Ένας ακούραστος εργάτης του Αιγαίου. Ένα πλοίο που αρκετοί ακόμα και σήμερα λένε πως η πώληση του ήταν ένα λάθος. Το Αγιος Ραφαήλ κατασκευάστηκε στο 1968 στο J.J. Sietas Gmbh στο Αμβούργο της Γερμανίας. Είχε Ολικό μήκος 94,80 - Μεγ. Πλάτος 16,82 - Βύθισμα θέρους 5,01 και Dwt 2267. Είχε 2 μπαταριστές μηχανές Deutz με 4000bhp και (θεωρητική) ταχύτητα 16 κόμβους, αλλα κατα τα ταξίδια μου με αυτό πάνω απο 15 δέν πήγαινε ποτέ... Πειραιας - Μυτιλήνη 14 ώρες.... Είχε 2 γκαράζ με 500 περίπου γραμμικά (45 περίπου νταλίκες) όπου για το επάνω υπήρχε ασανσέρ όπου στηριζόταν σε αρθροτούς βραχείωνες και το επάνω κατάστρωμα σφράγιζε με καπάκι όπου πάντα με αυτό τον τρόπο έχανες μία θέση... Η είσοδος τον οχημάτων γινόταν με 2 καταπέλτες όπου για εμένα τότε φαινόταν πολύ πρωτοποριακό. Είχε και ένα 3ο μικρούλι στη μέση που όπως καταλάβαινα άν έπευτε έκανε την πρύμη τελείως πλατωμα!Εσωτερικά είχε 2 αίθουσες με αεροπορικά με πάτωμα απο πλαστικά πλακάκια και 80 κρεβάτια σε 4κλινες καμπίνες. Είχε μία μικρή τραπεζαρία (όχι self service) όπου ένας καμαρώτος σου έπερνε παραγγελία! Γενικά το πλήρωμα του πάντα ήταν ποιό"χύμα" αλλα ποιό ζεστό αφού δέν συγκαταλέγονταν στους γλύφτες-ρουφιάνους-προνομιούχους των μεγαλύτερων πλοίων της Ναυτιλιακής. Η γεφυρά του ζεστή με ξύλο μπόλικο, τιμόνι ρόδα τεράστια που είχε και ταμπελίτσα να συμπληρώνουν λάδι καθημερινά.... Τα χειρηστήρια ήταν τηλέγραδοι και το bow thruster diesel με μία εξάτμιση στην μία μάσκα όπου όταν έκανες κίνηση με αυτό ντουμάνιαζε η πλώρη! Οι μηχανές όπως είπα μπαταριστές που όμως θυμάμαι να το γυρνάνε αρκετά καλά αλλα να καταλήγουν σε ένα φουγαράκι στην Αριστερή πλευρά! Όταν το έβλεπες απο ΔΞ νόμιζες πώς δέν είχε αφού οι αντιηλιακοί περιστερώνες το έκρηβαν τελείως....
Γενικά παρόλο που κανείς δέν ήθελε να ταξιδέψει μαζί του το καλοκαίρι έσωζε την κατάσταση πολλές φορές... Περισσότερα σε άλλο post περιμένωντας και τις δικές σας εμπειρίες!
Εδώ το πλοίο στην Μυτιλήνη σε κάποια πρωινή του αναχώρηση απευθείας για Πειραιά!
agios rafael 001.jpg