Σελίδα 1 από 6 123 ... ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 1 έως 10 από 55

Θέμα: Οινούσσαι [Oinoussai, Belkis 1]

  1. #1
    Εγγραφή
    Nov 2007
    Περιοχή
    Ραφήνα
    Μηνύματα
    2.215

    Προεπιλογή Οινούσσαι [Oinoussai, Belkis 1]

    Νομίζω ότι αξίζει να ανοίξουμε ένα θέμα για πλοία που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστά και πιθανόν να μην υπάρχει λόγος να ανοίξουμε "thread" για το καθένα από αυτά. Η ευχή, πάντως, είναι αν για κάποια από αυτά υπάρχει ενδιαφέρον να ανοιχτεί στη συνέχεια ξεχωριστό "thread".
    Και ας ξεκινήσουμε με ένα πλοίο που ναυπηγήθηκε το 1973 στο Πέραμα (ναυπηγείο "Αργώ') για την εταιρεία των Καρρά-Ποντικού. Ταξίδεψε και στο Αιγαίο, αλλά και στο Ιόνιο στη γραμμή Πάτρας-Ιταλίας.
    Στο facta υπάρχει στην παρακάτω σελίδα:
    http://www.faktaomfartyg.se/oinoussai_1973.htm

    Παρακάτω ακολουθεί μια φωτογραφία από το εκπληκτικό βιβλίο "Λεύκωμα Ναυτιλίας" που εκδίδεται από τη ΑΜΦΕΙΑ Εκδοτική του Παναγιώτη Σπυρόπουλου. Έχουν εκδοθεί, σίγουρα, τέσσερις τόμοι, από τους οποίους έχω δει τον Γ' και τον Δ'. Είναι μια απίστευτη δουλειά, αλλά δυστυχώς δυσέρευτη. Εδώ από τον τόμο Γ' το "Οινούσσαι" οδηγείται στο Καστελόριζο με τη βοήθεια ρυμουλκού "Αστέρι". Το καράβι αναφέρεται ότι ήταν σφηνωμένο στα βράχια έξω αποό το Καστελόριζο.

    Το Οινούσσαι στο Καστελλόριζο.jpg

  2. #2
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.509

    Προεπιλογή

    To OINOYΣΣΑΙ θεωρώ οτι ήταν σαφώς πιο όμορφο από το ομόσταυλο του ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ που επίσης είχε ναυπηγηθεί στο Αργώ.
    Το 1974-76 είχε ταξιδέψει από Πειραιά προς Λεμεσσό-Βυρηττό και μετά ταξίδεψε προς Ιταλία.

    Δυστηχώς ήταν άτυχο αφού βυθίστηκε κατόπιν πυρκαγίας στην Ερυθρά στα 21 του χρόνια. Αντίθετα το ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ εξακολουθεί και ταξιδεύει στις θάλασσες της Ινδίας.

  3. #3

    Προεπιλογή

    Το Οινουσσαι στην ναυπηγικη κλινη του ναυπηγειου Αργω το Σαββατο 1 Απριλιου του 1972 λιγο πριν την καθελκυση του

    Oinoussai 1972 K.Megalokonomou.jpg
    Φωτογραφια Κ.Μεγαλοκονομου

  4. #4
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.509

    Προεπιλογή

    Φοβερό το ντοκουμέντο φίλε Γιώργο. Εκτός της καθέλκυσης μπορούμε να δούμε και σε τι υποδομές δημιουργήθηκαν αυτά τα ιστορικά σκαριά...

  5. #5

    Προεπιλογή

    What a wonderful picture. Thank you!

  6. #6
    Εγγραφή
    Nov 2007
    Περιοχή
    Ραφήνα
    Μηνύματα
    2.215

    Προεπιλογή Το σώριασμα της πόρτας οχημάτων του "ΟΙΝΟΥΣΣΑΙ"

    Και μετά την υπέρχοχη φωτογραφία, πάμε φίλοι μου να διαβάσουμε μια ακόμα υπέροχη ιστορία του Απόστολου Δόμβρου.
    Περιλαμβάνεται στο βιβλίο του με τίτλο "Ιστορίες από το Πέραμα", το οποίο εκδόθηκε το 1999.

    Περιλαμβάνει ιστορίες από το Πέραμα που αναφέρονται στη ναυπήγηση των γνωστών και αγαπημένων μας πλοίων.
    Συνεχίζουμε με το "Οινούσσαι", τιμής ένεκεν για το όμοφο μα συνάμα κακότυχο πλοίο.

    Το βιβλίο το βρήκαμε μαζί με τον καλό φίλο Ellinis.
    O φίλος Haddok μας βοήθησε στη μετατροπή του με κείμενο.

    Ο φίλος T.S.S. APOLLON μας μίλησε για ένα τάμα που αφιερώθηκε στην Παναγία της Τήνου για το "ΟΙΝΟΥΣΣΑΙ".

    Δεν αποκλείεται το τάμα να συνδέεται με το περιστατικό που αναφέρει παρακάτω ο Απόστολος Δόμβρος.

    Αφιερωμένπ εξαιρετικά σε όλους τους φίλους από εμένα, και τον Ellinis.

    Η φωτογραφία που συνοδεύει το άρθρο έχει αναδημοσιευτεί και στο περιοδικό "ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ". Στο ίδιο περιοδικό έχει αναδημοσιευτεί και το πρακάτω άρθρο.

    Εμείς το κείμενο και τη φωτογραφία τα έχουμε πάρει από το ίδιο το βιβλίο του Απόστολου Δόμβρου "Ιστορίες από το Πέραμα" .



    ΤΟ ΣΩΡΙΑΣΜΑ ΤΗΣ ΠΟΡΤΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ



    ΤΟΥ «ΟΙΝΟΥΣΣΑΙ»





    "Δύο από τις πιο παραδοσιακές αιγαιοπελαγίτικες εφοπλιστικές οικογένειες, οι Ποντικοί από την «Αγνούσα» και οι Καράδες από τη Σαντορίνη, συνεργάστηκαν και στο τέλος της δεκαετίας του '60 έφτιαξαν δύο οχηματαγωγά-επιβατηγά, τα οποία επόμενο ήταν να τα ονομάσουν «Οινούσσαι» το ένα και «Σαντορίνη» το άλλο. Επεδή τα σκάφη αυτά ήταν δίδυμα, στο γραφείο μου, την Technoship, που είχε αναλάβει τον τεχνικό εξοπλισμό τους, πήγαιναν πακέτο. Έτσι, δεν θυμάμαι σε ποιο από τα δύο αυτά σκάφη συνέβη το περιστατικό που θα διηγηθώ παρακάτω, αυτό όμως δεν έχει σημασία.

    Το νεοναυπηγούμενο φέρι, λοιπόν, ήταν πλαγιοδετημένο στο μόλο της Δραπετσώνας και ολοκληρώνονταν οι εργασίες του εξοπλισμού του.

    Χαρακτηριστική είναι η κατάσταση που επικρατεί σε αυτές τις περιπτώσεις πάνω στο σκάφος. Συνεργεία όλων των ειδών εργάζονται παράλληλα. Υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, ελασματουργοί, εγκαταστάτες μηχανημάτων, μανουβραδόροι, διακοσμητή και επιθεωρητές. Να χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα. Ράβε-ξήλωνε συνέχεια και ο τόπος γεμάτος καλώδια, σωλήνα φορητές ηλεκτροκολλήσεις, αυτά τα περίφημα μηχανήματα που στην κυριολεξία φτιάχνανε τα πλοία. Σε κάποιο στάδιο εμφανίζονταν και χτίστες, που έστρωναν τα δάπεδα με διάφορα επιστρώσεις και, τέλος, μπαίνανε και οι μπογιατζήδες για να καλύψουν τα πάντα, ώστε να ακολουθήσουν πάλι οι ηλεκροκολλητές, να αφήσουν νέα ίχνη στους μπουλμέδες και φτου κι απʼ την αρχή.

    Όλη αυτή η «αρμονία» απέβαινε πάντα εις βάρος του χρόνου κατασκευής του πλοίου, και φυσικά των πλοιοκτητών.
    Είναι περίεργο δε πώς όλα τα νεοναυπηγούμενα σκάφη κατάφερναν στο τέλος να χάσουν ένα μεγάλο μέρος ή και ολόκληρη την καλοκαιρινή σεζόν, η οποία ήταν ικανή να ξελασπώσει το σκάφος από τις οφειλές του και, άμα χανόταν, κλαίγανε όλοι οι εμπλεκόμενοι με την κατασκευή, οι εργολάβοι και οι προμηθευτές. Οι μόνοι που δεν κλαίγανε ήταν οι εργατοτεχνίτες, διότι αυτοί ήταν περιζήτητοι και γιʼ αυτό κανείς δεν τολμούσε να τους αφήσει απλήρωτους.

    Κάποια στιγμή, λοιπόν, έπρεπε να γίνει η εγκατάσταση της θύρας οχημάτων, ας πούμε του «Οινούσσαι». Ο ηλεκτροϋδραυλικά κινούμενος καταπέλτης είχε γίνει πια τεχνική ρουτίνα για μένα, λόγω των αρκετών φέρι που είχα εξοπλίσει με το σύστημα αυτό, αλλά η παρουσία μου, τουλάχιστον στην αρχή της εγκατάστασης, ήταν απαραίτητη, μια και οι επικεφαλής των υδραυλικών συνεργείων τότε, αλλά και των ηλεκτρικών, δεν ήταν σε θέση να διαβάσουν ένα ηλεκτρομηχανολογικό σχέδιο, και πάντα χρειάζονταν κάποιον να τους εξηγήσει τους συμβολισμούς και το υπόμνημα, που ήταν γραμμένο στα αγγλικά ή στη γλώσσα της χώρας του κατασκευαστή.

    Κάθε φορά που ανάβαινα, τότε, σε ένα ναυπηγούμενο πλοίο, φορούσα κράνος, πέτσινα χοντρά γάντια και αρβύλες με χοντρές σόλες και δέρμα.
    Ήταν φυσικά μπελάς να αλλάζεις τα παπούτσια με τις αρβύλες. Ευτυχώς, το να φορέσεις το κράνος και τα γάντια ήταν εύκολο.
    Πάντα, αλλά κυρίως στις αρχές, όλο και κάποια ειρωνικά σχόλια ακούγονταν, όπως «οι Γερμανοί ξανάρχονται» για το κράνος μου και άλλα παρόμοια - η μαστοράντζα του Περάματος και του Πειραιά ήταν σε θέση να γεννάει αμίμητες εκφράσεις, ωραίας μαγκιάς.

    Ο τεράστιος καταπέλτης, η θύρα οχημάτων, στη γλώσσα των νηογνωμόνων και της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ, με τα έξι μέτρα μήκος και περίπου τέσσερα πλάτος, κρεμόταν μισόκλειστος. Τον συγκρατούσε ένα παλάγκο με αλυσίδα.
    Θυμάμαι, στο μάθημα «Προστασία και ασφάλεια στην εργασία», στο Πολυτεχνείο του Μονάχου, εκτός από κράνος, γάντια, παπούτσια με σιδερένιο θόλο πάνω από τα δάχτυλα του ποδιού, ο καθηγητής μάς τόνιζε:
    - Κύριοι συνάδελφοι, ποτέ κάτω από αιωρούμενα βάρη!

    ¶ντε τώρα να πείσεις τον μαστρο-Σταύρακα, που έπιανε τα συρματόσχοινα με γυμνά χέρια και που κράνος δεν φόρεσε ούτε ως νεοσύλλεκτος στις ασκήσεις στο Χαϊδάρι, να φορέσει γάντια και κράνος στη δουλειά.
    - Αυτά, μαστρο-Αποστόλη, είναι για σας τους γραμματιζούμενους του Πολυτεχνείου και όχι για μας, που από δεκατριώ χρονώ είμαστε μέσα στη μουντζούρα...

    Μέχρι που ξαφνικά ακούστηκε ένας πάταγος, σύννεφο σκουριά σηκώθηκε ψηλά και σκοτείνιασε η πρύμνη του «Οινούσσαι». Ο καταπέλτης σωριάστηκε κάτω με πάταγο. Φαίνεται ότι στην τροχαλία του παλάγκου δεν είχε σιγουρευτεί καλά η αλυσίδα, και έγινε το κακό.
    Τρέξαμε όλοι με την αγωνία στο πρόσωπο. Ευτυχώς, για καλή τύχη όλων, αλλά κυρίως των υπεύθυνων μηχανικών και των επικεφαλής των διαφόρων συνεργείων, από τύχη αγαθή κανένας δεν βρέθηκε κάτω από την τεράστια «καστρόπορτα». Τυχερό ήταν και το «Οινούσσαι», που θα έχανε με τις ανακρίσεις, και το τελευταίο δεκαπενθήμερο της καλοκαιρινής σεζόν, που είχε απομείνει.

    Εξακολούθησα να φοράω κράνος και γάντια, αλλά οι μάγκες της μουντζούρας έπειτα από λίγες μέρες ξέχασαν το περιστατικό. Ήταν αυτοί οι ίδιοι που, αργότερα, «πέταξαν» στο γραφείο του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας το σώμα του νεκρού συνάδελφου τους, που σκοτώθηκε στην επισκευαστική βάση του Περάματος, λόγω έλλειψης μέτρων ασφαλείας.

    Απόστολος Δόμβρος.
    "Ιστορίες από το Πέραμα"

    Οινούσσαι.JPG
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Roi Baudoin : 24-06-2009 στις 23:17
    [I][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=black][B]"Η μόνη περιουσία είναι η μνήμη"[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][/I]
    [CENTER][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][B]Εν πλω
    toujours
    [/B][/SIZE][/FONT][/CENTER]
    [CENTER][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][I][B]"[/B][/I][B]Γεώργιος Εξπρές"[/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]

  7. #7

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Roi Baudoin Εμφάνιση μηνυμάτων


    Ο φίλος T.S.S. APOLLON μας μίλησε για ένα τάμα που αφιερώθηκε στην Παναγία της Τήνου για το "ΟΙΝΟΥΣΣΑΙ".


    Απόστολος Δόμβρος.

    "Ιστορίες από το Πέραμα"

    Οινούσσαι.JPG

    My friend Roi Baudoin. Due to time difference, I seem to be the only one up while the others are sleeping! Wonderful story but the picture is even exceptional!!

  8. #8
    Εγγραφή
    Jan 2009
    Περιοχή
    Πάτρα, Δρακοπουλάτα Κεφαλονιάς, Hereford (UK)
    Μηνύματα
    309

    Προεπιλογή

    Καταπληκτική εξιστόρηση ιστορικών γεγονότων! Ένα τεράστιο ευχαριστώ στον κ. Απόστολο Δόμβρο γιά το πολύτιμο βιβλίο του και σε σας φίλοι μας Roi, Ellinis, Haddock, TSS Apollon που μας τα προσφέτετε τόσο απλόχερα.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη seaways_lover : 25-06-2009 στις 00:22
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  9. #9

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από T.S.S. APOLLON Εμφάνιση μηνυμάτων
    Το Οινουσσαι στην ναυπηγικη κλινη του ναυπηγειου Αργω το Σαββατο 1 Απριλιου του 1972 λιγο πριν την καθελκυση του

    Oinoussai 1972 K.Megalokonomou.jpg
    Φωτογραφια Κ.Μεγαλοκονομου
    Τι λετε τωρα!Υπαρχουν τετοια πραγματα??

  10. #10
    Εγγραφή
    Nov 2007
    Περιοχή
    Athens, Syros-Tinos
    Μηνύματα
    9.162

    Προεπιλογή

    Συγχαρητήρια σε όλους, εξαιρετική παρουσίαση, ευχαριστούμε!

Σελίδα 1 από 6 123 ... ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας