Σελίδα 5 από 10 ΠρώτηΠρώτη ... 34567 ... ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 41 έως 50 από 98

Θέμα: Συζήτηση για τις Ναυπηγεπισκευαστικές ζώνες (Conversation about shipyards)

  1. #41
    Εγγραφή
    Nov 2007
    Περιοχή
    Athens, Syros-Tinos
    Μηνύματα
    9.162

    Προεπιλογή

    Την συζήτηση δνε την εγκατέλειψα, θα επανέλθω με μερικές ακόμη σκέψεις και πληροφορίες για όλους μας. Ζητώ λίγη πίστωση χρόνου μόνο.... θα επανέλθω αργότερα.

  2. #42
    Εγγραφή
    Mar 2008
    Περιοχή
    Κεφαλλονιά
    Μηνύματα
    3.180

    Προεπιλογή

    Παντελή, κανένα πρόβλημα
    Θα αναμένουμε με αγωνία τα νέα σου και τις φωτογραφίες. Ευελπιστώ, ότι όπως και στο παρελθόν, θα προκύψει πάλι ένα καταπληκτικό ρεπορτάζ για την ναυπήγηση ενός νέου πλοίου!

  3. #43
    Εγγραφή
    Nov 2007
    Περιοχή
    Athens, Syros-Tinos
    Μηνύματα
    9.162

    Προεπιλογή

    Πριν σας μεταφέρω λίγες σκέψεις μου θα ήθελα να ρίξετε μια ματιά σε ένα σημερινό δημοσίευμα που ανεβάσαμε στο θέμα Ελληνικός Νηογνώμονας(από το πόστ 39) και επικεντρώστε την προσοχή σας σε όσα ανέλυσε ο Παναγιώτης στο πόστ 41.

    Με αφορμή τις ερωτήσεις του φίλου μας Appia_1978, και του ποιος είναι αξιόπιστος νηογνώμονας θα σας πω με απλά λόγια ότι οι αξιόπιστοι νηογνώμονες βρίσκονται σε ένα σύνδεσμο που ονομάζεται " Διεθνής σύνδεσμος νηογνωμόνων ", αγγλικά IACS λεπτομέρειες θα βρείτε εδώ, Στο κάτω μέρος του κειμένου υπάρχει μια λίστα από αυτούς που τον απαρτίζουν. Για την ιστορία ο Ελληνικός νηογνώμονας δεν ήταν ποτέ μέσα σε αυτή την λίστα. Για να μπει κάποιος εκεί πρέπει να πληροί προϋποθέσεις, να εφαρμόζει αυστηρές διαδικασίες και να βελτιώνεται συνεχώς παρακολουθώντας και εφαρμόζοντας τους νέους κανονισμούς που υπογράφει η εκάστοτε σημαία (κράτος), σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΙΜΟ αλλά και άλλων διεθνών συμβάσεων όπως SOLAS, MARPOL κλπ.

    Να μου επιτραπεί να πω εδώ ότι τα ανωτέρω αποτελούν μια απλή περιγραφή και δεν είναι η επΆ ακριβώς δουλειά που κάνουν οι νηογνώμονες. Τα γράφω απλά και περιληπτικά για να μπορέσουμε να τα καταλάβουμε όλοι.

    Όποιο από τα μέλη του IACS δεν εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές που απαιτούνται, τότε τα υπόλοιπα μέλη του δείχνουν την πόρτα εξόδου, για όσο χρειαστεί μέχρι να αποδείξει έμπρακτα ότι αξίζει να επανέλθει, αποδεδειγμένα.

    Οι σημαίες (τα κράτη) που υπογράφουν κανονισμούς και συνθήκες (που ζητά ο ΙΜΟ να εναρμονιστούν) αν δεν τους/τις τηρούν πάνε στην μαύρη λίστα των Port State Control (PSC), κατ επέκταση και οι νηογνώμονες που παρακολουθούν, με εξουσιοδότηση των σημαιών (κρατών), μαζεύουν κακούς πόντους στoυς πίνακες ελέγχου (matrix) των PSC.

    Δεν σας μπερδεύω άλλο, αλλά με τα παραπάνω απλά λόγια νομίζω ότι σας έβαλα σε ένα τρυπάκι, ώστε να διαπιστώσετε τι σημαίνει έλεγχος και πόσο βασικό είναι να υπάρχει αξιοπιστία στους ελέγχους που δεν θα παραβιάζεται με ΤΙΠΟΤΑ.


    Να μην το εξηγήσω παραπέρα, νομίζω καταλαβαίνουμε όλοι τι θέλει να πει ο ποιητής. Ας μην μιλήσουμε για διαδικασίες ISO, απλά να φέρουμε στο μυαλό μας πως οι έλεγχοι (ΟΧΙ όπως περνάμε τα αυτοκίνητα μας στα ΚΤΕΟ , "με αδιάβλητες διαδικασίες"....) είναι έλεγχοι ουσιαστικά ΑΔΙΑΒΛΗΤΟΙ.



    Για να γυρίσουμε στην ουσία και στην ΝΖΠ τι από αυτά γίνεται και τι τηρείται τα έχουν ήδη αναφέρει οι φίλοι που γνωρλιζουν ή περνούν από εκεί και βλέπουν.

    Δεν χρειάζεται να ανεβάσουμε φωτογραφίες να δείξουμε " την κατάντια μας ", μπορεί καθένας από εμάς να πάει μία βόλτα προς τα εκεί και να έχει ίδια άποψη για όλα όσα έχουν αναφερθεί. Θα πρέπει να πούμε επίσης ότι από αυτό το κομμάτι της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά ζουν οικογένειες και άρα οποιαδήποτε κακόπιστη κριτική δεν θα έχει θέση εδώ. Η ουσία είναι μπορούμε να βοηθήσουμε, να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες που προσφέρουμε? Ουσιαστικά όμως, όχι βάζοντας τασάκια πάνω σε τραπέζια που απαγορεύεται το κάπνισμα... με συναίσθηση ευθύνης.

    Ζητώ συγνώμη αν σας κούρασα.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Παναγιώτης : 09-06-2019 στις 14:15

  4. #44
    Εγγραφή
    Mar 2008
    Περιοχή
    Κεφαλλονιά
    Μηνύματα
    3.180

    Προεπιλογή

    Φίλε Λέο, δε μας κούρασες καθόλου. Απεναντίας, σε ευχαριστούμε για τον κόπο σου να καθίσεις να τα γράψεις απλά για να τα καταλάβουμε όλοι μας. Πολύ ενδιαφέροντα και τα link που αναφέρεις.

    Για να πω και εγώ τα πράγματα πάρα πολύ απλά για να δω αν κατάλαβα:

    Φτιάχνω ένα επιβατηγό πλοίο.
    Πρέπει να πάρω οπωσδήποτε ένα πιστοποιητικό αξιοπλοϊας. Μπορώ να καταφύγω σε έναν από τους διεθνώς αναγνωρισμένους νηογνόμονες ή στην περίπτωση της πατρίδας μας, να απενθυνθώ στο αντίστοιχο υπουργείο.
    Στην πρώτη περίπτωση (νηογνόμονας) θα μου είναι μελλοντικά πολύ πιο εύκολο να πουλήσω το πλοίο μου στο εξωτερικό. ¶σε, που στο υποσυνείδητο αισθάνομαι και πιο σίγουρος έτσι!
    Το μειονέκτημα: Υψηλότερα κόστη κατά την κατασκευή και ίσως σε περιόδους εναρμόνισης με νέους κανονισμούς.

    Σωστά;

    Επανέρχομαι και σε μια προηγούμενη ερώτησή μου. Τα πλοία που είναι πιστοποιημένα στο υπουργείο, μπορούν να ταξιδεύσουν στο εξωτερικό;

    Τώρα σχετικά με τα ναυπηγεία, πιστεύω ότι θα έπρεπε να είχαν επενδύσει γερά το αργότερο τη δεκαετία του 80. Το 60 και το 70 βγάζαμε αξιολογότατα πλοία και μάλιστα κανονικά πλοία όχι σχεδόν μόνο παντόφλες και αμφίπλωρα (π.χ. Ιονίς, Aquarius, Νάξος κ.ο.κ.). Πλοία μάλιστα, που διέπρεψαν και στο εξωτερικό (βλέπε Καστάλια)!
    Και όλα αυτά σε ναυπηγεία που και 40 χρόνια μετά, είναι μια και τα ίδια ...
    Δηλαδή, ενώ έχουμε μια αλματώση ανάπτυξη και πρόοδο στο σχεδιασμό των πλοίων, τα ναυπηγεία μας (τουλάχιστον τα περισσότερα) εξακολουθούν να βρίσκονται στα πρότυπα του 60 με 70!!!

    Ειλικρινά εύχομαι αυτή η αξιέπαινη προσπάθεια που ανέφερε ο Παντελής σχετικά με το ναυπηγείο του Φραντζή να φέρει αποτελέσματα και να ακολουθήσουν και άλλοι.

  5. #45
    Εγγραφή
    Sep 2009
    Περιοχή
    ΣΑΛΑΜΙΝΑ
    Μηνύματα
    21.605

    Προεπιλογή

    φίλε Leo όπως λέει και ο Appia_1978 δεν μας κούρασες. Όλα αυτά είναι πολύ ενδιαφέροντα και μαθαίνει κάποιος που δεν είναι της δουλειάς, αλλά ένας απλός καραβολάτρης.
    Φίλε Appia_1978 όντως έπρεπε εκείνη την εποχή να πέσει το χρήμα για να γίνουν περισσότερες και πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις. Τότε όμως έβγαζαν, τώρα ψάχνονται. Προσπαθούν με λίγα πράγματα (παντογράφους, ηλεκτρονικούς κόφτες κ.τ.λ.) να δείξουν ότι κάτι κάνουν.
    Απο συζήτηση με τον κ. Φραντζή και τα σχέδια που έχει σκοπό να εφαρμόση (αν τον αφήσουν και τα καταφέρει οικονομικά) θα βγει κάτι πολύ καλό.
    Απο την άλλη ο κ. Παναγιωτάκης όσεςφορές προσπάθησε να πάρει άδεια για εκσυγχρονισμό του ναυπηγείο, όλα πήγαν στο βρόντο. Είναι του λένε αρχαιολογικός χώρος, ούτε μπετό δεν τον αφήνουν να ρίξει, εκεί που κάνει τις καθελκύσεις.
    Απο την άλλη ο κ. Σπανόπουλος ζήτησε το χώρο αριστερά απο τη σκάλα του Καματερό που ήταν ναυπηγείο για καΐκια, να τον ισοπεδώσει, να φτιάξει εγκαταστάσεις ανάλογες με αυτές που έχει στο άλλο ναυπηγείο του, για να βγάζει τα μικρά σκάφη εκεί και να φτιάξει και στην μία άκρη παιδική χαρά και το κράτος αρνήθηκε. Η όλη εγκατάσταση θα έδεινε δουλειά σε τουλάχιστον 100 οικογένειες και θα δούλευαν και τα μαγαζιά που είναι γύρω στην περιοχή.
    Κατά τ' άλλατο κράτος ψάχνει να βρεί πόρους, για να ενισχύσει το εργατικό δυναμικό της Χώρας. Ελλάς το μεγαλείο σου (το ξανα έγραψα)

  6. #46

    Προεπιλογή

    Φίλε Appia_1978 δεν είναι ακριβώς έτσι τα επιβατικά πλοία (μια που σε αυτά αναφέρθηκες ) πρπρέπει να είναι αξιόπλοα σύμφωνα με τις διεθνέις συμβάσεις SOLAS, MARPOL, γραμμής φορτώσεως κ.λπ) και τις σχετικές αποφάσεις του IMO. Ο έλεγχος γίνεται από τους νηογνώμονες (στους οποιόυς κατα κανόνα εκχωρούν τα κράτη τη διακιοδοσία) σαν ανεξάρτητοι οργανισμοί με βάσει κανόνες και διαδικασίες πο ορίζονται από αυτούς (αυτή είναι η πρακτική σε όλο τον κόσμο δεν έχει νόημα να ασχοληθούμε με περιπτωσει που προβλέπονται και δεν εφαρμόζονται πουθενά). To κράτος του οπποίου τη σημάια φέρει ένα πλοίο πρέπει να ελέγχει την εφαρμογή των παραπάνω (διεθνώς Port State Control), πως και το κράτος υποδοχής, δηλαδή το κράτος στο οποί καταπλέει ένα πλοίο (Port State Control). Ουσιαστικά ελέγχουν την απόδοαση των νηογνώμόνων αλλά και των σημαιών και μάλιστα μπορούν να απαγορέυσουν τον απόπλου όως ακούμε κατα καιρούς (διεθνώς detention) αν διαπιστώσουν ότι δεν εφαρμόζονται οι κανόνες. Αλλά και αναφέρουν σε διεθνείς οργανισμούς τις επιδόσεις τόσο των νηογνωμόνων όσο και των σημαιών και καταρτίζονται άσπρες και μάυρες λίστες σημαιών. Οπότε δεν συμφάιρει ένα κράτος σημάιας να κάνει το νηογνώμονα (να είανι ελαγκτης και ελαγχόμενος) αλλά αντίθετα το συμφέρει να συνεργάζεται μαι αξιόπιστους νηογνώμονες ώστε να μην μπει η σημάια του σε μάυρη λίστα οπότε για να μπει ένα βασπόρι με τη σημάια του σε κάποιο λιμάνι θα χρειάζονται πρόσθετοι έλεγχοι δεν θα ναυλώνεται εύκολα και γενικά δεν θα είναι ελκυστική η σημαία. Αυτά γενικά όσο πιο επιγραμματικά μπορούσα κι ελπίζω αν μην κούρασα. ¨οποιος ενδιαφέρεται για περισσότερες πληροφορίες μπορέι να δει εδώ κι εδώ Ευρωπαϊκές Οδηγίες γιια την εφαρφμογή των κανόνων στην ΕΕ, κι εδώ σχετικό κείμενο του IMO για την υποχρεωρικό έλεγχο των νηογνωμόνων)

    Αναφέρθηκε ότι μπορέι ένα πλόιο μπορέι αν μην είναι σε νηογνώμονα, αυτό γίνεται όταν δεν εμπίπτει στις διτάξεις των διεθνών συνθηκών (σκάφη αναψυχής για λιγότερους από 11 επιβάτες, βάρκες κ.λπ.. Ή αν ανήκει στα πλοία για τα οποία η σημάια έχει ορίσει ότι μπορούν να εξαιρούνται από την εφαρμογή των διθνών συνθηκών οι εξαιρέσεις όμως πρέπει να γίνονται αιτιολογημένα για πλοία εσωτερικών δρομολογίων, που πλέουν σε ορισμένη απόσταση από την ακτή κ.λπ.Για παράδειγμα οι παντόφλες της Σαλαμίνας δεν έχουν AIS παρόλο που προβλέπεται από το SOLAS να έχουν όλα τα επιβατικά πλοία, προφανώς ανήκουν σε εξαίρεση.
    Οπότε η δέυτερη περίπτωση που ανέφερε ο Appia_1978 είναι για πλοία που κάνουν περιορισμένα δρομολόγια και σίγουρα όχι διεθνή ταξίδια ώστε εξαιρούνται από τις διθνείς συμβασεις αλλά συνεχίζει αν ισχύει ο έλεγχος από τη σημαία (όπως αναφέρθηκε "το υπουργέιο").

    Να θέσω μία ακόμα παράμετρο την ποίοτητα κατασκευής, ας δούμε λίγα πράγματα για τη διασφάλιση ποιότητας το λεγόμενο ISO (από το διεθνή πρότυπα διαδικασιώ ποιότητας όπος το ISO 9000 κ.λπ.). Θα χρησιμοποιήσω την παρομοίωση του Leo που παρομοίασε τους ελέγχους με τα ΚΤΕΟ, ας παρομοιάσω τα ναυπηγέια εγώ με τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αν θέλει κάποιος να αγοράσει ένα αυτοκίνητο δεδν πάει στη Γερμανιία, στην Κορέα ή την Ιαπωνία να γνωρίσει τους τεχνίτες το εργοστάσιο για να δει αν το αμάξι που θα πάρει είναι καλό, αλλά διαλέγει ανάμεσα σε κατασκευαστές που ξέρει ότι έχουν τις διαδικασίες να φτιάχνουν αμάξια.

    Ας το δούμε λίγο ιστορικά. Πριν την βιομηχανική εποχή πήγαινες στον τσαγκάρη να σου φτιάξει παπόυτσια (ή καλύτερα παντόφλες για να μη βγω πολύ εκτός θέματος:wink και ήξερες ότι θα τα φτιαξει καλά επειδή ήταν καλός τεχνίτης. Με την βιομηχανική παραγωγή μπορούν να φτιαχτούν περισσότερα παππούτσια αλλά ο κάθε εργάτης βάζει από ένα κομμάτι χωρίς να έχει το έλεγχο του τελικού προϊόντος. Οπότε έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη να θεσπιστούν διαδικασίες για την εξασφάλιση της ποιότητας. Διαδικασίες για τον έλεγχο των πρώτων υλών, τη διαδικασία παραγωγής (τι κάνει ο καθένας στην αλυσίδα παραγωγής και πως πρέπει αν το κάνειο ώστε να βγει σωστό το προϊόν), τα προσόντα που πρέπει ανέχουν οι εμπλεκόμενοι στην παραγωγή και τους ελεγχους που πρ΄πει να γίνουν στο τελικό προϊόν (διαδικασία γωνστή σαν διαλογή και τα προίόντα που δεν περνάνε τους ελέγχους προϊόντα διαλογής) ώστε να ξέρουμε ότι θα επιτελέσει το σκοπό του.

    Το ίδιο συμβάινει και για τα πλοία ήδη από τα χρόνια του πολέμου κομμάτια από τα λίμπερτυ φτιάχνονταν με συγκεκριμένες διαδικασίες σε μικρά ναυπηγέια και μοντάρονταν και οι διαδικασίες ποιότητας εξασφάλιζαν ότι το ότι η δουλειά του ενός ναυπηγέιου θα ήταν ακριβώς ίδια με του άλλου καιθα μπορούσαν να μπονταριστούν χωρίς να έχει φύγει καννός η κόλληση για παράδειγμα.

    Οποτε σε αυτό χρειάζεται η πιστοποίηση ISO που αναφέρθηκε για να έλθει κάποιος να φτιάξει ένα βαπόρι θα πρ΄πει να ξέρει ότι θα του εξασφαλίσεις ότι αυτό θα είναι όπως το παράγειλε. Πρέπει να του δείξεις ότι ελέχγεις την ποίοτητα των πρώτων υλών (από χάλυβες μέχρι ηλεκτρόδια), έχεις το κατάλληλο προσωπικό (αυτό που γράφτηκε παραπάνω για πιστοποιημένοπυς ηλεκτροσυγκολλητές), έχεις μεθθοδολογάι κατασκευής, (ενδεχομένως με διαχείρηση του χρόνου ώστε να εξασφαλίζεις τις προθεσμίες) έχεις ελέγχους παραγωγής (πχ έλεγχο συγκολλήσεων) κ.ο.κ. Και προπάντων να τα έχεις στη διαθεσή του ανα πάσα στιγμή.

    Το έχω ξαναγράψει αλλού. Εδώ και κάμποσα χρόνια η υπόλοιπη Ευρώπη και η ΗΠΑ έχουν συνηδητοποιήσει ότι δεν μπορούν να δουλέψουν πιο φτηνά από τους ασιάτες οπότε "πρέπει να πουλήσουν επιστήμη" όπως λέω αν θέλουν να τον ανταγαγωνιστούν. Δηλαδη λένε είναι πιο φτηνό το ασιάτικό αλλά το δικό μού έχει ISO, CE κ.λπ.. Φαντάζομαι οι περισσότεροι το έχουν ανιμετωπίσει με το δίλημα αν θα πρέπει αν αγοράσουν ένα φτηνό κινέζικό προίόν ή κάποιο πιο ακριβό.

    Τα παραπάνω εξασφαλίζουν και την ευκολότερη διαχείρηση των αλλαγών στις απαιτήσεις του πελάτη (που είανι από τα πιο δύσκολα θέματα, μια που έχει το επιχείρημα "εγώ πληρώνω κι έτσι το θέλω"). Αν έχεις θέσει προδιαγραφές και του δείξεις ότι έχεις τις διαδικασίες να τις τηρήσεις μπορέις να πείς "θα σου φτιάξω αυτό και με τις διαδικασίες μου σου εξασφαλίζω ότι θα έιναι έτσι" αν στην ποιρέια ζητήσει κάτι διαφορετικό μπορςί εύκολα να γίνει η διαπραγμάτευση για το κόστος των αλλαγών και την απόκλισή τους από τα συμφωνημένα. Οποτε χρειάζονται πολλά να γίνουν και πρέπει αν γίνουν ...χτες αν θέλουμε η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία να προχωρήσει και δεν αρκέι μόνο ο εκσυγχρονισμός σε μέσα γιατί αυτά πρέπει να χρησιμοποιηθούν αποδοτικά αλιώς θα σκουριάζουν άχρηστα.

    Συγνώμη αν σας κούρασα...

  7. #47
    Εγγραφή
    Aug 2007
    Περιοχή
    Ωρωπός - Ρέθυμνο
    Μηνύματα
    3.081

    Προεπιλογή

    Η συζήτηση είναι πολύ ωραία και ώριμη και είμαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι θα βγω κερδισμένος από την ανάγνωσή της.
    Ο Παναγιώτης τεκμηρίωσε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα λεγόμενα του Leo και αν θέλετε την γνώμη μου αξίζει να τα διαβάσει κανείς. Σε εισάγουν ουσιαστικά στον κόσμο της βιομηχανικής παραγωγής και ειδικότερα της ποιοτικής παραγωγής και είναι κάτι πολύ ενδιαφέρον πραγματικά.
    Τέλος για το "Ναυτικό Δίκαιο" δεν γνωρίζω πολλά και χαίρομαι που μου λύθηκαν κάποιες από τις απορίες που είχα, από τις εισηγήσεις των δύο μελών. Ελπίζω στον μέλλον να ασχοληθώ επαγγελματικά με το συγκεκριμένο κομμάτι του δικαίου καθώς είναι πολύ ενδιαφέρον.

    Δεν μπορώ να συνεχίσω την συζήτηση σ' αυτό το επίπεδο καθώς όπως είπα οι γνώσεις μου είναι εμπειρικές και ελάχιστα θεωρητικές. Θα συνεχίσω όμως να παρακαλουθώ με το ίδιο ζήλο οποιαδήποτε εισήγηση.

  8. #48
    Εγγραφή
    Mar 2008
    Περιοχή
    Κεφαλλονιά
    Μηνύματα
    3.180

    Προεπιλογή

    Παναγιώτη, ξέρω, τα απλοποίησα πάρα πολύ. Συγγνώμη.

    Καταρχάς, ευχαριστώ για τις περαιτέρω επεξηγήσεις.
    Στη συνέχεια, να ρωτήσω κάτι. Οι νηογνώμονες είναι ιδιωτικές υπηρεσίες, ας πούμε. Δηλαδή, δεν υπάρχει πουθενά κρατικός παρεμβατισμός, εάν κατάλαβα σωστά αυτά που έγραψες. Δηλαδή, θεωρητικά, θα μπορούσαν να αυξήσουν τρομερά τις απαιτήσεις τους ώστε να μην περνάει κανένα πλοίο ή από την άλλη πλευρά να τις ελαχιστοποιήσουν στο ελάχιστο. Πάντα θεωρητικά μιλάμε Τα κράτη αυτό που κάνουν, είναι να ελέγχουν την εφαρμογή των κανονισμών που θεσπίζονται από τους νηογνώμονες, τον ΙΜΟ και τις σχετικές διεθνείς συμβάσεις.

    Σχετικά με την εφάρμογη των εκάστοτε ISO στο ναυπηγικό τομέα, έχεις απόλυτο δίκιο και συμφωνώ μαζί σου. Πιστεύω όμως, ότι η Ελλάδα έχει μια λίγο πλεονεκτικότερη θέση σε σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Θα μπορούσαμε να διαφημιστούμε ως αξιόπιστη λύση στην κατασκευή πλοίων, συνάμα όμως και λίγο φθηνότερη από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Δε θα κατεβαίναμε βεβαίως στα επίπεδα ορισμένων Ασιατικών χωρών (και ούτε είναι επιθυμητό), αλλά σε σύγκριση με τις Βορειοευρωπαϊκές κυρίως χώρες, θα είχαμε πλεονεκτήματα. Προϋπόθεση βεβαίως είναι, η χρήση και εφαρμογή τεχνολογίας και τεχνογνωσίας εφάμιλλης με των ανταγωνιστών μας!

  9. #49
    Εγγραφή
    Nov 2007
    Περιοχή
    Athens, Syros-Tinos
    Μηνύματα
    9.162

    Προεπιλογή

    Φίλε Appia_1978, νομίζω ότι μπορώ να λύσω τις απορίες σου και να οι απαντήσεις:
    Στη συνέχεια, να ρωτήσω κάτι. Οι νηογνώμονες είναι ιδιωτικές υπηρεσίες, ας πούμε.
    Σωστά είναι ιδιωτικοί ανεξάρτητοι οργανισμοί!

    Δηλαδή, δεν υπάρχει πουθενά κρατικός παρεμβατισμός, εάν κατάλαβα σωστά αυτά που έγραψες.
    Δίκοπη ερώτηση, διπλή απάντηση. Κρατικός παρεμβατισμός ναι υπάρχει, όχι με την Ελληνική αντίληψη του όρου. Θυμίζω ότι οι νηογνωμονες εξουσιοδοτούνται από τις σημαίες (κράτη) να ελέγχουν την τήρηση των κανονισμών και συνθηκών που υπέγραψαν (τα κράτη). ¶ρα δεν υπάρχει παρεμβατισμός της Ελληνικής νοοτροπίας, δεν βαριέσαι άστο αυτό. κλπ. Οι κονονισμοί και οι συνθήκες τηρούνται και ελέγχονται ΕΠ ΑΚΡΙΒΩΣ, χωρίς καμιά παρέκλιση και συνεπώς κρατικό παρεμβατισμό.

    Δηλαδή, θεωρητικά, θα μπορούσαν να αυξήσουν τρομερά τις απαιτήσεις τους ώστε να μην περνάει κανένα πλοίο ή από την άλλη πλευρά να τις ελαχιστοποιήσουν στο ελάχιστο. Πάντα θεωρητικά μιλάμε Τα κράτη αυτό που κάνουν, είναι να ελέγχουν την εφαρμογή των κανονισμών που θεσπίζονται από τους νηογνώμονες, τον ΙΜΟ και τις σχετικές διεθνείς συμβάσεις.
    Να ξεκαθαρίσουμε άλλη μια φορά: Οι νηογνώμονες δεν θεσμοθετούν. Οι κανονισμοί καταρτίζονται μετά από μελέτες ειδικών στις επιτροπές του ΙΜΟ, (όπως και οι συνθήκες) και μετά καλούνται τα κράτη (οι σημαίες) να υιοθετήσουν τους κανονισμούς προσυπογράφοντας τους. Χρειάζεται ένα ποσοστό τουλάχιστον 30 κρατών μελών για να μπει σε εφαρμογή ένας κανονισμός. Φαντάζεστε ότι ένας κανονισμός αν δημοσιευτεί σήμερα έχει μια περίοδο μέχρι να γίνει αποδεκτός και να υπογραφεί απο τα κράτη μέλη.
    Δεν είναι θέμα μια βδομάδας ή ενός μήνα. Μπορεί να χρειαστούν και χρόνια πριν μπει σε εφαρμογή ένας κανονισμός.

    Σχετικά με την εφάρμογη των εκάστοτε ISO στο ναυπηγικό τομέα, έχεις απόλυτο δίκιο και συμφωνώ μαζί σου. Πιστεύω όμως, ότι η Ελλάδα έχει μια λίγο πλεονεκτικότερη θέση σε σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Θα μπορούσαμε να διαφημιστούμε ως αξιόπιστη λύση στην κατασκευή πλοίων, συνάμα όμως και λίγο φθηνότερη από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Δε θα κατεβαίναμε βεβαίως στα επίπεδα ορισμένων Ασιατικών χωρών (και ούτε είναι επιθυμητό), αλλά σε σύγκριση με τις Βορειοευρωπαϊκές κυρίως χώρες, θα είχαμε πλεονεκτήματα. Προϋπόθεση βεβαίως είναι, η χρήση και εφαρμογή τεχνολογίας και τεχνογνωσίας εφάμιλλης με των ανταγωνιστών μας!
    Εδώ δεν μπορώ να σχολιάσω αφού πάμε σε προσωπικές απόψεις και δεν θέλω να εκφραστώ για το που φτάσαμε την χώρα που ζούμε. Αισθάνομαι κι εγώ ένοχος και υπεύθυνος, όπως και κάθε υγειώς σκεφτόμενος πολίτης, για το απίστευτο "χάος" μας. Συνεπώς δεν θα συμφωνήσω ότι είμαστε αξιόπιστη λύση στην Ευρώπη. Αντίθετα θα έλεγα ότι είμαστε οι πλέον αφερέγγυοι και αναξιόπιστοι, με ελάχιστες εξαιρέσεις.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Leo : 20-10-2010 στις 23:21

  10. #50
    Εγγραφή
    Sep 2009
    Περιοχή
    ΣΑΛΑΜΙΝΑ
    Μηνύματα
    21.605

    Προεπιλογή

    όλα αυτά είναι ωραία, απο ανθρώπους που έχουν σπουδάσει επάνω σε αυτό το θέμα. Θα συμφωνήσω λοιπόν με το Θανάση. Εγώ είμαι απλός ένας καραβολάτρης και ότι έχω μάθει, είναι απο ερωτήσεις μου σε ναυπηγούς, κατασκευαστές, καπεταναίους κ.τ.λ. Θα παρακολουθώ όμως το θέμα γιατί μου αρέσει να μαθαίνω.

Σελίδα 5 από 10 ΠρώτηΠρώτη ... 34567 ... ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας