Ευχαριστούμε πολύ
Και στο Λιβάδι (βόρεια του Ληξουρίου) είχε μεγάλες ντάνες έως περίπου το 1984-85.
Ένα συμπαθέστατο φορτηγό - ψυγείο των αδελφών Βλασσόπουλου, το ΓΙΟΥΛΙΣΣΕΣ ΑΪΛΑΝΤ, όπως γράφει στην πρύμνη πάνω από το λιμάνι νηολόγησης που ήταν η Ιθάκη. Ο φωτογράφος Σταύρος Πεταλάς προτίμησε να αποδώσει στην πίσω πλευρά της φωτογραφίας το όνομα πιο ποιητικά, ως ΟΔΥΣΣΕΩΣ ΝΗΣΟΣ. Οι φωτογραφίες δείχνουν το πλοίο σημαιοστολισμένο στην Ιθάκη προφανώς σε επίσκεψη "επίδειξης" για τον κόσμο του νησιού.
P1010010.jpg P1010033.jpg
Το πλοίο είχε ναυπηγηθεί το 1950 ως HELENA στα Framnaes του Sandefjord για τη Skibs A/S William Hansens Rederi II που είχε την έδρα της στο Bergen.
Το 1967 πουλήθηκε στην Arkeisios Cia de Vapores SA (Βλασσόπουλοι) και ύψωσε ελληνική σημαία ως ULYSSES ISLAND.
Το 1972 μετονομάστηκε ITHAKI ISLAND και το 1973 διαλύθηκε στην Ισπανία.
το deutschland στο γραφικό λιμάνι της ιθάκης Νοέμβρης 2013 DSC02283.jpg DSC02279.jpgDSC02319.jpg DSC02304.jpg
εδώ είναι μερικές φωτός από την συλλογή μου παλιά καράβια στην Ιθάκης...(1) ss Osborne Ιθάκη Βαθύ 1862 11164617_462170660612288_8537828403325790195_o.jpg (2) ss Ιθάκη -ex-SAFA EL BAHIR 1900 Ιθάκη Πόλη Σταυρός ex-SAFA EL BAHIR.jpg (3) ss Ιθάκη -ex-SAFA EL BAHIR 1900 Ιθάκη Μπροστά Αετός ex-SAFA EL BAHIR 2.jpg (4) SS Niggel 1902 Βαθύ Ιθάκη 2221.jpg
Απιστευτες φωτο μονο που δεν ειναι ιστορικες αλλα ΠΡΟ ιστορικες
και μια άλλη 1939 ...ddd (2).png
Kαλως ήρθες Valdicompare! Το πλοίο εδώ είναι το γαλλικό υπερωκεάνειο PROVIDENCE, αδελφάκι του τραγικού PATRIA.
Κοιτάζοντας ξανά τις δυο φωτογραφίες από την Ιθάκη του 1900 παρατήρησα οτι το πλοίο δεν είναι το Ιθάκη -ex-SAFA EL BAHR μιας και αυτό αγοράστηκε από Έλληνες 20 χρονια αργότερα.
Το εικονιζόμενο στις δυο φωτογραφίες φαίνεται οτι έχει ελληνική σημαία και από τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρίες της εποχής, τα σινιάλα του ταιριάζουν με αυτά της εταιρίας του Τζων ΜακΔούαλ. Κοιτάζοντας ποιά πλοία είχε η εταιρία του Τζων το 1900 είδα οτι τα περισσότερα ήταν πρώην αγγλικά ακτοπλοϊκά με χαρακτηριστική κοφτή πλώρη και όχι πλώρη κλίπερ όπως το εικονιζόμενο. H εταιρία του Τζων είχε το ΗΡΑ με πλώρη κλίπερ αλλά από τις φωτογραφίες του είναι ξεκάθαρο πως ήταν διαφορετικό πλοίο. Απομένουν μόνο το 1ο ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ και το ΘΕΤΙΣ για τα οποία δεν υπάρχουν φωτογραφίες για να ξέρουμε τι είδους πλώρη είχαν. Όμως το ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ήταν ένα μικρό πλοίο που είχε ναυπηγηθεί στον Πειραιά και με βάση οτι τα υπόλοιπα ελληνικής ναυπήγησης επιβατηγά είχαν κοφτή πλώρη, τότε και αυτό αποκλείεται. Επομένως στις δυο φωτογραφίες από την Ιθάκη του 1900 πρέπει να βλέπουμε το ΘΕΤΙΣ. Μάλιστα το πλοίο είχε πιθανώς προσεγγίσει στα πλαίσια εκδρομής της γερμανικής αρχαιολογικής σχολής μιας και το ίδιο πλοίο εμφανίζεται και σε φωτογραφίες στο αρχείο της σχολής.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Ellinis : 21-11-2015 στις 23:59