Σελίδα 2 από 2 ΠρώτηΠρώτη 12
Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 11 έως 14 από 14

Θέμα: Πολεμικά πλοία που μετασκευάστηκαν σε εμπορικά πλοία

  1. #11
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    9.343

    Προεπιλογή ΣΟΦΙΑ ΣΑΡΑΝΤΗ [ HMS COMBATANT]

    Πριν λίγο καιρό εντόπισα την παρακάτω φωτογραφία στο Swedish Digital Museum. Σύμφωνα με τη λεζάντα είχε τραβηχτεί το 1971 και έδειχνε το ΣΟΦΙΑ ΣΑΡΑΝΤΗ της Ferlosa Maritime Corp.
    ssar.jpg

    Το σουλούπι του πλοίου - ειδικά οι γωνίες της πλώρης - μου θύμισαν τη μετασκευή του ΛΑΣΙΘΙ (ex FLORIZEL) και έτσι σκέφτηκα οτι μπορεί να είναι ένα από τα τύπου Auk ναρκαλιευτικά STEADFAST και COMBATANT που αναφέρονται οτι είχαν δωθεί το 1947 στην Ελλάδα χωρίς άλλες πληροφορίες.
    Το έψαξα στο miramarshipindex χωρίς αποτέλεσμα μιας και ούτε το ΣΟΦΙΑ ΣΑΡΑΝΤΗ έχει καταχωρημένο, ούτε αναφέρει τι απέγιναν τα δυο τύπου Auk.
    Ρώτησα και σε φόρουμ πολεμικών πλοίων και πάλι χωρίς αποτέλεσμα. Όμως η σελίδα του σουηδικού μουσείου ανέφερε στις πληροφορίες του πλοίου και τον αριθμό 1287 που υπέθεσα οτι μπορεί να είναι ο αριθμός νηολογίου του.
    Μετά από επιτόπια έρευνα στα νηολόγια βρέθηκε λοιπόν οτι το 1955 είχε νηολογηθεί στον Πειραιά με α/α 1287 το φορτηγό πλοίο ΠΑΝΑΡΓΥΡΟΣ. Ευτυχώς στις σημειώσεις ο νηολόγος κατέγραψε οτι ήταν το πρώην COMBATANT το οποίο είχε εκποιηθεί το 1953 από τον Οργ. Διαχείρησης Συμμαχικού Υλικού στον Πανάργυρο Κανδυλιώτη. Το τι έκανε το πλοίο από το 1947 που δώθηκε στο ελληνικό κράτος μέχρι το 1953 δεν το γνωρίζω αλλά δεν είναι απίθανο να είναι το πλοίο που μισοφαίνεται εδώ. Μετά από διάφορες αλλαγές ιδιοκτησίας το ΠΑΝΑΡΓΥΡΓΟΣ μετονομάστηκε το 1964 σε ΔΙΑΜΑΝΤΩ και το 1969 σε ΣΟΦΙΑ ΣΑΡΑΝΤΗ οπότε και διεγράφη καθώς πουλήθηκε στην Παναμέζικη Ferlosa Maritime. Όπως με ενημέρωσε ένας φίλος ερευνητής, το 1972 ύψωσε κυπριακή σημαία ως ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ. Το τι απέγινε δεν είναι γνωστό, πέρα από το οτι τα Lloyd's σταμάτησαν να το αναφέρουν μετά το 1986.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Ellinis : 27-02-2018 στις 15:31

  2. #12

    Προεπιλογή ΠΑΝΑΡΓΥΡΟΣ

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    ..............................
    Μετά από επιτόπια έρευνα στα νηολόγια βρέθηκε λοιπόν οτι το 1955 είχε νηολογηθεί στον Πειραιά με α/α 1287 το φορτηγό πλοίο ΠΑΝΑΡΓΥΡΟΣ. Ευτυχώς στις σημειώσεις ο νηολόγος κατέγραψε οτι ήταν το πρώην COMBATANT το οποίο είχε εκποιηθεί το 1953 από τον Οργ. Διαχείρησης Συμμαχικού Υλικού στον Πανάργυρο Κανδυλιώτη. Το τι έκανε το πλοίο από το 1947 που δώθηκε στο ελληνικό κράτος μέχρι το 1953 δεν το γνωρίζω αλλά δεν είναι απίθανο να είναι το πλοίο που μισοφαίνεται εδώ. Μετά από διάφορες αλλαγές ιδιοκτησίας το ΠΑΝΑΡΓΥΡΓΟΣ μετονομάστηκε το 1964 σε ΔΙΑΜΑΝΤΩ και το 1969 σε ΣΟΦΙΑ ΣΑΡΑΝΤΗ οπότε και διεγράφη καθώς πουλήθηκε στην Παναμέζικη Ferlosa Maritime. Όπως με ενημέρωσε ένας φίλος ερευνητής, το 1972 ύψωσε κυπριακή σημαία ως ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ. Το τι απέγινε δεν είναι γνωστό, πέρα από το οτι τα Lloyd's σταμάτησαν να το αναφέρουν μετά το 1986.
    Εκποιησις του ΠΑΝΑΡΓΥΡΟΣ ατις 4/1/1957 (εφημεριδα Χρονογραφος).

    19570104 Παναργυρος Χρονογραφος Πειραιως.jpg

  3. #13
    Εγγραφή
    Feb 2018
    Περιοχή
    Ηράκλειο
    Μηνύματα
    267

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Nicholas Peppas Εμφάνιση μηνυμάτων
    Εκποιησις του ΠΑΝΑΡΓΥΡΟΣ ατις 4/1/1957 (εφημεριδα Χρονογραφος).

    19570104 Παναργυρος Χρονογραφος Πειραιως.jpg
    Μετρητοίς 4.800.000, σε 11 εξαμηνιαίες δόσεις 6.200.000 δρχ.
    Επιτόκιο 11% το χρόνο.

  4. #14
    Εγγραφή
    Sep 2015
    Περιοχή
    Ηράκλειο Κρήτης
    Μηνύματα
    893

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Πριν λίγο καιρό εντόπισα την παρακάτω φωτογραφία στο Swedish Digital Museum. Σύμφωνα με τη λεζάντα είχε τραβηχτεί το 1971 και έδειχνε το ΣΟΦΙΑ ΣΑΡΑΝΤΗ της Ferlosa Maritime Corp.
    ssar.jpg

    Το σουλούπι του πλοίου - ειδικά οι γωνίες της πλώρης - μου θύμισαν τη μετασκευή του ΛΑΣΙΘΙ (ex FLORIZEL) και έτσι σκέφτηκα οτι μπορεί να είναι ένα από τα τύπου Auk ναρκαλιευτικά STEADFAST και COMBATANT που αναφέρονται οτι είχαν δωθεί το 1947 στην Ελλάδα χωρίς άλλες πληροφορίες.
    Το έψαξα στο miramarshipindex χωρίς αποτέλεσμα μιας και ούτε το ΣΟΦΙΑ ΣΑΡΑΝΤΗ έχει καταχωρημένο, ούτε αναφέρει τι απέγιναν τα δυο τύπου Auk.
    Ρώτησα και σε φόρουμ πολεμικών πλοίων και πάλι χωρίς αποτέλεσμα. Όμως η σελίδα του σουηδικού μουσείου ανέφερε στις πληροφορίες του πλοίου και τον αριθμό 1287 που υπέθεσα οτι μπορεί να είναι ο αριθμός νηολογίου του.
    Μετά από επιτόπια έρευνα στα νηολόγια βρέθηκε λοιπόν οτι το 1955 είχε νηολογηθεί στον Πειραιά με α/α 1287 το φορτηγό πλοίο ΠΑΝΑΡΓΥΡΟΣ. Ευτυχώς στις σημειώσεις ο νηολόγος κατέγραψε οτι ήταν το πρώην COMBATANT το οποίο είχε εκποιηθεί το 1953 από τον Οργ. Διαχείρησης Συμμαχικού Υλικού στον Πανάργυρο Κανδυλιώτη. Το τι έκανε το πλοίο από το 1947 που δώθηκε στο ελληνικό κράτος μέχρι το 1953 δεν το γνωρίζω αλλά δεν είναι απίθανο να είναι το πλοίο που μισοφαίνεται εδώ. Μετά από διάφορες αλλαγές ιδιοκτησίας το ΠΑΝΑΡΓΥΡΓΟΣ μετονομάστηκε το 1964 σε ΔΙΑΜΑΝΤΩ και το 1969 σε ΣΟΦΙΑ ΣΑΡΑΝΤΗ οπότε και διεγράφη καθώς πουλήθηκε στην Παναμέζικη Ferlosa Maritime. Όπως με ενημέρωσε ένας φίλος ερευνητής, το 1972 ύψωσε κυπριακή σημαία ως ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ. Το τι απέγινε δεν είναι γνωστό, πέρα από το οτι τα Lloyd's σταμάτησαν να το αναφέρουν μετά το 1986.
    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Nicholas Peppas Εμφάνιση μηνυμάτων
    Εκποιησις του ΠΑΝΑΡΓΥΡΟΣ ατις 4/1/1957 (εφημεριδα Χρονογραφος).

    19570104 Παναργυρος Χρονογραφος Πειραιως.jpg
    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από OfTheHighSeas Εμφάνιση μηνυμάτων
    Μετρητοίς 4.800.000, σε 11 εξαμηνιαίες δόσεις 6.200.000 δρχ.
    Επιτόκιο 11% το χρόνο.
    Όσον αφορά το ΠΑΝΑΡΓΥΡΟΣ, ο LR έχει διαφορετική γνώμη για την προέλευση του. Στην έκδοση του 1958-59 αναφέρεται σαν πρώην "KABADAN" και με διαφορετικές διαστάσεις από το COMBATANT και επιπλέον άλλο ναυπηγείο κατασκευής...

    PANARGYROS -ex KABADAN, built 1942 (Norfolk Navy Yard, VA), 838 gt call sign SVCI, Reg. at Piraeus (off. no 1987). Cargo Ship (converted 1956). 215' 0'' X 31' 11'' (65,54 m X 9,73 m X 5,18 m). 2 Oil engines (General Electric - Lyn.)

    Στην έκδοση του 1980-81 αναφέρεται σαν PARASKEVAS, IMO 5269754, Reg. at Limassol με τα ίδια υπόλοιπα στοιχεία εκτός μια αλλαγής μηχανών : 2 oil each 6 cyl. 700 BHP (M.W.M. Mannheim). Owner : Stohos Shipping Co Ltd.

    Δεν ξέρω αν είναι λάθος καταχώρηση του LR ή αν ο νηολόγος άκουσε το KABADAN για COMBATANT (έχω δει αρκετές φορές τέτοια λάθη στα νηολόγια και τα δύο ονόματα μοιάζουν φωνητικά). Με προβληματίζει και το γεγονός των διαφορετικών διαστάσεων (μπορεί βέβαια να έφαγε επιμήκυνση στην μετατροπή το 1956) και βέβαια το διαφορετικό ναυπηγείο (πολύ σημαντικό). Ο LR πάντως επιμένει μέχρι τέλους στα στοιχεία του (δεν έγινε κάποια διόρθωση).

    Δείτε εδώ :
    http://maritime-connector.com/ship/paraskevas-5269754/

    Πόσο σίγουροι είμαστε ότι τα COMBATANT και STEADFAST ήρθαν όντως στην Ελλάδα ? Για το STEADFAST επικρατεί άλλη άποψη εδώ :
    http://www.navsource.org/archives/11/022031.htm
    και εδώ :
    https://www.justanswer.com/genealogy...ory-royal.html
    Μήπως και η αναφορά για το COMBATANT είναι λάθος και έχει δίκιο ο LR ?
    Υπήρχε μήπως στη σειρά αυτή πλοίο "KABADAN" ?

Σελίδα 2 από 2 ΠρώτηΠρώτη 12

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας