to the top of the front mast. With the cover in place, the unit measures approximately 10" high. The actual ship model appears to be in excellent condition with no chipped or cracked paint and no dents in the steel. The 3 piece plexiglas cover has two perfect condition end pieces; the main case has a 4 1/2" long horizontal crack and chips and small missing pieces in some corners. There are also some scratch marks and wear on the cover, but it has protected the ship model very well. The cracks can be seen in the photos.
http://1.bp.blogspot.com/_f7Mg22KBxX...nfrederica.jpg
Συνημμένο Αρχείο 27301
Βρήκα στο διαδίκτυο αυτήν την φωτογραφία τραβηγμένη τον Μάιο του 1968 κατά την διάρκεια ασκήσεως εγκαταλείψεως του σκάφους, όπου φαίνεται λίγο το εσωτερικό του. Προέρχεται από τον ιστότοπο www.yalumba.co.uk που έχει και άλλες ενδιαφέρουσες φωτογραφίες.
Από μια παλιά ελληνική ταινία:
Μια και αναφέρθηκες, Naias II στην παλιά Ελληνική ταινία, τα screenshots που ανέβασες είναι από την κωμωδία «Μπετόβεν και Μπουζούκι» του Ορέστη Λάσκου. Για τους φιλους του παλιού Πειραιά και του RHMS Q. Frederica, το απόσπασμα της ταινίας έχει ανέβει ήδη εδώ.
Πέρα από τις γαργαλιστικές ατάκες του μακαρίτη Σταύρου Παράβα, οι σεκάνς αποκαλύπτουν τυπικές σκηνές αναχώρησης των υπερωκεανίων του Χανδρή στο απόγειο της καριέρας τους.
Όπως μας αφηγηθήκε ο Ροσινάντης, στιγμές σαν κι αυτές, είναι δύσκολες για όσους έχουν ζήσει την αναχώρηση για το μακρινό ταξίδι της ξενιτιάς...
Ναι όντως προσπαθούσα να θυμηθώ τη ταινία και δεν τη θυμόμουνα, επειδή τα είχα βγάλει πριν 3 χρόνια.
Από την έκθεση "Ένας αιώνας ελληνικά επιβατηγά πλοία" Γ.Φουστάνου
Συνημμένο Αρχείο 27588
Συνημμένο Αρχείο 27589
Συνημμένο Αρχείο 27590
Συνημμένο Αρχείο 27591
fantastic pictures thank you very much
In the summer of 1955, the first Athens Festival was held at the Odeon Herodes Atticus in Athens. It was a magnificent opportunity to feature the Greek patrimony, the great Greek artists of opera and theater but also the great Greek companies. The scans shown here are from my copy of the 1955 program, a program that I have kept with much pride for 53 years. I was just 7 years old and my father took me to listen to Dimitri Mitropoulos (1896-1960) and the New York Philharmonic Orchestra... Of course Mitropoulos was then the main conductor of NYPhO. Several recordings of this performance exists, a performance that was moved to the Pallace theater/cinema because of rain! But the audience was equally dreamy and when Mitropoulos started conducting the Four Greek Dances of Nikos Skalkottas, we were all crying (listen to the CD from the live performance) ... By the time of the Keftikos there was an unspoken pride in our cultural patrimony... At the end there was an apotheosis of Mitropoulos and NYPhO.
From the program of this Festival, here is a set of covers and ads of Queen Frederica and ... Mitropoulos
Συνημμένο Αρχείο 29474Συνημμένο Αρχείο 29475
Συνημμένο Αρχείο 29477Συνημμένο Αρχείο 29476
I especially like this beutiful view of the Queen Federica at full steam. Enjoy Henry.
Συνημμένο Αρχείο 29757
after the athinia & rhodos is she the next model projekt
i have became a plan from here but...........it is not perfekt!
bug &stern are lost by the plan
have anyone a complet plan???
Great photo! Thanks very much, Henry
Andy, I think they are air vents or exhausts, but a different type of square ones not the usual round ones.
Quite original I think!............Why, don't tell me this is your next project? of course you mentioned it some time ago. In fact I must find that detailed deck plan for you.
All the best, Henry.
;-(
yes it is my NEXT PROJECT :-)
i saw sometime many pictures .............but where??????????? i dont now;-)
a deckplan i have became per mail from brasil!thanks henry;-)
crasy the world is very small,
i hope that this guy came soon to this site
behind the Q.F. i built the CONTE GRANDE!
but this ship is very difficult,plan perfekt,but pictures from the deck????
i found nothing
Andy, there is a maginificent book on Chandris liners by Peter Plowman titled "The Chandris Liners and Celebrity Cruises" featuring almost all deck plans of the Chandris liners. It is worth buying.
ok i am looking
thanks;-)
While the book has deck plans what is particularly rewarding here is the narrative style of the author. After a few pages one gets absorbed in the text. The frequent additions of reminiscences by old travelers, travel agents and especially captains and others humanize the book. One admires how Antonis Chandris built the company...
This is a first-rate book and it should be in the library of anyone interested in Greek Shipping
Απο διαφημιστική καταχώρηση του 1955, το εκπληκτικό αυτό πλοίο, φωτογραφημένο στη Νέα Υόρκη. Εξαιρετικά αφιερωμένη στο φίλο μας Νικόλα που ζεί στο Τέξας, στην άλλη άκρη της Γής, αλλά κάθε μέρα είναι εδώ μαζί μας, με τις καταπληκτικές φωτογραφίες του. Τον ευχαριστούμε!
Συνημμένο Αρχείο 31370
i have found the book:p
but for me at this time to expensive ( no job:()
but here the first pictures;)
but here the first pictures;)
incl.the aircontition
Andy, its already well advanced! You should try and sell these models for a living. I think some collectors would pay good money for them.
You must try and organise an exhibition of them and show them to ship enthusiasts and collectors.....seriously you must try and exploit this great talent of yours!
Henry.
i have sold last year the INDEPENDENCE the liner;-)
200 euro;-))
but 4 month work and to sale is horror for me ,all my little children ,-))
my funnels:p
my funnels:p the rest
he res from all;)
Στη φωτο του 1960 υποθέτω, ένα μέρος του πληρώματος (παλιοπαρέα). Αν δεν κάνω λάθος είναι θαλαμηπόλοι και τροφοδοσία. Πρόσωπα γνωρίζει κάποιος; Λίγο δύσκολο ε;
for the rebuilt
the bug was to small
after rebuilt;)better
picture today
picture today part 2:p