Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 1 έως 4 από 4

Θέμα: Κένταυρος [Centauro, Sophia Kostala, Ag.Nikolaos, Hilda, Las Tamplas]

  1. #1
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    8.992

    Προεπιλογή Κένταυρος [Centauro, Sophia Kostala, Ag.Nikolaos, Hilda, Las Tamplas]

    Στο τέλος του 1918 οι Γ. Καμπίτσης και Σπ. Βαλλιάνος απέκτησαν ένα φορτηγό ατμόπλοιο 792 κ.ό.χ. με διαστάσεις 57,7 Χ 8,8 μ. Είχε ναυπηγηθεί το 1884 ως CENTAURO στα David J. Dunlop στη Γλασκώβη για τους Αργεντίνους Casares & Dauber. Μετά την αγορά του από τους Έλληνες το όνομα του εξελληνίστηκε σε ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ και ξεκίνησε τα ταξίδια του στο Αιγαίο με στρατιωτικές μεταφορές.
    kentavros18.jpg

    Το 1922 το πλοίο πουλήθηκε και το 1930 μετονομάστηκε σε ΣΟΦΙΑ ΚΩΣΤΑΛΑ, το 1935 σε ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ και τo 1939 σε ΧIΛΝΤA για την Piraeus Commercial & Maritime Co.
    Να δούμε και αναλυτικά τις αλλαγές πλοιοκτησίας:
    1894 E Balparda y Pineyma, Buenos Aires
    1899 N. Mihanovich, Buenos Aires
    1907 Navigation a Vapor Nicolas Mihanovich SA, Buenos Aires
    1910 Cia. Argentina de Nav.(N. Mihanovich) Ltd, Buenos Aires
    1918 Caulias & Co.
    1919 S.Vagliano, Andros
    1920 S.P.Vagliano, Buenos Aires
    1922 Dionysios Marcantonatos
    1930 A.Costalas, Piraeus

    1931 Sophia Costalas, Piraeus
    1935 G.Katsourakis, Piraeus
    1940 Piraeus Commercial & Maritime Co., Piraeus
    1947 Cia. Mediterraneo de Vapores Ltda., Panama
    πηγή
    Τον Ιανουάριο του 1940 το πλοίο έκανε ένα ταξίδι με παράνομους εβραίους πρόσφυγες από την Ρουμανία ως την Παλαιστίνη και όταν έφτασε εκεί τέθηκε υπό κράτηση. Σχετικά εδώ, από όπου και η παρακάτω φωτογραφία:
    Kentavros as Hilda at Balchik.jpg

    Kαι άλλη μια
    με την ελληνική σημαία ζωγραφισμένη στα πλευρά ως ένδειξη ουδετερότητας.
    kentavros.jpg
    πηγή

    Το πλοίο το βρίσκουμε τον Ιούνιο του 1942 όταν επιτάχθηκε από το ελληνικό Π.Ν. για να μεταφέρει τα πυρομαχικά του Στόλου από την Αλεξάνδρεια που κινδύνευε να πέσει στα χέρια των Γερμανών και κατόπιν το ΧΙΛΝΤΑ χρησίμευσε ως πλωτή πυριτιδαποθήκη. Το 1947 πουλήθηκε και μετονομάστηκε LAS TAMPLAS. Ιδιοκτήτης της ήταν η Compania Mediterranea de Vapores Ltd που ανήκε στον Ι. Παντελή (στην ίδια εταιρία ανήκε το άτυχο STRUMA) και έτσι αναμίχθηκε ξανά σε παράνομες μεταφορές προς την Παλαιστίνη. Τελικά το 1950 διαλύθηκε στη Σαβόνα.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Ellinis : 09-11-2014 στις 10:38

  2. #2

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Στο τέλος του 1918 οι Γ. Καμπίτσης και Σπ. Βαλλιάνος απέκτησαν ένα φορτηγό ατμόπλοιο 792 κ.ό.χ. με διαστάσεις 57,7 Χ 8,8 μ. Είχε ναυπηγηθεί το 1884 ως CENTAURO στα David J. Dunlop στη Γλασκώβη για τους Αργεντίνους Casares & Dauber. Μετά την αγορά του από τους Έλληνες το όνομα του εξελληνίστηκε σε ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ και ξεκίνησε τα ταξίδια του στο Αιγαίο με στρατιωτικές μεταφορές.
    ---------------
    Το 1922 το πλοίο πουλήθηκε και το 1930 μετονομάστηκε σε ΣΟΦΙΑ ΚΩΣΤΑΛΑ, το 1935 σε ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ και τo 1939 σε ΧIΛΝΤA για την Piraeus Commercial & Maritime Co.
    Να δούμε και αναλυτικά τις αλλαγές πλοιοκτησίας:

    Τον Ιανουάριο του 1940 το πλοίο έκανε ένα ταξίδι με παράνομους εβραίους πρόσφυγες από την Ρουμανία ως την Παλαιστίνη και όταν έφτασε εκεί τέθηκε υπό κράτηση. Σχετικά εδώ, από όπου και η παρακάτω φωτογραφία:
    .......
    Το 1947 πουλήθηκε και μετονομάστηκε LAS TAMPLAS. Ιδιοκτήτης της ήταν η Compania Mediterranea de Vapores Ltd που ανήκε στον Ι. Παντελή (στην ίδια εταιρία ανήκε το άτυχο STRUMA) και έτσι αναμίχθηκε ξανά σε παράνομες μεταφορές προς την Παλαιστίνη. Τελικά το 1950 διαλύθηκε στη Σαβόνα.
    Πραγματι το Powerpoint αυτο ειναι εξαιρετικο (αν και το θεμα του Στρουμα, πρωην Καφηρευς δεν εχει παρουσιαστει με τα νεα στοιχεια που εχουμε βρει).

    Στα χαρτια μου ειχα το Σοφια Κωσταλα ως εξης:

    SOPHIA COSTALA

    Year: 1884
    Name: CENTAURO Keel:
    Type: Cargo ship Launch Date: 29.5.84
    Flag: ARG Date of completion:

    Tons: 524 Link: 1374
    DWT: Yard No: 177
    Length overall: Ship Design:
    LPP: Country of build: GBR
    Beam: Builder: David J.Dunlop & Co
    Material of build: Location of yard: Inch Yard
    Number of
    screws/Mchy/
    Speed(kn):
    2C-

    Naval or paramilitary marking :
    A: *
    End: 1950
    Subsequent History:
    30 SOPHIA COSTALA - 35 AGHIOS NICOLAOS - 40 HILDA - 47 LAS TAMPLAS
    Disposal Data:
    BU Savona 15.2.50

    CENTAURO 524 V1884 #114 Casares & Dauber
    CENTAVROS 524 1925 V1884 #114 D.Marcantonatos
    SOPHIA COSTALA 524 1930 V1884 #114 A.Costalas
    AGHIOS NICOLAOS 524 1935 V1884 #114 G.Katsourakis
    HILDA 524 1940 V1884 #114 Piraeus Commercial
    LAS TAMPLAS 524 1947 V1884 #114 Mediterraneo
    Στο http://www.clydeships.co.uk/view.php?ref=5935#v παρουσιαζεται και αυτη η φωτογραφια οταν το πλοιο ηταν το CENTAURO στο Ασουνσιον της Παραγουαης.

    p.jpg

  3. #3

    Προεπιλογή

    Ενα ενδιαφερον δρομολογιο του πλοιου Σοφια Κωσταλα απο τις 5 Δεκεμβριου 1932 (στην Σφαιρα του Πειραιαως).

    19321205 Sofia Kostala Sfaira Peir.jpg

  4. #4
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    8.992

    Προεπιλογή

    Μια είδηση για πυρκαγιά στο πλοίο το Μάρτιο του 1934, οδήγησε στην προσάραξη του στο Πέραμα και πιθανώς και στην πώληση του που ακολούθησε σύντομα.

    sofia kostala.jpg

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας