Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 1 έως 7 από 7

Θέμα: Ακτοπλοΐα του Ντουμπρόβνικ [Dubrovacka Parobrodska Plovidba, Navigazione Ragusea]

  1. #1

    Προεπιλογή Ακτοπλοΐα του Ντουμπρόβνικ [Dubrovacka Parobrodska Plovidba, Navigazione Ragusea]

    Η Dubrovacka Parobrodska Plovidba ηταν μια παλια ατμοπλοιικη εταιρεια με εδρα το Dubrovnik, την παλια Ραγουσα. Γι' αυτο λεγοταν και ιταλιστι Navigazione Ragusea. Η εταιρεια ξεκινησε το 1880. Λιγο πριν απο τον Δευτερο Παγκοσμιο Πολεμο ειχε 14 ακτοπλοικα και 11 ποντοπορα πλοια.

    Κατα την διαρκεια του Πρωτου Παγκοσμιου Πολεμου αγορασε και τις εταιρειες Napried και Unione.

    Dubrovacka Plovidba.jpg

    Ο φιλος μας ο Neven Jerković εχει γραψει για αυτη την εταιρεια εδω http://dubrovnik-turistinfo.com/inde...idKat=5&id=269


    Εδω μερικα απο τα πιο γνωστα της προπολεμικα πλοια...

    Το Ντουμπροβνικ

    Dubrovacka Parobrodska Plovidba1.jpg


    Ο βασιλευς Αλεξανδρος

    Dubrovacka Parobrodska Plovidba2.jpg


    Το Κουμανοβο

    Dubrovacka Parobrodska Plovidba3.jpgDubrovacka Parobrodska Plovidba4.jpg

  2. #2

    Προεπιλογή

    Η Ακτοπλοια του Ντουμπροβνικ ειχε ενδιαφερον για την Ελλαδα γιατι εξυπηρετησε την χωρα κατα την διαρκεια του μεσοπολεμου. Εδω βλεπουμε δυο ανακοινωσεις της εφημεριδος Μακεδονιας της Θεσσαλονικης απο τις 23 Αυγουστου 1925 και απο τις 21 Οκτωβριου 1925. Τα πλοια που πηγαιναν στην Θεσσαλονικη ηταν το Solun (Θεσσαλονικη), το Napried και το Lapad.

    19250823 Dobrovaska.jpg

    19251021 Dubrovagka.jpg

    Και εδω τα στοιχεια των τριων αυτων πλοιων απο το Miramar.

    IDNo: 1105810 Year: 1896
    Name: UMTALI Keel:
    Type: Cargo ship Launch Date: 29.2.96
    Flag: GBR Date of completion: 3.96
    Tons: 2641 Link: 1525
    DWT: Yard No: 546
    Length overall: Ship Design:
    LPP: 97.8 Country of build: GBR
    Beam: 12.6 Builder: Laing
    Material of build: Location of yard: Deptford Yard
    Number of screws/Mchy/ Speed(kn): 1T-12
    Subsequent History: 25 SOLUN - 27 VINTALI - 28 HVAR - 41 QUARNEROLO - 45 HVAR - 51 MORNAR
    Disposal Data: BU 1953

    UMTALI 2641 1896 Bullard, King & Co Ltd
    SOLUN 2641 1925 Dubrovacka Plovidba
    VINTALI 2641 1927 Yugoslav Navy YUG
    HVAR 2641 1928 Yugoslav Navy YUG
    QUARNEROLO 2641 1941 Italian Navy ITA
    MORNAR 2641 1951 Yugoslav Navy YUG
    IDNo: 5600634 Year: 1894
    Name: NAPRIED Keel:
    Type: Cargo ship Launch Date: 21.3.94
    Flag: AUH Date of completion: 4.94
    Tons: 1671 Link: 1656
    DWT: Yard No: 129
    Length overall: Ship Design:
    LPP: 77.7 Country of build: GBR
    Beam: 10.8 Builder: J.Blumer
    Material of build: Location of yard: North Dock
    Number of screws/Mchy/ Speed(kn): 1T-
    Subsequent History: 33 PALERMO
    Disposal Data: BU Italy 1q.34

    NAPRIED 1671 1894 G.Scuglevich & Co
    PALERMO 1671 1933 F.Curia

    IDNo: 5601348 Year: 1899
    Name: RECINA Keel:
    Type: Cargo ship Launch Date: 13.3.99
    Flag: AUH Date of completion: 4.99
    Tons: 2355 Link: 1589
    DWT: Yard No: 340
    Length overall: Ship Design:
    LPP: 95.9 Country of build: GBR
    Beam: 13.4 Builder: Rodger
    Material of build: Location of yard: Port Glasgow
    Number of screws/Mchy/ Speed(kn): 1T-
    Subsequent History: [L as NEWPORT NEWS] - 13 LAPAD - 30 DOBROTA
    Disposal Data: BU Savona 3q.33

    RECINA 2355 1899 S.Copaitich & Co
    LAPAD 2355 1913 R.Negrini
    DOBROTA 2355 1930 L.Milosevic
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Ellinis : 28-01-2018 στις 17:21 Αιτία: 2 -> 1

  3. #3
    Εγγραφή
    Mar 2008
    Περιοχή
    Αθήνα - Ν. Σμύρνη
    Μηνύματα
    2.573

    Προεπιλογή

    Το SOLUN σαν :

    UMTALI
    http://www.photoship.co.uk/JAlbum%20Ships/Old%20Ships%20U/slides/Umtali-06.html

    HVAR (όχι τόσο καλή)
    http://www.photoship.co.uk/JAlbum%20Ships/Old%20Ships%20H/slides/Hvar-01.html

    MORNAR (η πρύμνη του)
    http://www.photoship.co.uk/JAlbum%20...Mornar-01.html

    Συνημένες Εικόνες Συνημένες Εικόνες

  4. #4
    Εγγραφή
    Mar 2008
    Περιοχή
    Αθήνα - Ν. Σμύρνη
    Μηνύματα
    2.573

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Nicholas Peppas Εμφάνιση μηνυμάτων
    Η Dubrovacka Parobrodska Plovidba ηταν μια παλια ατμοπλοιικη εταιρεια με εδρα το Dubrovnik, την παλια Ραγουσα. Γι' αυτο λεγοταν και ιταλιστι Navigazione Ragusea. Η εταιρεια ξεκινησε το 1880. Λιγο πριν απο τον Δευτερο Παγκοσμιο Πολεμο ειχε 14 ακτοπλοικα και 11 ποντοπορα πλοια.

    Κατα την διαρκεια του Πρωτου Παγκοσμιου Πολεμου αγορασε και τις εταιρειες Napried και Unione.

    Dubrovacka Plovidba.jpg

    Ο φιλος μας ο Neven Jerković εχει γραψει για αυτη την εταιρεια εδω http://dubrovnik-turistinfo.com/inde...idKat=5&id=269


    Εδω μερικα απο τα πιο γνωστα της προπολεμικα πλοια...

    Το Ντουμπροβνικ

    Dubrovacka Parobrodska Plovidba1.jpg


    Ο βασιλευς Αλεξανδρος

    Dubrovacka Parobrodska Plovidba2.jpg


    Το Κουμανοβο

    Dubrovacka Parobrodska Plovidba3.jpgDubrovacka Parobrodska Plovidba4.jpg

    ¶λλες δύο φωτ/φίες των <ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ & ΚΟΥΜΑΝΟΒΟ

    KRALJ ALEKSANDAR L
    http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=555998#
    Photographer: Anton Heuff

    CUMANOVO
    http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=187197#
    Photographer: Jaksa Kivela [View profile]
    Συνημένες Εικόνες Συνημένες Εικόνες

  5. #5

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από τοξότης Εμφάνιση μηνυμάτων
    ¶λλες δύο φωτ/φίες των <ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ & ΚΟΥΜΑΝΟΒΟ

    CUMANOVO
    http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=187197#
    Photographer: Jaksa Kivela [View profile]
    Μοιαζει πολυ με το Hertha/Χειμαρρα. Ηταν αρχικα Σουηδικο. Το 1941 οι Ιταλοι το ονομασαν... Corfu!

  6. #6
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    9.505

    Προεπιλογή KRALJ ALEXANDAR I

    Με αφορμή την φωτογραφία του KRALJ ALEXANDAR I στην Κέρκυρα που είδαμε εδω..
    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από george_kerkyra Εμφάνιση μηνυμάτων
    Η φωτογραφία είναι μεσοπολεμική στο Καφέ Γυαλί στην Κέρκυρα. Το πλοίο αναφέρεται συνήθως ως "Αλέξανδρος" χωρίς άλλη πληροφορία.
    Κατά την άποψη παλιού ναυτικού πράκτορα είναι το "Φίλιππος", χωρίς όμως να μπορεί και αυτός να δώσει κάποια πληροφορία.
    Αναγνωρίζει κάποιος το πλοίο;
    ...να αναφέρουμε κάποια πράγματα για αυτό.
    Είχε ναυπηγηθεί στα Lithgows Ltd. της Γλασκώβης το 1932 και χρησιμοποιήθηκε από την γιουγκοσλαβική εταιρια σε τακτικούς πλόες στην Αδριατική και σε κρουαζιέρες στη Μεσόγειο. To 1941 έπεσε στα χέρια των Γερμανών και το Σεπτέμβρη του 1943 το κατέλαβαν οι Γερμανοί ενώ βρισκόταν στη Ζάκυνθο. Όμως στις 9 Σεπτεμβρίου προσέκρουσε σε νάρκη στον Πατραϊκό και βυθιζόμενο προσαράχθηκε στον Άραξο.

    kralj aleksandar.jpg
    πηγή

    Και το τέλος του πλοίου όπως περιγράφεται στο βιβλίο "Ανελκύοντας την Ιστορία":
    Ένα άλλο ναυάγιο που απασχόλησε τη Brodospas ήταν το Γιουγκοσλαβικόεπιβατηγό KRALJ ALEKSANDAR I, το οποίο βρισκόταν προσαραγμένο στη θέση Καραβοστάσι κοντά στις εκβολές του Άραξου. Όταν οι εκπρόσωποι των πλοιοκτητών έφτασαν μετά την απελευθέρωση στο σκάφος διαπίστωσαν ότι αυτό είχε δεχτεί επιπλέον ζημιές που καθιστούσαν την ανέλκυσή του αδύνατη. Εκτιμήθηκε τότε ότι οι ζημιές προκλήθηκαν σκοπίμως από το ελληνικό πυροβολικό και αυτό αποτέλεσε αφορμή για να ανακληθεί τον Αύγουστο του 1946 ο Γιουγκοσλάβος πρέσβης στην Αθήνα. Ακολούθησε μια ανακοίνωση της βρετανικής πρεσβείας η οποία ανέφεραι ότι τις ζημιές στο σκάφος τις είχαν προκαλέσει βρετανικά αεροσκάφη όταν το εξέλαβαν ως γερμανικό ατμόπλοιο που δεν δύνατο να ανελκυστεί και το χρησιμοποίησαν ως στόχο για γυμνάσια βολής πλήτοντας το με 25-30 βλήματα. Τελικά το προσαραγμένο επιβατηγό διαλύθηκε επί τόπου το καλοκαίρι του 1955 και το μέταλλο που προέκυψε φορτώθηκε σε μια μπάριζα που το μετέφερε στο διαλυτήριο της εταιρίας, στο Sveti Kajo.

  7. #7

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    To 1941 έπεσε στα χέρια των Γερμανών και το Σεπτέμβρη του 1943 το κατέλαβαν οι Γερμανοί ενώ βρισκόταν στη Ζάκυνθο. Όμως στις 9 Σεπτεμβρίου προσέκρουσε σε νάρκη στον Πατραϊκό και βυθιζόμενο προσαράχθηκε στον Άραξο.
    Στην παρακάτω αναφορά της γερμανικής διόικησης (όπως μετεφράστηκε από τις αμερικανικές υπηρεσίες) το βλέπουμε να αναφέρεται Re Allessandro και υποθέτει ότι η έκρηξη οφειλόταν σε σαμποτάζ. Ισως ηταν αγνωστο το ναρκοπέδιο.
    wardiarygermann491943germ_0156.jpgΠηγή

    Παρακάτω μπορούμε να το δούμε στο εγχειρίδιο αναγνώρισης εμπορικών πλοίων του αμερικάνικου ναυτικού (στην δέυτερη στήλη τέταρτο από το τέλος)
    pg011.jpgΠηγή

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας