Σελίδα 3 από 5 ΠρώτηΠρώτη 12345 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 21 έως 30 από 48

Θέμα: Πρώην αποβατικά του Β’ Π.Π. ως πορθμεία στην Ελλάδα [Ex-WW2 LCTs as Greek ferries]

  1. #21
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή

    Ωραίο το εύρημα! Το μικρό μπλε σκάφος θα μπορούσε να είναι κάποιο σκάφος λιμενοφυλακής ή τελωνιακό. Κάτι παρόμοιο κυκλοφορούσε για δυο-τρεις δεκαετίες στο λιμάνι της Καβάλας.

  2. #22
    Εγγραφή
    Oct 2010
    Περιοχή
    ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    Μηνύματα
    10.127

    Προεπιλογή

    Παλιά είχε στο μπλε κάποια σκάφη του ΛΣ.

  3. #23

    Προεπιλογή

    Πρώην αποβατικά του Β’ Π.Π. ως πορθμεία στην Ελλάδα

    Μιας και έχουν συμπληρωθεί τέσσερα χρόνια από την πρώτη παρουσίαση της λίστας που αφορά στα πρώην πολεμικά αποβατικά πλοία (Βρετανικής κατασκευής στην συντριπτική τους πλειοψηφία) τα οποία μετά την λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου ήρθαν - βρέθηκαν στην χώρα μας, και μετασκευάστηκαν σε πορθμεία ανοιχτού τύπου (Ε/Γ - Ο/Γ), να την ανανεώσουμε.

    Στην νέα λίστα έχουν προστεθεί τέσσερα ακόμα πλοία, τα ΑΛΚΥΩΝ (Νο8), ΑΡΙΩΝ (Νο9), ΔΗΜΗΤΡΗΣ 9 (Νο10) και ΗΛΙΑΣ (Νο17) αλλά και περισσότερα στοιχεία σε πλοία που είχαν αναφερθεί και στην πρώτη λίστα, όπως αριθμοί ΙΜΟ, παλαιότερα ή νεότερα ονόματα. Θα πρέπει ακόμα να επισημάνω ότι ένα από τα πλοία δεν προυπήρξε ως αποβατικό αλλά ως γερμανικός πλωτός γερανός (το ΚΕΡΚΥΡΑ στο Νο21) και άλλα τρία, τα ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ (Νο6), ΔΗΜΗΤΡΗΣ 9 (Νο10) και ΦΑΙΔΡΑ (Νο28) ήταν ουσιαστικά κλειστού τύπου.

    Τελευταία ενημέρωση : 21 Οκτωβρίου 2017

    1. ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ (1944 - IMO 5400097 - Ν.Π.2077 -- Πρώην LCT 1227, ΣΕΡΙΦΟΣ 1227, ΣΕΡΙΦΟΣ L 246)
    2. ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ (1942 - IMO 5004831 - Ν.Π. 2043 -- Πρώην LCT-828, NORRIS CASTLE, ΝΗΡΗΙΣ)
    3. ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ (1944 - Ν.Π. 2385 -- Πρώην LCT 1293, ΑΝΑΦΗ 1293, ΑΝΑΦΗ L 258)
    4. ΑΘΗΝΑ (1943 - IMO 5397604 - Ν.Π. 1512 - Ν.Θ. 202 -- Πρώην ΖΑΚΥΝΘΟΣ II, ΖΑΚΥΝΘΟΣ, ΦΑΙΑΞ)
    5. ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Κ. (1944 - Ν.Π. 2449 -- Πρώην LCT 1301, ΑΜΟΡΓΟΣ 1301, ΑΜΟΡΓΟΣ L 263)
    6. ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ (1946 – IMO 5002053 - Ν.Π. 1773 -- Πρώην LCT 4063, HMS JAWADA L4063)
    7. ΑΛΙΝΑ (1944 - IMO 5011341 - Ν.Π. 1779 -- Πρώην HAMA, ΝΕΟΦΥΤΟΣ, Μετέπειτα LIBAN)
    8. ΑΛΚΥΩΝ [1943 – Ν.Π. 1424 - LCT-1012, LIGHTER RN AIR No.1F]
    9. ΑΡΙΩΝ [1944 - IMO 7107936 - Ν.Χίου 323 - Ν.Π. 3065 – Πρώην S. CRAFT, ΣΟΛΩΝΑΚΙ ΙΙΙ, ΦΑΝΗΣ ΙΙ]
    10. ΔΗΜΗΤΡΗΣ 9 [1946 - ΙΜΟ 6620620 – Ν.Π. 2898 - Πρώην LCT 4001, HMS REDOUBT L4001, Μετέπειτα SAIED]
    11. ΕΛΕΑΝΝΑ (1944 - IMO 5100659 - Ν.Π. 1950 -- Πρώην LCT 475)
    12. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΙΙ (1942 - IMO 7234791 - Ν.Π. 2890 -- Πρώην DEPUTE JEAN HAY, ΣΠΑΡΤΗ)
    13. ΕΡΕΤΡΙΑ (1943 - IMO 5105178 - Ν.Π. 1401 -- Πρώην LCT 136, NSC 76, HL 194, PRATO, P 39 GUSH ETSION)
    14. ΕΥΒΟΙΚΟΣ (1943 - IMO 5110472 - Ν.Π. 1218 -- Πρώην ΛΕΡΟΣ)
    15. ΕΥΓΕΝΙΑ Π. (1944 - IMO 5333270 - Ν.Π. 987 – Πρώην LCT-1 ή LCT-19, ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ)
    16. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ (1942 - Ν.Π. 1559 -- Πρώην SAHBA, AFAMIA)
    17. ΗΛΙΑΣ [1944 - IMO 5158943 - Ν.Π. 2057 – Πρώην CRAFTIO]
    18. ΗΛΙΑΣ ΙΙ (1943 - IMO 7320459 - Ν.Π. 2387 -- Πρώην LCT 587, ΚΑΝΔΑΝΟΣ 587, ΚΑΝΔΑΝΟΣ L 201, ΣΟΛΩΝΑΚΙ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ Σ)
    19. ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΛΕΩΝ (1943 - IMO 5357719 - Ν.Π. 1894 -- Πρώην LCT 825, LCF 25, Αργότερα MARINA DI SCILLA)
    20. ΘΑΛΕΙΑ (1943 - IMO 5357771 - Ν.Π. 1535 -- Πρώην EL SAHBA, Μετέπειτα ABER)
    21. ΚΕΡΚΥΡΑ (1943 - IMO 5185738 - Ν. Κέρκυρας 113 - Ν.Π. 1367 - Ν.Π. 2387 - Ν. Βόλου 218 -- Πρώην "ΒΡ 48" ως γερμανικός πλωτός γερανός)
    22. ΜΕΛΙΝΑ (1942 – IMO 5231666 - Ν.Π. 1386 -- Πρώην LCT 328, Μετέπειτα ΑΝΤΩΝΙΟΣ)
    23. ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ (1943 - IMO 5245564 - Ν.Π. 1141 - Ν. Πάτρας 34 -- Πρώην LCT 877, LCF 39, ΚΩΣ)
    24. ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ (1944 - Ν.Π.2084 - 2828 -- Πρώην LCT 1297, ΘΗΡΑ 1297, ΘΗΡΑ L 260)
    25. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ (1942 - IMO 6520387 - Ν. Καβάλας 110 -- Πρώην EXPO 58/1)
    26. ΠΟΛΥΞΕΝΗ Θ. (1942 - ΙΜΟ 6421701 - Ν.Π. 2300 -- Πρώην LCT 594, ΣΟΦΑΔΕΣ 594, ΣΟΦΑΔΕΣ L 202, Μετέπειτα ΕΡΓΟΝ Ι, ΤΕΛΑΜΩΝ Ι, ΝΙΚΟΣ Χ)
    27. ΡΟΔΟΣ (1943 - IMO 5293963 - Ν.Π. 1147 -- Πιθανώς το πρώην LCT 620, Α/Β 620, ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ)
    28. ΦΑΙΔΡΑ (1946 – IMO 6722806 - Ν.Π. 2809 -- Πρώην LCT 4064, HMS SALLYPORT L4064)

    Σημείωση : Στο παρόν φόρουμ Η Ιστορία των Πλοίων της Ελληνικής και Ξένης Ακτοπλοΐας - Ε/Γ-Ο/Γ ανοιχτού τύπου υπάρχουν ξεχωριστά θέματα για όλα τα αναφερόμενα στην λίστα πλοία, και καλό θα είναι πληροφορίες που αφορούν ένα συγκεκριμμένο πλοίο να παρουσιάζονται στο θέμα του. Στο παρόν θέμα η συζήτηση αφορά γενικότερες πληροφορίες – αναζητήσεις.

  4. #24

    Προεπιλογή

    Ποσα εχουμε μαθει σε 8 χρονια απο τοτε που ξεκινησαμε, ιδιως λογω μερικων πραγματικων ερευνητων των σελιδων αυτων που εψαξαν και βρηκαν την ιστορια ολων αυτων των πορθμειων..

  5. #25
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή Ηλίας

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Espresso Venezia Εμφάνιση μηνυμάτων
    14. ΗΛΙΑΣ [1944 - IMO 5158943 - Ν.Π. 2057 – Πρώην CRAFTIO
    Σχετικά με το ΗΛΙΑΣ να συνεισφέρω οτι ήταν μια ιδιαίτερη μορφή σκάφους που ονομάστηκε Z-craft, δηλαδή μια μπάριζα που βοηθούσε την φορτοεκφόρτωση άλλων πλοίων και τοπικές μεταφορές οχημάτων και προσωπικού. Αν και έμοιαζε με αποβατικό στην όψη δεν πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν σε τέτοια καθήκοντα. Tα Z-craft ήταν σχέδιο του βρετανικού σώματος των Royal Engineers και χρησιμοποιήθηκαν στην βόρεια Αφρική και σε επιχειρήσεις στη Βιρμανία το 1945. Να παραθέσουμε και δυο φωτογραφίες τους:

    z37.jpg z12.jpg
    πηγή

    Το ΗΛΙΑΣ είχε διαστάσεις 40,36 Χ 9,4 μ. και ήταν 322,86 κοχ ενώ ιδιοκτήτες του ήταν οι Σ. Κοντός & Η. Γκούμας. Κατά τη νηολόγηση του το 1962 καταγράφηκε οτι ναυπηγήθηκε το 1944 στην Αγγλία και οτι ήταν το πρώην υπό σημαία Λιβύης "Z-Craft 10". Το 1983 υπήρχε ακόμη με το ίδιο όνομα.
    Εδώ υπάρχουν μερικές φωτογραφίες Z-craft μεταπολεμικά σε πολιτικά καθήκοντα. Εκεί αναφέρεται οτι όλα τα Z-Craft είχαν ναυπηγηθεί στην Ινδία.

  6. #26

    Smile

    Άρη υπερπολύτιμες οι πληροφορίες και οι φωτό που παρέθεσες για το ΗΛΙΑΣ. Αγνοούσα εντελώς την ύπαρξη πλοίων αυτού του τύπου.

    Από ότι βλέπω στις φωτό, η πολύ λιτή υπερκατασκευή τους ήταν ανάλογη και παρόμοια της (αρχικής) υπερκατασκευής των Βρετανικών αποβατικών LCT Μk, τουλάχιστον των τύπων Mk1 - 2 - 3, και σε σχέση με το όλο παρουσιαστικό τους με ξενίζει κάπως η χρήση του όρου "μπάριζα" χωρίς βέβαια να την αμφισβητώ.

    Η αναφορά σου στους πλοιοκτήτες του, Ηλία Γκούμα και Σόλωνα Κοντό, μας εξηγεί και την επιλογή του ονόματος του. Να πω εδώ ότι στους ιδίους ανήκαν και τα ΣΟΛΩΝΑΚΙ και ΣΟΛΩΝΑΚΙ ΙΙΙ επίσης πλοία κατασκευασμένα κατά την διάρκεια του Β.Π.Π., το πρώτο μάλιστα αποδεδειγμένα αποβατικό τύπου LCT Mk4 (πρώην ΚΑΝΔΑΝΟΣ του πολεμικού μας ναυτικού). Kαι ας μην ξεχνάμε βέβαια ότι το ΣΟΛΩΝΑΚΙ μετονομάστηκε αργότερα σε ΗΛΙΑΣ ΙΙ.

    Το ΗΛΙΑΣ στις λίστες του Εμμανουήλ Παπαδάκη (emmpapad) αναφέρεται ως πορθμείο, "Π/Θ", και στις βάσεις δεδομένων ως "PASSENGERS SHIP". Το θέμα όμως είναι κατά πόσον και τα τρία αυτά πλοία, ΗΛΙΑΣ - ΣΟΛΩΝΑΚΙ (ΗΛΙΑΣ ΙΙ) - ΣΟΛΩΝΑΚΙ ΙΙΙ δούλεψαν πράγματι κάπου (και που άραγε) στην χώρα μας ως Ε/Γ-Ο/Γ, μιας και τουλάχιστον μέχρι σήμερα δεν έχουμε βρει καμμία απολύτως αναφορά για δρομολόγηση τους σε κάποια γραμμή.

    Να προσθέσω τέλος (και χωρίς σε διαβεβαιώ να παριστάνω τον "Μετά Χριστόν προφήτη" ) ότι όσον αφορά το ΗΛΙΑΣ κάπου είχα υποψιαστεί το ότι δεν πρέπει να ανήκε σε κάποιo από τους γνωστούς μας τύπους αποβατικών, κι αυτό διότι όταν το είχα ψάξει, στις βάσεις δεδομένων αναφερόντουσαν ως διαστάσεις του οι : 42.75m x 9.71m (λογικά κατόπιν κάποιας μετασκευής) οι οποίες δεν αντιστοιχούσαν με κανενός τύπου αποβατικού εκ των γνωστών (πόσο δε μάλλον οι αρχικές του που ανέφερες, 40,36 Χ 9,4 μ.).
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Espresso Venezia : 22-10-2017 στις 10:18

  7. #27

    Προεπιλογή

    Συνέχεια από το προηγούμενο ποστ.

    Άρη, να προσθέσω σε όσα έγραψα (μιας και το σκέφτηκα μετά το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα μπορούσα να κάνω edit στο προηγούμενο μου ποστ), πως είναι πολύ πιθανό το όνομα CRAFTIO το οποίο αναφέρεται ως προηγούμενο του ΗΛΙΑΣ στις βάσεις δεδομένων, να οφείλεται σε παράφραση του ονόματος "Z-Craft 10".

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    .....καταγράφηκε οτι ναυπηγήθηκε το 1944 στην Αγγλία και οτι ήταν το πρώην υπό σημαία Λιβύης "Z-Craft 10".
    Το CRAFT 10 δεν απέχει πολύ από το να διαβαστεί - μεταφερθεί ως CRAFTIO !!!

  8. #28
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή

    Γιώργο ως πορθμείο ήταν καταχωρημένο αλλά το αν και που δούλεψε δεν το γνωρίζω. Τον όρο μπάριζα τον ανέφερα μιας και αυτά τα σκάφη αναφέρονται ως HMLZ 10,11,12... όπου τα αρχικά σήμαιναν Her Majest Lighter Z.
    Κρατάω επιφυλάξη ως το αν είχε ναυπηγηθεί στην Αγγλία ή στην Ινδία όπως αναφέρουν συλλογικά για τα Z craft κάποιες σελίδες. Το είχα συζητήσει παλιότερα το θέμα σε ξένο φόρουμ και αν θυμάμαι καλά μου είχαν γράψει οτι είχαν ναυπηγηθεί και στην Αίγυπτο. Δυστυχώς δεν θυμάμαι σε πιο φόρουμ ήταν η κουβέντα.
    Να παραθέσω και ένα έγγραφο από το 1983, όταν το πλοίο βγήκε σε πλειστηριασμό λόγω ωφειλών της ιδιοκτήτριας "ΕΛΛΗ Μ." στον Ηλία Σ. Κοντό. To τι απέγινε μετά δεν έχει καταγραφεί και εκτιμώ οτι η έλλειψη στοιχείων οδηγεί στο οτι κάπου εκεί το πλοίο "μας τελείωσε".

    Ilias 0233.jpg

  9. #29

    Προεπιλογή

    Τα δώδεκα (12) Βρετανικά αποβατικά αρμάτων τύπου LCT Mk4 που παραχωρήθησαν στην χώρα μας αμέσως μετά την λήξη του Β'Π.Π. (1945 - 1946). (περισσότερα εδώ)

    Με αφορμή την πρόσφατη συζήτηση περί των νατοικών αριθμών που δώθηκαν σε αυτά τα πλοία το 1952, να αναμοχλεύσω λίγο το θέμα των τεσσάρων εξ αυτών για τα οποία δεν γνωρίζουμε την συνέχεια τους από το 1953 και μετά. Τα ΒΡΑΧΝΙ, ΚΟΜΜΕΝΟ, ΜΑΛΑΚΑΣΙ και ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ.

    Είναι δεδομένο (και λογικό) ότι αυτά τα τέσσερα δεν πήραν ποτέ νατοικούς αριθμούς (L....), αφού επισήμως "επεστράφησαν στην Βρετανία" το 1953, ...ημιεπισήμως εκποιήθηκαν εκείνη την χρονιά σε Έλληνες ιδιώτες, και ουσιαστικά μπορεί ή και τα τέσσερα ή κάποια έστω από αυτά να είχαν εκποιηθεί σε ιδιώτες και αρκετά πριν το 1953 (π.χ. το ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες να ήταν το μετέπειτα ΡΟΔΟΣ το οποίο νηολογήθηκε στον Πειραιά τον Φεβρουάριο του 1950).

    Στο ιστορικό τους όμως συναντάμε και κάτι το παράδοξο. Εκτός από το ότι λογικά δεν αναφέρεται νατοικός αριθμός, δεν αναφέρεται (εκλείπει εντελώς) και ο πρότερος ελληνικός αριθμός τους. Στο hellasarmy.gr περιγράφονται - αναφέρονται ως :

    ΒΡΑΧΝΙ - ΑΠΟΒΑΤΙΚΟΝ ΑΡΜΑΤΩΝ - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 607
    ΚΟΜΜΕΝΟ - ΑΠΟΒΑΤΙΚΟΝ ΑΡΜΑΤΩΝ - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 625
    ΜΑΛΑΚΑΣΙ - ΑΠΟΒΑΤΙΚΟΝ ΑΡΜΑΤΩΝ - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 619
    ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ - ΑΠΟΒΑΤΙΚΟΝ ΑΡΜΑΤΩΝ - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 620


    την ίδια στιγμή που στα υπόλοιπα οκτώ αναφέρεται (ο πρότερος ελληνικός αριθμός). Ένα παράδειγμα, που ισχύει όμως επακριβώς και για τα οκτώ :

    ΣΕΡΙΦΟΣ (L 246) - ΑΠΟΒΑΤΙΚΟΝ ΑΡΜΑΤΩΝ - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1227 - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1227

    Από την στιγμή λοιπόν που τα υπόλοιπα οκτώ διατήρησαν (αρχικά) και στο πολεμικό μας ναυτικό τον αριθμό με τον οποίο κατασκευάστηκαν στην Βρετανία με την προσθήκη του "Α/Β", δεν θα έπρεπε αντίστοιχα και τα ΒΡΑΧΝΙ, ΚΟΜΜΕΝΟ, ΜΑΛΑΚΑΣΙ, ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ να αναφέρονται ως ΒΡΑΧΝΙ (Α/Β 607), ΚΟΜΜΕΝΟ (Α/Β 625), ΜΑΛΑΚΑΣΙ (Α/Β 619), ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ (Α/Β 620) ??? Τι να συμβαίνει άραγε εδώ ??? Κάποιο λάθος - παράληψη του hellasarmy.gr (αλλά λάθος και στα τέσσερα ???) ή μήπως αυτά τα τέσσερα εντάχθηκαν μόνο τυπικά στο πολεμικό μας ναυτικό, και ουσιαστικά είχαν παραχωρηθεί εξ' αρχής από αυτό σε άλλους κρατικούς φορείς (π.χ. ΟΔΙΣΥ, ΣΔΒΕ κ.α.) ???

    Στα παραπάνω ερωτήματα ας συνυπολογίσουμε και την "μόνο στα χαρτιά επιστροφή" τους μόλις το 1953 στην Βρετανία, εν πλήρει αντιθέσει με τα άλλα έξι τα οποία "επεστράφησαν" (επίσης βέβαια μόνο στα χαρτιά) δέκα χρόνια μετά, το 1963.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Espresso Venezia : 23-10-2017 στις 21:40

  10. #30
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Espresso Venezia
    Κάποιο λάθος - παράληψη του hellasarmy.gr (αλλά λάθος και στα τέσσερα ???) ή μήπως αυτά τα τέσσερα εντάχθηκαν μόνο τυπικά στο πολεμικό μας ναυτικό, και ουσιαστικά είχαν παραχωρηθεί εξ' αρχής από αυτό σε άλλους κρατικούς φορείς (π.χ. ΟΔΙΣΥ, ΣΔΒΕ κ.α.)
    Στο νέο βιβλίο Τα Πλοια του Ναυτικού, αναφέρεται οτι χρησιμοποιήθηκαν σε στρατιωτικές και κρατικές μεταφορές ενω τα τρια (πλην του ΠΑΛΑΙΩΧΩΡΙ) χρησιμευσαν και στις επιχειρήσεις του εμφυλίου.

Σελίδα 3 από 5 ΠρώτηΠρώτη 12345 ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας