Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 1 έως 6 από 6

Θέμα: Etourneau (2) & Μαρία [Μαρία Λεμού, Maria, Etourneau (1)]

  1. #1
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή Etourneau (2) & Μαρία [Μαρία Λεμού, Maria, Etourneau (1)]

    Το 1920 - 1922 αγοράστηκαν από Έλληνες μερικά πλεονάζοντα σκάφη που είχαν ναυπηγηθεί είτε ως αλιευτικά, είτε ως βοηθητικά στόλου πάνω σε σχέδια αλιευτικών.
    Τέτοια ήταν τα ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ, ΑΜΦΙΑΛΗ, ΟΙΑΝΘΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ και ΑΡΤΕΜΙΣΙΑ για τα οποία έχουμε ήδη διαβάσει στο φόρουμ.

    Τέτοιο ήταν και το υπό γαλλική σημαία ΕΤΟURNEAU της Ατμοπλοΐας Γ. Eμπειρίκου. Ανήκε στην
    κλάση Mauviette του Γαλλικού Π.Ν. και είχε βασιστεί σε σχέδια αλιευτικών σκαφών. Τα πλοία αυτού του τύπου χρησίμευαν για βοηθητικές αποστολές, για ναρκαλιεία, συνοδείες νηοπομπών και ως περιπολικά. Ναυπηγήθηκε το 1918 στα ναυπηγεία Mediterranee και είχε διαστάσεις 43 Χ 7,1 μέτρα και εκτόπισμα 341 τόνους. Το 1920 πουλήθηκε σε ιδιώτες και μετετράπη για εμπορική χρήση. Βυθίστηκε συνέπεια πυρκαγιάς κοντά στη Mangalia της Ρουμανίας στις 4.10.1923, ενώ μετέφερε βενζίνη και πετρέλαιο από την Κωνστάντζα στον Πειραιά .

    Toν Απρίλη του 1922 το βρίσκουμε να ταξιδεύει από τον Πειραιά προς Κωνσταντινούπολη - Πύργο - Κωνστάντζα μεταφέροντας εμπορεύματα και επιβάτες Γ' θέσης, δηλαδή με το στρώμα τους στο κατάστρωμα...

    etourneau 2.jpg

    Kαι μια εικόνα ενός σκάφους τύπου Mauviette:

    1astrolabe_1918_2.jpg
    πηγή

  2. #2

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Το 1920 - 1922 αγοράστηκαν από Έλληνες μερικά πλεονάζοντα σκάφη που είχαν ναυπηγηθεί είτε ως αλιευτικά, είτε ως βοηθητικά στόλου πάνω σε σχέδια αλιευτικών.
    Τέτοια ήταν τα ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ, ΑΜΦΙΑΛΗ, ΟΙΑΝΘΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ και ΑΡΤΕΜΙΣΙΑ για τα οποία έχουμε ήδη διαβάσει στο φόρουμ.

    Τέτοιο ήταν και το υπό γαλλική σημαία ΕΤΟURNEAU της Ατμοπλοΐας Γ. Eμπειρίκου. Ανήκε στην
    κλάση Mauviette του Γαλλικού Π.Ν. και είχε βασιστεί σε σχέδια αλιευτικών σκαφών. Τα πλοία αυτού του τύπου χρησίμευαν για βοηθητικές αποστολές, για ναρκαλιεία, συνοδείες νηοπομπών και ως περιπολικά. Ναυπηγήθηκε το 1918 στα ναυπηγεία Mediterranee και είχε διαστάσεις 43 Χ 7,1 μέτρα και εκτόπισμα 341 τόνους. Το 1920 πουλήθηκε σε ιδιώτες και μετετράπη για εμπορική χρήση. Βυθίστηκε συνέπεια πυρκαγιάς κοντά στη Mangalia της Ρουμανίας στις 4.10.1923, ενώ μετέφερε βενζίνη και πετρέλαιο από την Κωνστάντζα στον Πειραιά .

    Toν Απρίλη του 1922 το βρίσκουμε να ταξιδεύει από τον Πειραιά προς Κωνσταντινούπολη - Πύργο - Κωνστάντζα μεταφέροντας εμπορεύματα και επιβάτες Γ' θέσης, δηλαδή με το στρώμα τους στο κατάστρωμα...
    ...................
    Και εδω μια αλλη ανακοινωση απο το Εμπρος, αυτη την φορα της 23ης Αυγουστου 1920, οταν το πλοιο Etourneau πηγαινε στην Κωνσταντινουπολη "δεχομενον εμπορευματα και επιβατας πρωτης θεσεως"!
    19200823 Edelyn Etourneau.jpg

  3. #3
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή Μαρία Λεμού [Maria, Etourneau, Picton Castle]

    Aξίζει να αναφέρουμε οτι στο γαλλικό Π.Ν. υπήρχαν δυο περιπολικά με το όνομα ETOURNEAU και οτι και τα δυο ήρθαν στην Ελλάδα αλλά και τα δυο είχαν μια σύντομη πορεία με άσχημο τέλος.

    Το πρώτο ETOURNEAU είχε ναυπηγηθεί το 1892 στα Cook Welton & Gemmel στο Hull της Αγγλίας ως αλιευτικό, 151 τόνων και διαστάσεων 32,6 x 6,3 μέτρων, με το όνομα PICTON CASTLE. Κατόπιν μετονομάστηκε ST.JOSEPH και όταν πουλήθηκε σε Ισπανούς πήρε το όνομα MAMALENA VIII (περισσότερα εδώ). Το Μάη του 1917 αγοράστηκε από το γαλλικό Π.Ν. και πήρε το όνομα ETOURNEAU. Τον Ιούνιο του 1920 το αγόρασε ο K. Λεμός και πήρε το όνομα ΜΑΡΙΑ ΛΕΜΟΥ. Και η σχετική ανακοίνωση από τον τύπο:

    eturno.jpg

    Το Δεκέμβριο του 1920 μετονομάστηκε MAΡIA αλλά στις 18.2.21 βυθίστηκε βόρεια από τους Φούρνους Ικαρίας εξαιτίας πυρκαγιάς.
    Να δούμε και μια φωτογραφία ενός παρόμοιου γαλλικού περιπολικού, πρώην αλιευτικού:

    Araisonneur.jpg

  4. #4

    Προεπιλογή

    Η πληρης παρουσιαση του Picton Castle οπως την βρηκαμε γραμμενη απο τον ellinis εδω http://www.llangibby.eclipse.co.uk/m...astle_h194.htm

    Η παρα κατω ανακοινωση απο τις 13 Δεκεμβριου 1920 στον Ελευθερο Τυπο ισως ειναι το Μαρια που παρουσιαστηκε παρα πανω (πιθανως και το Μαρια Σοφιου).

    19201213 MAria Florentia El Typos.jpg

  5. #5
    Εγγραφή
    Mar 2008
    Περιοχή
    Αθήνα - Ν. Σμύρνη
    Μηνύματα
    2.570

  6. #6
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή

    τοξότη αυτό είναι μεταγενέστερο, ναυπήγησης 1928, αλιευτικό με το ίδιο όνομα. Αφού υπηρέτησε στον πόλεμο ως ναρκαλιευτικό, το 1956 μετατράπηκε σε φορτηγό σκάφος (φωτο) και το 1978 σε βυθοκόρο. Το 1993-96 μετασκευάστηκε πλήρως σε ένα πανέμορφο ιστιοφόρο που ταξιδεύει ακόμη ανά τον κόσμο. Σχετικά μπορεί κανείς να διαβάσει εδώ και εδώ.

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας