Σελίδα 5 από 5 ΠρώτηΠρώτη ... 345
Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 41 έως 44 από 44

Θέμα: Πρώην αποβατικά του Β’ Π.Π. ως πορθμεία στην Ελλάδα [Ex-WW2 LCTs as Greek ferries]

  1. #41

    Προεπιλογή

    ΒΙΚΤΩΡ ευχαριστώ για την συνδρομή, ωστόσο ...τζίφος η υπόθεση, αποβατικά πλοία με τους διακριτικούς αριθμούς L 203 και L 244 δεν εμφανίζονται πουθενά. Ούτε ακόμα και στο πολύ καλό site (τουλάχιστον από άποψη καταγραφών) hellasarmy.gr όπου στις λίστες του υπάρχουν πολλά πλοία μη καταγεγραμμένα στην ιστοσελίδα του Π.Ν. Μία πιθανή εξήγηση για αυτό θα μπορούσε να ήταν η παρακάτω.

    Όπως είχα γράψει παλαιότερα εδώ, από τα δώδεκα (12) Βρετανικά πολεμικά αποβατικά πλοία τύπου LCT Mk4 (κατασκευής 1942 έως 1944) που παραχωρήθησαν στην χώρα μας (στο τότε Βασιλικό Ναυτικό) αμέσως μετά την λήξη του Β'Π.Π. (1945 - 1946), για τα οκτώ υπάρχουν καταγραφές ως προς τους νατοικούς αριθμούς τους οποίους είχαν αποκτήσει. Ένα παράδειγμα από αυτά τα οκτώ αποβατικά (το οποίο ισχύει επακριβώς και για τα άλλα επτά) είναι το ΚΑΝΔΑΝΟΣ το οποίο αναφέρεται ως :

    ΚΑΝΔΑΝΟΣ (L 201) -- ΠΡΩΗΝ Α/Β 587, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 587

    Όπως παρατηρούμε είχε κατασκευαστεί ως LCT 587, όταν δώθηκε στην χώρα μας έγινε το Α/Β 587 (διατήρησε δηλαδή τον ίδιο αριθμό όπως και τα υπόλοιπα επτά), και κατόπιν, πιθανότατα το 1952 όπως είχες αναφερθεί και εσύ,

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Εμφάνιση μηνυμάτων
    Οπότε συμπεραίνουμε ότι τουλάχιστον σε αυτά τα σκάφη οι νατοϊκοι αριθμοί πρέπει να μπήκαν με την είσοδό μας στο ΝΑΤΟ το 1952.
    πήρε τον νατοικό αριθμό L 201 (όπως πήραν αντίστοιχα τον δικό τους νατοικό αριθμό και τα άλλα επτά).

    Υπήρξαν όμως και τα άλλα τέσσερα αποβατικά, ΒΡΑΧΝΙ, ΜΑΛΑΚΑΣΙ, ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ, ΚΟΜΜΕΝΟ, τα οποία σύμφωνα με τις καταγραφές επιστράφησαν στην Αγγλία (αλλά ουσιαστικά εκποιήθηκαν σε ιδιώτες) είτε το 1953 είτε και πολύ νωρίτερα. Δεν είναι λοιπόν και πολύ απίθανο, αυτά τα τέσσερα ή κάποια από αυτά, (μιας και αν το ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ ήταν το μετέπειτα ΡΟΔΟΣ είχε εκχωρηθεί σε ιδιώτες τουλάχιστον από το 1950) να πήραν μεν το 1952 νατοικούς αριθμούς (και εδώ τώρα ερχόμαστε στα L 203 και L 244), τους οποίους όμως εκ των πραγμάτων διατήρησαν για πολύ μικρό χρονικό διάστημα ώστε να μην υπήρξαν καταγραφές (μιλάμε για την Ελλάδα των αρχών του '50).

    Και πάλι όμως υπάρχει ένα κενό. Για τα ΒΡΑΧΝΙ, ΜΑΛΑΚΑΣΙ, ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ, ΚΟΜΜΕΝΟ, εκτός από νατοικούς αριθμούς, δεν υπάρχουν καταγραφές ούτε καν ως Α/Β ... (δες πάλι το παράδειγμα του ΚΑΝΔΑΝΟΣ), είναι καταγεγραμμένα μόνο ως : ΒΡΑΧΝΙ -- ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 607, ΜΑΛΑΚΑΣΙ -- ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΗMS LCT 619, ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ -- ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 620, ΚΟΜΜΕΝΟ -- ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 625.

  2. #42

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Espresso Venezia Εμφάνιση μηνυμάτων
    Πριν λίγα χρόνια, στο ποστ Νο 11 στο παρόν θέμα και σε αυτή την φωτό, είχαμε δει ένα αποβατικό τύπου LCT Mk4 στον μώλο του Αγίου Νικολάου στην Πάτρα. Ο διακριτικός του αριθμός ήταν L 244 και τότε είχαμε αναρωτηθεί (χωρίς ποτέ να δωθεί απάντηση) ποιό άραγε να ήταν, από την στιγμή που αυτός ο αριθμός δεν αναφέρεται πουθενά στα ιστορικά στοιχεία του Π.Ν.

    Κατά απίστευτη σύμπτωση, πριν λίγες ημέρες βρήκα ακόμα μία παλιά φωτογραφία, από το ίδιο ακριβώς σημείο, και πάλι με ένα αποβατικό τύπου LCT Mk4, και πάλι με άγνωστο και πουθενά αναφερόμενο διακριτικό αριθμό, L 203.

    dimitriskrasonikolakis.blogspot.gr.jpg__01.jpg
    Πηγή : dimitriskrasonikolakis.blogspot.gr

    Να θυμίσουμε εδώ ότι το L 201 ήταν το ΚΑΝΔΑΝΟΣ (μετέπειτα ΣΟΛΩΝΑΚΙ) ενώ το L 202 ήταν το ΣΟΦΑΔΕΣ (μετέπειτα ΠΟΛΥΞΕΝΗ Θ), περισσότερα εδώ. Και τα ερωτήματα βέβαια παραμένουν : Ποιά ήταν άραγε τα αποβατικά L 244 και L 203 ??? Λογικά κάποια εκ των τριών "αγνώστων", ΜΑΛΑΚΑΣΙ, ΒΡΑΧΝΙ, ΚΟΜΜΕΝΟ, αλλά για ποιό λόγο αυτοί οι διακριτικοί αριθμοί δεν εμφανίζονται ούτε στα λίγα πράγματι στοιχεία τους, αλλά και ούτε πουθενά αλλού, λόγου χάριν στα ιστορικά πλοία του Π.Ν. ???
    Την αναγνώριση του άγνωστου L 244 την κάναμε, εδώ.

    Όσον αφορά το έτερον άγνωστο, το L 203, είμαι σε θέση να επιβεβαιώσω ότι ήταν πράγματι ένα εκ των ΜΑΛΑΚΑΣΙ, ΒΡΑΧΝΙ, ΚΟΜΜΕΝΟ, με συντριπτικά περισσότερες πιθανότητες να ήταν το ΒΡΑΧΝΙ.

  3. #43

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Σχετικά με τα "γενοφάσκια" του σκάφους (ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ), να αναφέρω οτι το νηολόγιο της Πάτρας αναφέρει οτι προηγουμένος ήταν το "πρώην ΚΩΣ" LCT-39 (μπορεί να έγραφε και LCF και να μην το πρόσεξα) και οτι εκποιήθηκε από τον ΟΔΙΣΥ ως "πλεονάζον συμμαχικό υλικό". Περί Π.Ν. (ή Β.Ν. τεσπα) δεν είδα κάποια αναφορά. Προσωπική μου εκτίμηση οτι δεν πέρασε ποτέ από το Π.Ν. και το λεω αυτό γιατί το 1945-51 το Π.Ν. διέθετε την ακταιωρό ΚΩΣ που είχε δωθεί δανεική από τους Άγγλους, άρα δεν μπορεί να είχε δυο πλοία με το ίδιο όνομα. Εκτιμώ οτι το σκάφος πήγε κατευθείαν από τους Άγγλους που δεν το χρειάζονταν στον ΟΔΙΣΥ και αυτός το εκποίησε σε ιδιώτες. Την ίδια πορεία μέσω ΟΔΙΣΥ πρέπει να ακολούθησαν και τα ΛΕΡΟΣ/ΕΥΒΟΪΚΟΣ και ΡΟΔΟΣ.
    Σε μία σημερινή μου "βόλτα" στο διαδίκτυο, σε ιστοσελίδα του facebook σχετική με παλιές φωτογραφίες της Πάτρας, έπεσα επάνω σε ένα αναπάντεχο σχόλιο το οποίο είχε υποβληθεί σε φωτό από τον μώλο του Αγίου Νικολάου. Συγκεκριμμένα αναφερόταν ότι το γνωστό μας φέρρυ - πρώην αποβατικό ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ πριν μετασκευαστεί και μετονομαστεί έφερε το όνομα ΚΑΣΟΣ και ανήκε στο Β.Ν.

    Μέχρι σήμερα όμως γνωρίζαμε (και από καλές πηγές) ότι το ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ πριν εκποιηθεί από το κράτος σε ιδιώτες, ανήκε μεν στο Β.Ν. μας αλλά έφερε το όνομα ΣΕΡΙΦΟΣ.

    Άγιος Ανδρέας [Σέριφος (L 246) - Α/Β 1227 - LCT 1227]


    Αν το αναφερόμενο όνομα ήταν κάποιο άλλο εκτός του ΚΑΣΟΣ (π.χ. ....ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ !!!) δεν θα έδινα καμία απολύτως σημασία στο σχόλιο, και θα το θεωρούσα απλά ως ένα λανθασμένο στοιχείο. Η βέβαιη όμως ύπαρξη του ΚΩΣ / ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, του ΛΕΡΟΣ / ΕΥΒΟΙΚΟΣ αλλά και του ΡΟΔΟΣ, με υποχρεώνουν τουλάχιστον να το σκεφτώ αρκετά το θέμα.......

    Ο Άρης στο ποστ που παραθέτω, μας είχε πει ότι ως προσωπική του εκτίμηση ότι το ΚΩΣ / ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ :

    δεν πέρασε ποτέ από το Π.Ν. γιατί το 1945-51 το Π.Ν. διέθετε την ακταιωρό ΚΩΣ που είχε δωθεί δανεική από τους Άγγλους, άρα δεν μπορεί να είχε δυο πλοία με το ίδιο όνομα.
    Ομοίως, το 1945-51(52) το Π.Ν. διέθετε την ακταιωρό ΚΑΣΟΣ που είχε δωθεί επίσης δανεική από τους Άγγλους, κι όμως, βλέπουμε το ίδιο όνομα ΚΑΣΟΣ να αναφέρεται και για το (ίδιου τύπου με το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ) ΣΕΡΙΦΟΣ - ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ (αν φυσικά δεν πρόκειται για λάθος). Και μάλιστα σε αυτήν την περίπτωση είναι απόλυτα βέβαιο ότι το ΚΑΣΟΣ (???) - ΣΕΡΙΦΟΣ - ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ είχε περάσει από το Β.Ν.

    Άρα..... τι μπορούμε άραγε να υποθέσουμε ???

  4. #44
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    9.241

    Προεπιλογή

    Φίλε Γιώργο, ομορφος ο συλλογισμος σου κατά την καταχώρηση του ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΈΑΣ στα νηολόγια καταγράφηκε ως πρώην ΣΕΡΙΦΟΣ και για να μην αφήσει καμία πιθανότητα για παρερμηνεία ο νηολογος κατέγραψε και το διακριτικο του, συγκεκριμένα το "Νο. 1227". Οποτε η αναφορά στο διαδίκτυο περι πρώην Κάσος, σίγουρα δεν ευσταθεί.

Σελίδα 5 από 5 ΠρώτηΠρώτη ... 345

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας