Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 1 έως 10 από 24

Θέμα: Παπαγεωργίου ΙΙ [Papageorgiou II]

  1. #1

    Προεπιλογή Παπαγεωργίου ΙΙ [Papageorgiou II]

    ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ (1942 - IMO 6520387 - πρώην EXPO 58/1)

    Γνωρίζαμε την ύπαρξη δύο πλοίων ανοικτού τύπου με το όνομα ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, τα ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙΙ και ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ IV της Καβάλας - Θάσου, όπως και το πρώτο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ (επίσης στην ίδια γραμμή) που δεν ήταν όμως παντόφλα αλλά μικρό επιβατηγό.

    Να δούμε στοιχεία και για το
    ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ, κατασκευής του 1942 το οποίο πιθανότατα υπήρξε πρώην Βρετανικό πολεμικό αποβατικό, τύπου LCT Mk2.

    Το πλοίο, όπως μας πληροφορεί ο emmpapad (ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ) αγοράστηκε τον
    12/1959 από την Αμβέρσα (Βέλγιο) με προηγούμενο όνομα το EXPO 58/1. Μετονομάστηκε σε ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ, και με αριθμό νηολογίου Ν. Καβάλας 110 ταξίδεψε στις γραμμές Καβάλας - Θάσου έως και την δεκαετία του '70. Βυθίστηκε στον όρμο Πρίνου - Θάσου στις 6 Δεκεμβρίου 1980.

    (Ναυάγια ΝΤΟΥΝΗΣ, β΄τόμος, σελίδα 367)

    Επιβατηγό οχηματαγωγό ανοιχτού τύπου ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ, νηολογίου Καβάλας 110, ιδιοκτησίας των συμπλοιοκτητών Ιωάννη, Παναγιώτη και Κωνσταντίνου Παπαγεωργίου.

    Το σκάφος εκτελούσε για πολλά χρόνια τη γραμμή Καβάλας-Θάσου. Όμως από το χειμώνα του 1978 βρισκόταν εκτός ενέργειας αγκυροβολημένο στον κόλπο του Πρίνου της Θάσου, με την εποπτεία της ασφάλειας των ιδίων των πλοιοκτητών του.Όμως την 6η Δεκεμβρίου 1980 το σκάφος βυθίστηκε λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, σε συνδυασμό με την έλλειψη συντήρησης.

    Ο φίλος Nicholas Peppas έχει παραθέσει σε άλλο topic του φόρουμ φωτογραφία όπου μπορούμε να δούμε το πλοίο,

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Nicholas Peppas Εμφάνιση μηνυμάτων
    Εδω ωραια καρτποσταλ/φωτογραφια απο το τουριστικο οδηγο του ΕΟΤ για την Ελλαδα, του 1982. Αμφιπολις και Παπαγεωργιου ΙΙ μαζι στην Καβαλα.
    Συνημμένο Αρχείο 134866
    και την οποία -παίρνω την πρωτοβουλία- να παραθέσω και στο παρόν θέμα του πλοίου.

    01.jpg

  2. #2

    Προεπιλογή

    χχχχχχχχχχχχχχχ
    Συνημένες Εικόνες Συνημένες Εικόνες
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Nicholas Peppas : 12-08-2016 στις 07:59

  3. #3

    Προεπιλογή

    Ενδιαφέρουσα δημοσίευση (από ότι βλέπω στον τίτλο του αρχείου προέρχεται από την Πρωινή της Καβάλας του Ιουλίου 1960) αλλά δύο τινά μπορούν να συμβαίνουν. Είτε έχει γίνει λάθος στην σύνταξη της (το πιθανότερο), είτε αφορά άλλο ομώνυμο πλοίο (λιγότερο πιθανό). Το ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ (τουλάχιστον του παρόντος θέματος) σαφώς δεν ήταν "Θαλάσσιο πούλμαν" αλλά "Επιβατηγό οχηματαγωγό ανοιχτού τύπου", κοινώς παντόφλα.

  4. #4

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Espresso Venezia Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ενδιαφέρουσα δημοσίευση (από ότι βλέπω στον τίτλο του αρχείου προέρχεται από την Πρωινή της Καβάλας του Ιουλίου 1960) αλλά δύο τινά μπορούν να συμβαίνουν. Είτε έχει γίνει λάθος στην σύνταξη της (το πιθανότερο), είτε αφορά άλλο ομώνυμο πλοίο (λιγότερο πιθανό). Το ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ (τουλάχιστον του παρόντος θέματος) σαφώς δεν ήταν "Θαλάσσιο πούλμαν" αλλά "Επιβατηγό οχηματαγωγό ανοιχτού τύπου", κοινώς παντόφλα.
    Οπως φαινεται καθαρα και παρα πανω, η ανακοινωση ειχε διαγραφει απο εδω αλλα το συστημα δεν διεγραψε την ανακοινωση. Βρισκεται εδω http://www.nautilia.gr/forum/showthr...719#post575719

  5. #5
    Εγγραφή
    Sep 2015
    Περιοχή
    Ηράκλειο Κρήτης
    Μηνύματα
    826

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Espresso Venezia Εμφάνιση μηνυμάτων
    ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ (1942 - IMO 6520387 - πρώην EXPO 58/1)
    Να δούμε στοιχεία και για το
    ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ, κατασκευής του 1942 το οποίο πιθανότατα υπήρξε πρώην Βρετανικό πολεμικό αποβατικό, τύπου LCT Mk2.
    Ο Lloyd's Register 1980-81 έχει διαφορετική γνώμη όσον αφορά την αρχική προέλευση του σκάφους σύμφωνα με το ΙΜΟ του. Αναφέρεται σαν PAPAGEORGIOU II με ΔΔΣ SWFW, κατασκευής του 1942 (Germany), 107 gt, 27,69 m X 5,11 m. Μηχανές : 2 oil 2SA each 2 cyl 330 BHP (Germany made). Μήπως το ΙΜΟ ανήκει στο επιβατηγό και όχι στην παντόφλα ? Στο LR αναφέρεται σαν "Ferry" πάντως.

  6. #6

    Προεπιλογή

    Σοφέ μου γέροντα Νεκτάριε πολύ ενδιαφέροντα τα όσα μας πληροφορείς, πάμε λοιπόν να πιάσουμε από την αρχή τα πράγματα, μήπως και μπορέσουμε να βγάλουμε κάποια άκρη.

    Κατ' αρχάς, θα πρέπει να υπενθυμίσω ότι την <<ύπαρξη της παντόφλας>> του παρόντος θέματος (προσοχή στα εισαγωγικά που έχω βάλει), την είχα πληροφορηθεί (ή μάλλον καλύτερα υποπτευθεί) το 2012, μέσα από τα πολλά emails που είχαμε ανταλλάξει τότε με τον Μανώλη (Εμμανουήλ Παπαδάκη). Όπως είχα γράψει στο πρώτο ποστ του παρόντος θέματος το 2013 (έχουν σημασία οι χρονολογίες), επρόκειτο για πλοίο κατασκευασμένο στην διάρκεια του Β.Π.Π., το οποίο αγοράστηκε στην χώρα μας το 1959 και στο "ιστορικό" της βύθισης του ((Ναυάγια ΝΤΟΥΝΗΣ, β΄τόμος, σελίδα 367) αναφέρεται ως "Επιβατηγό οχηματαγωγό ανοιχτού τύπου ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ". Να σημειωθεί ακόμα, ότι αφενός το 2013 δεν γνωρίζαμε ακόμα για το πρώτο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ (το καίκι) το οποίο πρωτομάθαμε το 2016 και πρωτοείδαμε σε φωτό το 2018, αφετέρου το δεύτερο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ (το επιβατηγό) σε όλες τις πηγές αναφερόταν χωρίς καμμία αρίθμηση (χωρίς δηλαδή το ΙΙ). Πιστεύω λοιπόν ότι το πιό λογικό συμπέρασμα που έβγαινε με τα τότε δεδομένα (όσα γνωρίζαμε) ήταν πως το "Επιβατηγό οχηματαγωγό ανοιχτού τύπου ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ" με αριθμό ΙΜΟ 6520387 ήταν ένα πρώην αποβατικό του Β.Π.Π. ή αν προτιμάτε παντόφλα.

    Όπως είπα, το επιβατηγό ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ το πρωτακούσαμε ως ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ το 2016, μέσα από αυτήν την ανακοίνωση που μας είχε παραθέσει τότε ο κ. Πέππας. Τότε μάλιστα είχαμε υποθέσει ότι το αποκαλούσαν "άτυπα" ως "2" μόνο και μόνο για να το ξεχωρίζουν από το πρώτο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, το καίκι. Όπως όμως δείχνουν πλέον τα πράγματα....... κάναμε λάθος.

    Στο δια ταύτα. Μετά τα νεότερα στοιχεία που μας προσκόμισε σήμερα ο Νεκτάριος, είμαι πλέον πεπεισμένος ότι το πλοίο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ (πρώην EXPO 58/1) με αριθμό ΙΜΟ 6520387, αριθμό νηολογίου Καβάλας 110, ΔΔΣ SWFW, κατασκευής του 1942 (Germany), 107 gt, 27,69 m X 5,11 m. Μηχανές : 2 oil 2SA each 2 cyl 330 BHP (Germany made) ήταν το επιβατηγό που βλέπουμε σε δεύτερο πλάνο σε αυτήν την φωτό. Και εν τέλει, δεν ήταν καθόλου περίεργο που έφερε και επίσημα "στα χαρτιά" την αρίθμηση "ΙΙ", αν αναλογιστούμε ότι το 1959 που αγοράστηκε, το πρώτο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ήταν ακόμα σε δράση αφού διεγράφη από τα νηολόγια το 1966.

    Απομένει μόνο ένα σημαντικό ερώτημα. Δεδομένου ότι στο βιβλίο του κ. Ντούνη το μετέπειτα βυθισθέν ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ αναφέρεται ως "Επιβατηγό οχηματαγωγό ανοιχτού τύπου", υπήρξε άραγε και παντόφλα με το ίδιο όνομα (απίθανο), ήταν λάθος πληροφόρηση του συγγραφέα ή μήπως το ίδιο καραβάκι κάποια στιγμή δέχθηκε μετασκευή μετά την οποία μπορούσε να φορτώνει και ελάχιστο έστω αριθμό οχημάτων στην πρύμη του ??? Σε αυτά τα ερωτήματα ας συνυπολογιστεί ότι για την "παντόφλα ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ" δεν υπάρχει μέχρι σήμερα ούτε μία φωτογραφία πουθενά στο διαδίκτυο, πράγμα άκρως περίεργο για ένα πλοίο που υποτίθεται ότι δούλευε στην Καβάλα επί μία σχεδόν εικοσαετία. Μία μόνο φωτό πίστευα πως υπήρχε, αυτή που έχουμε στο πρώτο ποστ του παρόντος θέματος, ωστόσο το πλοίο που νόμιζα ότι ήταν το ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ (στην μέση) είναι τελικά (δικό μου και τεράστιο λάθος) το ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙΙ στην αρχική του μορφή, πριν δηλαδή την μετασκευή όπου κλείστηκαν οι πλαινές περατζάδες του ντεκ της γέφυρας.


    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Espresso Venezia : 21-05-2019 στις 23:10

  7. #7
    Εγγραφή
    Oct 2010
    Περιοχή
    ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    Μηνύματα
    8.362

    Προεπιλογή

    Στο δια ταύτα. Μετά τα νεότερα στοιχεία που μας προσκόμισε σήμερα ο Νεκτάριος, είμαι πλέον πεπεισμένος ότι το πλοίο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ (πρώην EXPO 58/1) με αριθμό ΙΜΟ 6520387, αριθμό νηολογίου Καβάλας 110, ΔΔΣ SWFW, κατασκευής του 1942 (Germany), 107 gt, 27,69 m X 5,11 m. Μηχανές : 2 oil 2SA each 2 cyl 330 BHP (Germany made) ήταν το επιβατηγό που βλέπουμε σε δεύτερο πλάνο σε αυτήν την φωτό.

    [/QUOTE] Είναι πρώην γερμανική τορπιλάκατος ή κάτι τέτοιο,αν κρίνω από το σκάφος.

  8. #8

    Προεπιλογή

    PapageorgiouII.jpg

    Καλησπέρα

  9. #9

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από sidnik77 Εμφάνιση μηνυμάτων

    PapageorgiouII.jpg

    Καλησπέρα
    Ωραιοτατο! Μπραβο!

  10. #10
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    9.276

    Προεπιλογή

    Η φωτογραφία του φίλου sidnik είναι εκτός από όμορφη και ένα ισχυρο ντοκουμέντο που επιβεβαιώνει όσα έγραψε ο EV παραπάνω. Όλα δείχνουν οτι το ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ είναι το επιβατηγό (το πουλμανάκι) και οτι η καταχώρηση στον Ντούνη ως "οχηματαγωγό" είναι λάθος.
    Νομίζω οτι μια έρευνα στο βυθό του Πρίνου ή και στα νηολόγια της Καβάλας θα δώσει μια οριστική απάντηση αν και προσωπικά δεν έχω αμφιβολίες.
    Τώρα μένει να βρούμε τι σόι σκάφος ήταν το ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ πριν μετατραπεί σε επιβατηγό...

Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας