Σελίδα 8 από 11 ΠρώτηΠρώτη ... 678910 ... ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 71 έως 80 από 106

Θέμα: M/V Jupiter

  1. #71
    Εγγραφή
    Jul 2009
    Περιοχή
    Piraeus
    Μηνύματα
    980

    Προεπιλογή

    Υπαρχει group στο facebook για τους επιζοντες του Jupiter ,υπαρχουν 2 φωτογραφιες απο τη στιγμη του ναυαγιου ,τις οποιες πηρα και αδεια απο τους ανθρωπους να τις κανω download και σας τις παρουσιαζω..

    JUPITER 1.jpgjupiter_2.jpg

  2. #72

    Προεπιλογή Jupiter, Moledet

    Παρόλο που το κρουαζιερόπλοιο Jupiter (Ζευς) της Ηπειρωτικής είναι ιδιαίτερα γνωστό στα μέλη του φόρουμ, έγινε κυρίως γνωστό για το τραγικό τέλος του έξω από την μπούκα του Πειραιά στις 21 Οκτωβρίου του 1988. Ας θυμηθούμε όμως λίγο την ιστορία του.
    Η Ισραηλινή ΖΙΜ Lines ξεκίνησε την δεκαετία του 50 την ναυπήγηση επιβατηγών καραβιών με σκοπό την σύνδεση του Ισραήλ με κυρίως την Βόρειο Αμερική και την υποδοχή των Εβραϊκής καταγωγής μεταναστών στο νεοσύστατο Ισραηλινό κράτος. Τα καράβια αυτά που ναυπηγήθηκαν σε γερμανικά ναυπηγεία σαν πολεμικές αποζημιώσεις ήταν σχετικά μικρά συγκρινόμενα με τα υπερωκεάνια της εποχής και το μόνο μεγάλο επιβατηγό καράβι που ναυπηγήθηκε για λογαριασμό της ΖΙΜ ήταν το Shalom του 1964 (Hanseatic, Doric, Royal Odyssey, Regent Sun). Στα τέλη της δεκαετίας του 50 είχε ήδη αναπτυχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός στη Μεσόγειο και πολλά ιταλικά και γαλλικά κυρίως καράβια μετέφεραν επιβάτες και εμπορεύματα στα μεγάλα λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου. Τότε ήταν που η ΖΙΜ θέλοντας να αυξήσει το μερίδιό της στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών στην ανατολική Μεσόγειο που μέχρι τότε γινόταν με τα Jerusalem και Theodor Herzl, αποφάσισε την ναυπήγηση ενός καραβιού με σκοπό την σύνδεση της Χάϊφας με την Μασαλία μέσω Λεμεσού, Νάπολης (ή Τζένοβας). Την ναυπήγηση ανέλαβαν τα γαλλικά ναυπηγεία Ateliers & Chantiers de Bretagne στη Nantes, καθελκύστηκε τον Φεβρουάριο του 1961 με το όνομα Moledet (πατρίδα-πάτρια εδάφη) με παράδοση στην ΖΙΜ τον ίδιο χρόνο. Η χωρητικότητα του πλοίου ήταν 7.800 τόνοι, 590 επιβάτες μίας θέσης, 125 μέτρα μήκος, 2 ντιζελομηχανές S.E.M.T-Pielstick (4.700 kW) που κινούσαν μία προπέλα με μέγιστη ταχύτητα 16,5 knots. Το πλοίο όπως κατασκευάστηκε ήταν λιτό χωρίς πολλές πολυτέλειες και οι περισσότερες καμπίνες ήταν τετράκλινες ή εξάκλινες χωρίς ατομική τουαλέτα. Λίγες μόνο καμπίνες ήταν δίκλινες με ατομική τουαλέτα και προοριζόντουσαν για χρήση των λίγων VIP που ταξίδευαν με τα πλοία της ΖΙΜ. Είχε αρκετούς κοινόχρηστους χώρους και σαλόνια για το μέγεθός του καθώς και κινηματογράφο, την απαραίτητη συναγωγή και πισίνα ψηλά στο Lido deck κοντά στην πρύμη. Επίσης, στην πλώρη διέθετε και γκαραζάκι για αυτοκίνητα. Κατά την διάρκεια της ιδιοκτησίας του από την ΖΙΜ και των δρομολογίων του στη Μεσόγειο, παρουσίασε αρκετές μηχανικές βλάβες αλλά παρέμενε, παρά την σχετικά σπαρτιάτικη εμφάνισή του, δημοφιλές στο επιβατηγό κοινό. Με την κάμψη των θαλασσίων μεταφορών στην Μεσόγειο λόγω του αεροπλάνου και των μοντέρνων ferries η κίνηση για το κλασσικό ποστάλι είχε πέσει πολύ μετά τα μέσα της δεκαετίας του 60 και έτσι η ΖΙΜ το 1969 αποφάσισε να το πουλήσει. Ήταν το τελευταίο ενεργό επιβατηγό καράβι της ΖΙΜ και με την πώλησή του το επιβατηγό της τμήμα έκλεισε οριστικά. Το 1970 το καράβι πουλήθηκε στην Ηπειρωτική των αφών Ποταμιάνου και κατέπλευσε στο Πέραμα με το προσωρινό όνομα Alexandros για να μετασκευαστεί ριζικά για τον νέο ρόλο του σαν κρουαζιερόπλοιο. Εξωτερικά δεν υπήρξαν πολλές αλλαγές εκτός από την προέκταση της υπερκατασκευής του Promenade deck πλώρα με την κατάργηση του πλωριού αμπαριού και την αφαίρεση του φορτο-εκφορτωτικού μηχανισμού. Την άνοιξη του 1971 το καράβι είναι έτοιμο για την σαιζόν με το όνομα Jupiter στην πλώρη και Ζευς στην πρύμη κατά την συνήθεια της Ηπειρωτικής να διατηρεί παράλληλα το ελληνικό και λατινικό όνομα των αρχαίων Θεών. Το Jupiter με 731 κρεβάτια σε 289 καμπίνες όλες με ατομική πλέον τουαλέτα και ντους, αποκτά πολυτελείς για τα δεδομένα της δεκαετίας 70 χώρους που την διακόσμησή τους επιμελήθηκε το γραφείο του Maurice Bailey, και ξεκινά 7ήμερες κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά και Τουρκία τα καλοκαίρια με κρουαζιέρες στην Καραϊβική τον χειμώνα. Το 1978, η καναδική αεροπορική εταιρία Wardair ναυλώνει αποκλειστικά το πλοίο για 7ήμερες κρουαζιέρες στα νησιά και Τουρκία με μίας εβδομάδας παραμονή σε ξενοδοχεία της Βουλιαγμένης ή της Ρόδου ή με συνδυασμό παραμονής/περιήγησης με πούλμαν της Chat tours στις κλασσικές αρχαιότητες της Ελλάδας. Την πρακτόρευση της Wardair έχει αναλάβει ο πατέρας μου και μαζί με τον γράφοντα υπογράφουν στο Τορόντο του Καναδά τον Απρίλιο του 1978 την σύμβαση συνεργασίας με την αεροπορική εταιρία η οποία κάθε Πέμπτη φέρνει ένα Jumbo 747 στο αεροδρόμιο του Ελληνικού γεμάτο από επιβάτες που μεταφέρονται στο ναυλωμένο Jupiter για την κρουαζιέρα. Κατά την διάρκεια εκείνης της ναύλωσης το πλοίο είχε βαφτεί λευκό με δύο ρίγες πρύμα-πλώρα, μπλε και κόκκινη, που συμβόλιζαν τα χρώματα της Wardair. Με την λήξη της ναύλωσης από το επόμενο έτος το πλοίο πάλι με την κλασσική χακί-καφέ φορεσιά της Ηπειρωτικής συνεχίζει τις 7ήμερες κρουαζιέρες του τα καλοκαίρια στα ελληνικά νησιά και Τουρκία, και κρουαζιέρες στην Καραϊβική τον χειμώνα. Ανάμεσα, κάνει κάποιες κρουαζιέρες charter για tour operators ή οργανισμούς και σχολεία. Σε μία τέτοια κρουαζιέρα για λογαριασμό αγγλικών σχολείων το πλοίο συνάντησε το τέλος του. Ήταν στις 21 Οκτωβρίου του 1988 όταν το πλοίο αποπλέοντας από το λιμάνι του Πειραιά με 415 μαθητές σχολείων, 60 συνοδούς καθηγητές και το πλήρωμά του εμβολίζεται στο σούρουπο μόλις ένα μίλι από την μπούκα του λιμανιού από το ιταλικό αυτοκινητάδικο της Grimaldi-Siosa, 5.500 τόνων Adige. Ο εμβολισμός του Jupiter ήταν μοιραίος και πολύ γρήγορα άρχισε από την δύναμη της εισροής των υδάτων να παίρνει κλίση. Οι περισσότεροι επιβάτες και πλήρωμα περισυλλέγονται άθικτοι από άλλα καράβια και λάντζες που σπεύδουν στον τόπο του ναυαγίου, ενώ περίπου 50 άτομα περισυλλέγονται από την θάλασσα . Το πληγωμένο καράβι βυθίζεται μέσα σε 40 λεπτά και ο τελικός απολογισμός είναι δύο νεκροί από τα μέλη του πληρώματος και δύο αγνοούμενοι επιβάτες, μία μικρή μαθήτρια και ένας συνοδός καθηγητής. Έτσι άδοξα και σε τραγικές συνθήκες έμελλε να χαθεί ένα αγαπημένο από τους επιβάτες του πλοίο, τόσο επί ΖΙΜ όσο και επί Ηπειρωτικής.

    Επί Zim Lines σαν Moledet (φωτογραφία Chris Howell)

    MOLEDET.jpg
    Με την κλασσική φορεσιά της Ηπειρωτικής

    Jupiter.jpg
    Ναυλωμένο από την Wardair το 1978

    Jupiter7.jpg
    Το αυτοκινητάδικο Adige που το εμβόλισε

    ADIGE.jpg
    πηγή shipspotting, shipsnostalgia
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη TSS QUEEN ANNA MARIA : 20-02-2013 στις 11:50

  3. #73
    Εγγραφή
    Oct 2010
    Περιοχή
    ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    Μηνύματα
    10.127

    Προεπιλογή

    jupiter.jpgΣτην ωραία αυτή παρουσίαση να προσθέσω μιά ακόμη φωτό του άτυχου πλοίου.
    Αφιερωμένη στον GiannisMantzoyris φανατικό φίλο της Ηπειρωτικής.

  4. #74
    Εγγραφή
    Jul 2009
    Περιοχή
    Piraeus
    Μηνύματα
    980

    Προεπιλογή

    To Adige πολυ κακομουτσουνο ηταν..απο την αρχη αυτοκινηταδικο ηταν?? Σαν bulker φαινεται κατω...

  5. #75
    Εγγραφή
    Oct 2010
    Περιοχή
    ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    Μηνύματα
    10.127

    Προεπιλογή

    Σωστά bulker,στην αρχή μετασκευάζανε σε αυτοκινητάδικα.Όπως κ από φορτηγοποστάλια κλπ

  6. #76
    Εγγραφή
    Feb 2008
    Μηνύματα
    2.846

    Προεπιλογή

    PHOTO 001despo.jpgH τραπεζαρία Διόνυσος απο καρτ ποσταλ της Ηπειρωτικής.

  7. #77
    Εγγραφή
    Feb 2008
    Μηνύματα
    2.846

    Προεπιλογή

    PHOTO 018DESPO.jpgΑλλες 2 καρτ ποσταλ της εταιρείας.

  8. #78

    Προεπιλογή

    Φίλε Despo οι φωτογραφίες είναι από τον πρώτο Ερμή? Έχω την αίσθηση ότι από το μοντέρνο εσωτερικό διάκοσμο που είναι πιο 60's-70's ταιριάζουν καλύτερα στον δεύτερο Ερμή αδελφό του Πήγασου. Ιδίως η τραπεζαρία και το ντύσιμο των φωτομοντέλων στο γυμναστήριο κάνει για τέλη 60 αρχές 70.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη TSS QUEEN ANNA MARIA : 13-02-2013 στις 16:51

  9. #79
    Εγγραφή
    Feb 2008
    Μηνύματα
    2.846

    Προεπιλογή

    Οχι το βλέπω καθαρά στο πίσω μέρος της καρτ ποσταλ λέει Jupiter. Εκτος και αν είμαι σε λάθος ενότητα.

  10. #80

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από despo Εμφάνιση μηνυμάτων
    Οχι το βλέπω καθαρά στο πίσω μέρος της καρτ ποσταλ λέει Jupiter. Εκτος και αν είμαι σε λάθος ενότητα.
    Θα εννοεί το Jupiter της Ηπειρωτικής που χάθηκε έξω από τον Πειραιά το 1988, πρώην Moledet και όχι τον Ερμή της Ηπειρωτικής πρώην Jupiter. Πρόσεξέ το και εσύ. Αν γράφει η κάρτα Jupiter πρόκειται για το Jupiter (Ζευς) και εξηγείται έτσι ο μοντέρνος διάκοσμος και η άπλα του εστιατορίου όπως και τα καυτά σόρτς της δεκαετίας 70 των μοντέλων.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη TSS QUEEN ANNA MARIA : 13-02-2013 στις 17:04

Σελίδα 8 από 11 ΠρώτηΠρώτη ... 678910 ... ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας