Σελίδα 1 από 10 123 ... ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 1 έως 10 από 100

Θέμα: Ελληνόκτητα πλοία τύπου "Hansa" [Greek owned "Hansa" ships]

  1. #1
    Εγγραφή
    Oct 2010
    Περιοχή
    ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    Μηνύματα
    10.125

    Προεπιλογή Ελληνόκτητα πλοία τύπου "Hansa" [Greek owned "Hansa" ships]

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Μερικές θλιβερές φωτογραφίες από την διάλυση του πλοίου στο Πέραμα.

    Συνημμένο Αρχείο 196842 Συνημμένο Αρχείο 196843Συνημμένο Αρχείο 196844
    πηγή
    H ιστορία των Ηansa A ,Β, C έχει καλυφθεί ελάχιστα από τον αγγλόφωνο τύπο κ ως εκ τούτου είναι σχεδόν άγνωστή.
    Προσωπικά κάτι έχω δει από ένα βιβλιαράκι στα γερμανικά βέβαια.
    HANSA A πήραν αρκετά οι Έλληνες,Β το ΠΑΤΡΑΙ νομίζω είναι μοναδικό. C αρκετά διαφορετικά κ μεγαλύτερα,από τα λίγα που χτίστηκαν,3-4 κατέληξαν σε Έλληνες.
    Είναι ένα θέμα που θα πρέπει να ασχοληθούμε.

  2. #2
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.509

    Προεπιλογή

    Καλή ιδέα φίλε ΒΧ, ανοίγω ένα θέμα και παραθέτω τα παρακάτω από το βιβλίο "Ναυάγια στον Ελληνικό Βυθό - Κατάδυση στην Ιστορία" αναφορικά με το τύπου Hansa PORTUGAL που βυθίστηκε στην Μακρόνησο. Βέλγικης ιδιοκτησίας και νομίζω το μοναδικό ναυάγιο τύπου "Hansa" σε ελληνικά νερά. Παρακάτω και ένα σχέδιο της κλάσης "Α".
    Hansa A.jpg
    Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου η Γερμανία είχε προχωρήσει σ’ ένα πρόγραμμα μαζικής κατασκευής εμπορικών πλοίων, προκειμένου να αναπληρώσει όσα βυθίζονταν από τα συμμαχικά πλοία και αεροπλάνα, αλλά και όσα εγκλωβίστηκαν σε ουδέτερες ή εχρθρικές χώρες κατά την έναρξη του πολέμου. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, το οποίο θα μπορούσε να αντιστοιχιστεί με το πρόγραμμα ναυπήγησης των Liberty στις Ηνωμένες Πολιτείες, αρχικά προγραμματίστηκε να ναυπηγηθούν διακόσια πλοία τριών διαφορετικών μεγεθών. Τα «Ηansa A» που ήταν 3.000 dwt, τα «Hansa B» που ήταν 5.200 dwt, και τα «Hansa C» που ήταν 9.400 dwt. Τα «Ηansa A» είχαν βασιστεί στα σχέδια δυο προπολεμικών «μεσογειακών» εμπορικών, των OLDENBURG και CASABLANCA, τα οποία είχαν ναυπηγηθεί το 1936 στο Αμβούργο για λογαριασμό της Oldenburg-Portugiesiche Dampfschiffs Rhederei. Το πρώτο πλοίο, το HANSA I, παραδόθηκε τον Ιούνιο του 1943 και όπως και τα υπόλοιπα που ολοκληρώθηκαν, χρησίμευσε σε μεταφορές στη Βαλτική και προς την κατεχόμενη Νορβηγία. Επειδή τα γερμανικά ναυπηγεία είχαν επομμιστεί την ναυπήγηση των εκατοντάδων υποβρυχιών, πολλά από αυτά τα σκάφη ναυπηγήθηκαν σε κατεχόμενες χώρες, όπως το Βέλγιο, η Δανία και η Ολλανδία. Το φιλόδοξο ναυπηγικό πρόγραμμα των διακοσίων πλοίων, σταδιακά περιορίστηκε σημαντικά από μια σειρά από παράγοντες. Το πιο σημαντικό πρόβλημα ήταν η εξεύρεση πρώτων υλών και σημαντικών μερών όπως για παράδειγμα λέβητες. Επειδή υπήρχαν σημαντικές καθυστερήσεις στην εξεύρεση της κατάλληλης ποιότητας χάλυβα, σε πολλές περιπτώσεις κατέφυγαν στη χρήση του επονομαζόμενου χάλυβα Thomas, κάτι το οποίο αρχικά αρνήθηκε να εγκρίνει ο Γερμανικός Νηογνώμονας. Η κατασκευή παρεμποδίστηκε επίσης από τους ολοένα και αυξανόμενους συμμαχικούς βομβαρδισμούς, αλλά και από τον ανταγωνισμό που είχε το πρόγραμμα από το αντίστοιχο πρόγραμμα κατασκευής τραίνων. Ακόμη και το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό έβαζε το πρόγραμμα των Hansa σε δεύτερη μοίρα, δίνοντας προτεραιότητα στην ναυπήγηση πολεμικών σκαφών.
    Από την κλάση «HansaA» παραγγέλθηκαν 128 πλοία, από τα οποία 57 είχαν παραδοθεί πριν από τη λήξη των εχθροπραξιών, και άλλα 12 μετά τη λήξη του πολέμου.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Ellinis : 03-04-2020 στις 08:23

  3. #3
    Εγγραφή
    Oct 2010
    Περιοχή
    ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    Μηνύματα
    10.125

    Προεπιλογή

    Όσον αφορά τους λέβητες κ τις μηχανές κατασκευάστηκαν από εταιρείες που έφτιαχναν τέτοια γιά σιδηροδρόμους.Ενδεικτικό της αδυναμίας που υπήρχε από ναυτικούς κατασκευαστές.

  4. #4
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.509

    Προεπιλογή ΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ

    Κυνόσουρα 1973. Ένα τύπου Hansa απομακρύνεται και ο Ian Schifmann το αποθανάτισε στο δεύτερο πλάνο δυο φωτογραφιών του.

    Από τα σινιάλα φαίνεται οτι είναι ένα από τα δυο αδελφά που είχε η
    Canopus Shipping του Κυρτάτα, τα ΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ (πρ. BRUNHILDE - EMPIRE GAME - CANFORD - FANGTURM - PANAGHIA LOURION) και ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ (KALLIOPE - EMPIRE GARRISON - BENGORE HEAD).
    Εκτιμώ οτι είναι το ΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ μιας και έχει καταγραφεί οτι διαλύθηκε το καλοκαιρι του 1973 στο Πέραμα. Πιθανώς να είναι η τελευταία φωτογραφία του. Το ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ διαλύθηκε την επόμενη χρονιά στην Ισπανία. Στο βάθος βλέπουμε στο Πέραμα το υπό μετασκευή ΚΑΛΥΨΩ του Βλασσόπουλου και μάλλον το ΔΕΛΦΟΙ του Ευθυμιάδη.

    ATHINAI-ELECTRA-KRITI-2.jpg
    tbn at Kynosoura May 1969.jpg
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Ellinis : 03-04-2020 στις 15:40

  5. #5
    Εγγραφή
    Oct 2010
    Περιοχή
    ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    Μηνύματα
    10.125

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Κυνόσουρα 1973. Ένα τύπου Hansa απομακρύνεται και ο Ian Schifmann το αποθανάτισε στο δεύτερο πλάνο δυο φωτογραφιών του.

    Α
    και μάλλον το ΔΕΛΦΟΙ του Ευθυμιάδη.

    ATHINAI-ELECTRA-KRITI-2.jpg
    tbn at Kynosoura May 1969.jpg
    Είναι Ηansa A.


    Όντως είναι το ΔΕΛΦΟΙ.

  6. #6
    Εγγραφή
    Oct 2010
    Περιοχή
    ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    Μηνύματα
    10.125

    Προεπιλογή PANTELIS A. LEMOS

    AZEEM Hansa C.jpg AZEEM shipspotting

    5146 grt 9200 dwt B&W 3850 hp 14.0 kts
    1943 Παραγγελία ως γερμανικό ΚΑΤΗΑRINENFLEET στο Β&W. Δανία
    1948 Παραδόθηκε στην DFDS ως VENEZUELA
    1965 Πώληση Lemos & Pateras PANTELIS A. [EMOS
    1970 " SUN YU
    1976 " AZEEM
    1978 Εγκαταλήφθηκε στην Τέμα,Γκάνα
    1980 Πώληση Ισπανούς διαλυτές
    1981 Προσάραξε έξω από την Τέμα
    1982 Ρυμουλκήθηκε,βυθίστηκε από το ΠΝ της Γκάνας

    1 από τα 4 Hansa C που μπήκαν σε υπηρεσία.

  7. #7
    Εγγραφή
    Sep 2015
    Περιοχή
    Ηράκλειο Κρήτης
    Μηνύματα
    1.187

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Εμφάνιση μηνυμάτων
    AZEEM Hansa C.jpg AZEEM shipspotting

    5146 grt 9200 dwt B&W 3850 hp 14.0 kts
    1943 Παραγγελία ως γερμανικό ΚΑΤΗΑRINENFLEET στο Β&W. Δανία
    1948 Παραδόθηκε στην DFDS ως VENEZUELA
    1965 Πώληση Lemos & Pateras PANTELIS A. [EMOS
    1970 " SUN YU
    1976 " AZEEM
    1978 Εγκαταλήφθηκε στην Τέμα,Γκάνα
    1980 Πώληση Ισπανούς διαλυτές
    1981 Προσάραξε έξω από την Τέμα
    1982 Ρυμουλκήθηκε,βυθίστηκε από το ΠΝ της Γκάνας

    1 από τα 4 Hansa C που μπήκαν σε υπηρεσία.
    IMO 5378012, νηολόγιο Πειραιά 2672 (Β΄Κλάση). Δέν έχω δυστυχώς αναλυτικά στοιχεία νηολογίου.

  8. #8
    Εγγραφή
    Sep 2015
    Περιοχή
    Ηράκλειο Κρήτης
    Μηνύματα
    1.187

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Κυνόσουρα 1973. Ένα τύπου Hansa απομακρύνεται και ο Ian Schifmann το αποθανάτισε στο δεύτερο πλάνο δυο φωτογραφιών του.

    Από τα σινιάλα φαίνεται οτι είναι ένα από τα δυο αδελφά που είχε η
    Canopus Shipping του Κυρτάτα, τα ΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ (πρ. BRUNHILDE - EMPIRE GAME - CANFORD - FANGTURM - PANAGHIA LOURION) και ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ (KALLIOPE - EMPIRE GARRISON - BENGORE HEAD).
    Εκτιμώ οτι είναι το ΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ μιας και έχει καταγραφεί οτι διαλύθηκε το καλοκαιρι του 1973 στο Πέραμα. Πιθανώς να είναι η τελευταία φωτογραφία του. Το ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ διαλύθηκε την επόμενη χρονιά στην Ισπανία. Στο βάθος βλέπουμε στο Πέραμα το υπό μετασκευή ΚΑΛΥΨΩ του Βλασσόπουλου και μάλλον το ΔΕΛΦΟΙ του Ευθυμιάδη.

    ATHINAI-ELECTRA-KRITI-2.jpg
    tbn at Kynosoura May 1969.jpg

    ΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ (IMO 5269522), νηολόγιο Πειραιά 2980 (Β΄Κλάση) από το 1967. Η miramar αναφέρει λάθος αριθμό νηολογίου (2910). Το σωστό είναι 2980.
    Από το 1970 και μετά μετανηολογείται στην Αμμόχωστο της Κύπρου με αριθμό 321300 κρατώντας το ίδιο όνομα.
    Σαν ΠΑΝΑΓΙΑ ΛΟΥΡΙΩΝ (νηολογημένο στη Βηρυτό του Λιβάνου από το 1961-1967 ήταν Ελληνόκτητο (Rio Pardo Naviera SA), θα κοιτάξω να δω τον ιδιοκτήτη.
    Διαλύθηκε στις 16-6-1973 στο Πέραμα (Ι. Κατιμερτζόγλου).
    Και μια φωτογραφία σαν FANGTURM εδώ.

    ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ (IMO 5040988), νηολόγιο Πειραιά 2963 (Β΄Κλάση) από το 1967.
    Από το 1971 και μετά μετανηολογείται στην Αμμόχωστο της Κύπρου με αριθμό 367066.
    Διαλύθηκε στην Ισπανία τον Ιανουάριο του 1974.
    Και μια φωτογραφία σαν BΕNGORE HEAD εδώ.

    Δεν έχω αναλυτικά στοιχεία νηολογίου για κανένα από τα δύο δυστυχώς...

  9. #9
    Εγγραφή
    Sep 2015
    Περιοχή
    Ηράκλειο Κρήτης
    Μηνύματα
    1.187

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Εμφάνιση μηνυμάτων
    AZEEM Hansa C.jpg AZEEM shipspotting

    5146 grt 9200 dwt B&W 3850 hp 14.0 kts
    1943 Παραγγελία ως γερμανικό ΚΑΤΗΑRINENFLEET στο Β&W. Δανία
    1948 Παραδόθηκε στην DFDS ως VENEZUELA
    1965 Πώληση Lemos & Pateras PANTELIS A. [EMOS
    1970 " SUN YU
    1976 " AZEEM
    1978 Εγκαταλήφθηκε στην Τέμα,Γκάνα
    1980 Πώληση Ισπανούς διαλυτές
    1981 Προσάραξε έξω από την Τέμα
    1982 Ρυμουλκήθηκε,βυθίστηκε από το ΠΝ της Γκάνας

    1 από τα 4 Hansa C που μπήκαν σε υπηρεσία.
    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από npapad Εμφάνιση μηνυμάτων
    IMO 5378012, νηολόγιο Πειραιά 2672 (Β΄Κλάση). Δέν έχω δυστυχώς αναλυτικά στοιχεία νηολογίου.
    Περισσότερες φωτογραφίες του σαν SUN YU και AZEEM εδώ.

  10. #10
    Εγγραφή
    Oct 2010
    Περιοχή
    ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    Μηνύματα
    10.125

    Προεπιλογή PANTELIS A. LEMOS

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από npapad Εμφάνιση μηνυμάτων
    Περισσότερες φωτογραφίες του σαν SUN YU και AZEEM εδώ.
    pantelis a.lemos.jpg
    Eδώ ως ΠΑΝΤΕΛΗΣ Α. ΛΕΜΟΣ

Σελίδα 1 από 10 123 ... ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας