Σελίδα 4 από 5 ΠρώτηΠρώτη ... 2345 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 31 έως 40 από 50

Θέμα: Τοπικά πλοία της Θεσσαλονίκης [Local Ships of Thessaloniki]

  1. #31

    Προεπιλογή ΛΕΥΚΗ

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Σε αυτή τη λεπτομέρεια από καρτ ποστάλ της Θεσσαλονίκης του μεσοπολέμου βλέπουμε και ένα από τα ατμόπλοια που κάνανε τότε την τοπική συγκοινωνία.

    salonica small XL2.jpg

    Με την ευκαιρία, να αναφέρω οτι από διάφορες γερμανικές πηγές προκύπτει οτι τo
    προαναφερθέν μικρό ατμόπλοιο ΛΕΥΚΗ (Νηολογίου Θεσσαλονίκης 256) είχε ολική χωρητικότητα μόλις 75 κόρους. Στις 12 Μαϊου 1941 το πλοίο καταλήφθηκε από τους Γερμανούς στη Χαλκίδα. Λίγες ημέρες αργότερα εντάχθηκε στο γερμανικό Π.Ν. ως νοσοκομειακό σκάφος και μετονομάστηκε BRIGITTE. Τον Οκτώβριο του 1943 το πλοιάριο βρισκόταν στον Πειραιά όπου χρησίμευε για την τοπική συγκοινωνία.
    Μικρη αναφορα του πλοιαριου εδω http://lemairesoft.sytes.net:1944/pa...?univid=392135

  2. #32
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή

    Στην έκθεση πεπραγμένων της Ναυτικής Διοίκησης Θερμαϊκού αναφέρονται ορισμένα γνωστά μας πλοία όπως το ΚΑΛΑΜΑΡΑ το ΑΦΡΟΣ και το ΛΕΥΚΗ καθώς προσφέραν τις υπηρεσίες τους στον πόλεμο του '40.
    Συγκεκριμένα το ΛΕΥΚΗ είχε επιταχθεί στις 28 Οκτωβρίου 1940 και διατέθηκε σε ειδική αεροπορτική αποστολή αγκυροβολώντας τις νύχτες στα ρηχά στο Ναζίκι. Από εκεί χρησίμευε και ως παρατηρητήριο για τη φύλαξη του κόλπο από τυχόν διεισδύσεις εχθρικών υποβρυχίων.
    Κατά την αποχώρηση των ελληνικών δυνάμεων τον Απρίλη του '41 το ΛΕΥΚΗ παρέλαβε από την Αρετσού το προσωπικό μιας πυροβολαρχίας και δυο Α/Α πυροβόλα και τα μετέφερε στη Χαλκίδα όπου κατέπλευσαν και άλλη πλοιάρια από τη Θεσσαλονίκη. Στη Χαλκίδα παρέμεινε μέχρι που το κατέλαβαν οι Γερμανοί όπως αναφέραμε.

  3. #33
    Εγγραφή
    Mar 2008
    Περιοχή
    Αθήνα - Ν. Σμύρνη
    Μηνύματα
    2.570

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Στην έκθεση πεπραγμένων της Ναυτικής Διοίκησης Θερμαϊκού αναφέρονται ορισμένα γνωστά μας πλοία όπως το ΚΑΛΑΜΑΡΑ το ΑΦΡΟΣ και το ΛΕΥΚΗ καθώς προσφέραν τις υπηρεσίες τους στον πόλεμο του '40.
    Συγκεκριμένα το ΛΕΥΚΗ είχε επιταχθεί στις 28 Οκτωβρίου 1940 και διατέθηκε σε ειδική αεροπορτική αποστολή αγκυροβολώντας τις νύχτες στα ρηχά στο Ναζίκι. Από εκεί χρησίμευε και ως παρατηρητήριο για τη φύλαξη του κόλπο από τυχόν διεισδύσεις εχθρικών υποβρυχίων.
    Κατά την αποχώρηση των ελληνικών δυνάμεων τον Απρίλη του '41 το ΛΕΥΚΗ παρέλαβε από την Αρετσού το προσωπικό μιας πυροβολαρχίας και δυο Α/Α πυροβόλα και τα μετέφερε στη Χαλκίδα όπου κατέπλευσαν και άλλη πλοιάρια από τη Θεσσαλονίκη. Στη Χαλκίδα παρέμεινε μέχρι που το κατέλαβαν οι Γερμανοί όπως αναφέραμε.
    Η ΛΕΥΚΗ που αναφέρεται είναι η ίδια με τη ΛΕΥΚΗ των Παλιών Ε/Γ Θερμαϊκού ??

  4. #34
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή

    Αυτή είναι μια καλή ερώτηση. Το τι απέγινε το προπολεμικό ΛΕΥΚΗ μετά το 1943 δεν μου είναι γνωστό.
    Οι γραμμές του μεταπολεμικού ΛΕΥΚΗ παραπέμπουν σε παλιό πλοίο που ίσως θα μπορούσε να είναι το ίδιο το προπολεμικό. Μπορεί όμως απλά να πρόκειται για ένα παλιό πλοίο που πήρε το όνομα του προπολεμικού για να κληρονομήσει την όποια φήμη του.
    Η αλήθεια θα μπορούσε να προκύψει από μια επιτόπια έρευνα στα νηολόγια της Θεσσαλονίκης από κάποιον που μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτά.
    Εκτός και αν βρεθεί κάποια φωτογραφία του προπολεμικού ΛΕΥΚΗ για να γίνουν συγκρίσεις.

  5. #35
    Εγγραφή
    Mar 2008
    Περιοχή
    Αθήνα - Ν. Σμύρνη
    Μηνύματα
    2.570

    Προεπιλογή

    Στο πιο κάτω βιντεάκι http://www.youtube.com/watch?v=LzT6KQDXxVg βλέπουμε :

    07:28 - 07:37 τη ΛΕΥΚΗ , 08:30 την ΕΥΔΟΚΙΑ , 08:42 πάλι την ΛΕΥΚΗ και 09:05 τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

  6. #36
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Nicholas Peppas Εμφάνιση μηνυμάτων
    Atalante was a small ship (460 tons) doing the most unusual routes!

    --- First Thessaloniki, Paralia Katerinis and Paralia Litohorou!

    --- Then, evening excursions all the way to Epanomi!

    I have no technical information but I am told by an old Thessalonikian that these ships were no more than 200 tons.

    The ship belonged to the important sounding AktoploΓ―a Halkidikis!. Here is an ad from August 12, 1925

    19250812 Atalante.jpg
    Aφού εδώ γράψαμε για το ποιό ήταν το παραπάνω καραβάκι, να πούμε και για το παρακάτω οτι δεν είναι άλλο από το ΚΩΣΤΑΣ που ταξίδεψε για αρκετά χρόνια για την οικογένεια Τόγια.
    Να δούμε και μια ανακοίνωση δρομολογίων του 1930 για την Ατμοπλοΐα Αδελφών Μωραΐτη.
    kostas 1930 moraiti.jpg

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Nicholas Peppas Εμφάνιση μηνυμάτων

    18. ΚΩΣΤΑΣ


    Το Κωστας ηταν ατμοπλοιο και ανηκε στην εταιρεια Μωραιτη

    Εδω δρομολογιο απο τις 22 Μαιου 1930. Και τι δρομολογιο!!!! Ολα τα μικρα λιμανακια της Χαλκιδικης, ακομη και το νησακι Αμμουλιανη που δεν το εχω ξαναδει ποτε μου να εξυπηρετειται απο μια "κανονικη" ακτοπλοικη εταιρεια!
    19300522 Kostas.jpg
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Ellinis : 06-03-2021 στις 08:52

  7. #37
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή

    Να ξεδιαλύνουμε την ταυτότητα των ατμόπλοιων των παρακάτω καταχωρήσεων:
    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Nicholas Peppas Εμφάνιση μηνυμάτων

    11. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ Κ.


    Το Ευστρατιος Κ. ηταν ατμοπλοιο και ανηκε στην εταιρεια Δουκα. Αυτη η εταιρεια ειχε πολλα μικρα πλοια.

    Εδω δρομολογιο απο τις 1 Αυγουστου 1928.
    19280801 Eustratios K.jpg

    12. ΕΝΩΣΙΣ


    Το Ενωσις ηταν ατμοπλοιο και ανηκε στην εταιρεια Δουκα.

    Εδω δρομολογιο απο τις 13 Μαρτιου 1929
    19290313 Enossis.jpg

    ---------------------


    14. ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ.

    Το Γεωργιος Κ. ηταν ατμοπλοιο 1.000 τοννων της εταιρειας Δουκα που εδρασε στην περιοδο 1925βΛ†’1935.

    Εδω δρομολογια απο τις 2 Μαιου 1929 και 4 Οκτωβριου 1929.
    19290502 Georgios K.jpg
    19291004 Georgios K Aglaia.jpg
    To ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ "Κ" δεν ανήκε στην εταιρία Δούκα αλλά πρακτορευόταν στη Θεσσαλονίκη από αυτή και δεν είναι είναι άλλο από το ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΚΑΒΟΥΝΙΔΗΣ

    Το ΕΝΩΣΙΣ είναι το πλοίο αυτού του θέματος

    Και το ΓΕΩΡΓΙΟΣ "Κ" είναι το φορτηγό ΓΕΩΡΓΙΟΣ ιδιοκτησίας Κονιόρδου, για το οποίο μπορεί να διαβάσουμε εδώ και εδώ.

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Nicholas Peppas Εμφάνιση μηνυμάτων
    17. ΑΓΛΑΙΑ Σ.

    Το Αγλαια Σ. ηταν πετρελαιοκινητο 800 τοννων και ανηκε στην εταιρεια Δουκα.

    Εδω δρομολογιο απο τις 4 Οκτωβριου 1929.
    19291004 Georgios K Aglaia.jpg
    To δε ΑΓΛΑΪΑ (Αγλαΐα του Σαμαρτζόπουλου) έχει πλέον το θέμα του εδώ.

    Noμίζω οτι από τα προπολεμικά ατμόπλοια των καταχωρήσεων έχουν μείνει για "ταυτοποίηση" μόνο τα ΑΛΕΚΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ και ΓΕΩΡΓΙΟΣ Σ.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Ellinis : 06-03-2021 στις 11:40 Αιτία: αποκατάσταση συνδέσμων

  8. #38
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή

    Μια φωτογραφία με ένα ξύλινο σκάφος με το όνομα ΕΞΠΡΕΣ, το οποίο είχαμε δει στην αγγελία εδώ του 1932.
    expres.jpg
    πηγή

    Το καλοκαίρι δημοσιεύτηκε εδώ ένα ενδιαφέρον άρθρο για τα καραβάκια του Θερμαϊκού, όπου αναφέρει και τα παρακάτω για την προπολεμική παρουσία επιβατηγών στο Θερμαϊκό:
    Τα πρώτα ατμοκίνητα αστικά καραβάκια δρομολογήθηκαν την πρώτη δεκαετία του εικοστού αιώνα με υπεύθυνη την ίδια εταιρία που εκτελούσε την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία στον Βόσπορο. Τα εγκαίνια της γραμμής έγιναν με επισημότητα στις 19 Απριλίου του 1907 στην αποβάθρα μπροστά στο Λευκό Πύργο και το πρώτο πλοίο του δοκιμαστικού δρομολογίου, που μετέφερε και τους επίσημους, ήταν η «Κασσάνδρα». Εκτός από την «Κασσάνδρα, που έβγαινε και στη Χαλκιδική κι έφτανε ως τη Δάφνη του Αγίου Όρους, δρομολογήθηκαν από την ίδια εταιρία και τα πλοία «Βόσπορος 57», «Χαβέρ» και «Αχμέτ 23» που πραγματοποιούσαν την παράκτια συγκοινωνία του Θερμαϊκού από τον Λευκό Πύργο και το Φάληρο. Ο σκληρός όμως ανταγωνισμός με το ηλεκτροκίνητο τραμ που λειτούργησε την επόμενη χρονιά, το 1908, ανάγκασε την εταιρία να αυξήσει το εισιτήριο και να κάνει περικοπές στα δρομολόγια, γεγονός που προκάλεσε την κάθετη μείωση του επιβατικού κοινού. Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα τα καραβάκια αναγκάστηκαν να μεταφερθούν αλλού και όσα έμειναν περιορίστηκαν σε ταξίδια αναψυχής μέσα στον Θερμαϊκό. Τα καραβάκια ξαναβγήκαν στο Θερμαϊκό μετά το 1925, εκτελώντας τη θαλάσσια συγκοινωνία με τις απέναντι ακτές, την Περαία, το Μπαξέ Τσιφλίκι και την Αγία Τριάδα. Δεν ήταν τόσο η τάση των Θεσσαλονικιών να πάνε για αναψυχή στην απέναντι ακτή, όσο η κάλυψη της συγκοινωνικής ανάγκης για τους κατοίκους των νέων προσφυγικών οικισμών που είχαν ως μοναδικό μεταφορικό μέσο το βαποράκι.
    Από τα πρώτα καϊκια που έκαναν συχνά δρομολόγια με την απέναντι ακτή του Θερμαϊκού ήταν η «Θράκη», ο « Άρης », η «Χελιδόνα» και ο «Α ετός». Δυο σύγχρονα μάλιστα επιβατικά, η « Αγία Βαρβάρα » και ο «Ποσειδών» εκτελούσαν κατά τη δεκαετία του 1930 και δρομολό για στη διάρκεια του χειμώνα. Η δεκαετία αυτή ήταν και η χρυσή εποχή της ακτοπλοίας του Θερμαϊκού στην οποία προστέθηκαν και άλλα άλλα πιο σύγχρονα πλοία όπως η « Τρίγλια », η « Θάλεια » η « Λευκή », η « Ελλάς », η « Προποντίς » και το «Δελφίνι». Μεσολάβησ ε η εμπόλεμη δεκαετία του ’40 που δεν επέτρεπε τέτοιες ειρηνικές δραστηριότητες στη θάλασσα.

    Και μια φωτογραφία του 1943 με την κυρία να κόβει δυστυχώς το διακρτικό αριθμό του σκάφους. Οι Γερμανοί έγραφαν πάνω στα πλοία τα αρχικά του νηολογίου και τον αριθμό νηολογίου ως διακριτικό.
    1943.jpg
    πηγή
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Ellinis : 02-09-2016 στις 08:58

  9. #39
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή ΛΕΥΚΗ (BRIGITTE)

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Με την ευκαιρία, να αναφέρω οτι από διάφορες γερμανικές πηγές προκύπτει οτι τo προαναφερθέν μικρό ατμόπλοιο ΛΕΥΚΗ (Νηολογίου Θεσσαλονίκης 256) είχε ολική χωρητικότητα μόλις 75 κόρους. Στις 12 Μαϊου 1941 το πλοίο καταλήφθηκε από τους Γερμανούς στη Χαλκίδα. Λίγες ημέρες αργότερα εντάχθηκε στο γερμανικό Π.Ν. ως νοσοκομειακό σκάφος και μετονομάστηκε BRIGITTE. Τον Οκτώβριο του 1943 το πλοιάριο βρισκόταν στον Πειραιά όπου χρησίμευε για την τοπική συγκοινωνία.
    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Στην έκθεση πεπραγμένων της Ναυτικής Διοίκησης Θερμαϊκού αναφέρονται ορισμένα γνωστά μας πλοία όπως το ΚΑΛΑΜΑΡΑ το ΑΦΡΟΣ και το ΛΕΥΚΗ καθώς προσφέραν τις υπηρεσίες τους στον πόλεμο του '40.
    Συγκεκριμένα το ΛΕΥΚΗ είχε επιταχθεί στις 28 Οκτωβρίου 1940 και διατέθηκε σε ειδική αεροπορτική αποστολή αγκυροβολώντας τις νύχτες στα ρηχά στο Ναζίκι. Από εκεί χρησίμευε και ως παρατηρητήριο για τη φύλαξη του κόλπο από τυχόν διεισδύσεις εχθρικών υποβρυχίων.
    Κατά την αποχώρηση των ελληνικών δυνάμεων τον Απρίλη του '41 το ΛΕΥΚΗ παρέλαβε από την Αρετσού το προσωπικό μιας πυροβολαρχίας και δυο Α/Α πυροβόλα και τα μετέφερε στη Χαλκίδα όπου κατέπλευσαν και άλλη πλοιάρια από τη Θεσσαλονίκη. Στη Χαλκίδα παρέμεινε μέχρι που το κατέλαβαν οι Γερμανοί όπως αναφέραμε.
    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Το τι απέγινε το προπολεμικό ΛΕΥΚΗ μετά το 1943 δεν μου είναι γνωστό.
    Οι γραμμές του μεταπολεμικού ΛΕΥΚΗ παραπέμπουν σε παλιό πλοίο που ίσως θα μπορούσε να είναι το ίδιο το προπολεμικό. Μπορεί όμως απλά να πρόκειται για ένα παλιό πλοίο που πήρε το όνομα του προπολεμικού για να κληρονομήσει την όποια φήμη του.
    Η αλήθεια θα μπορούσε να προκύψει από μια επιτόπια έρευνα στα νηολόγια της Θεσσαλονίκης από κάποιον που μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτά.
    Εκτός και αν βρεθεί κάποια φωτογραφία του προπολεμικού ΛΕΥΚΗ για να γίνουν συγκρίσεις.
    Τελικά βρέθηκε μια φωτογραφία του γερμανικού νοσοκομειακού σκάφους BRIGITTE (πρώην ΛΕΥΚΗ) και η σύγκριση με τις μεταπολεμικές φωτογραφίες του πλοίου οδηγεί στο συμπέρασμα πως πρόκειται για το ίδιο σκάφος. Φαίνεται οτι "επέζησε" του πολέμου για να επιστρέψει στον προπολεμικό ιδιοκτήτη του και στα τοπικά δρομολόγια του Θερμαϊκού. Μένει αυτό να επιβεβαιωθεί και από έρευνα στα νηολόγια του σκάφους.

    IMG_1314.jpg

  10. #40
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.510

    Προεπιλογή Λευκή

    Έχουμε και επιβεβαίωση για την "ταυτοπροσωπία" του προπολεμικού και του μεταπολεμικού ΛΕΥΚΗ. Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία του Νηολογίου Θεσσαλονίκης (όπου ήταν γραμμενο με α/α 256) το πλοιάριο είχε ναυπηγηθεί το 1936 στο καρνάγιο του Ιωακείμ Καλπεγιατζίδη για λογαριασμό των αδελφών Αράπη και του ανηψιού τους Κ.Τσοτσόπουλου. Το 1972 οδηγήθηκε σε διαλυτήριο πλοίων.

    Από το αφιέρωμα του περιοδικού "Χίλια δέντρα" το 1997, μαθαίνουμε ακόμη οτι είχε μεταφορική ικανότητα 240 ατόμων,και οτι ορισμένους χειμώνες το ΛΕΥΚΗ χρησίμευε για να μεταφέρει αλάτι από τις αλυκές του Αγγελοχωρίου.
    Να δούμε και άλλες δυο φωτογραφίες που φαίνεται το σκάφος:
    Lefki 23.jpg
    Lefki 234.jpg

    Kαι μερικά ακόμη στοιχεία που αναρτήθηκαν πρόσφατα σε σχόλιο εδώ, που εκτός του ΛΕΥΚΗ αφορούν και τα ΑΕΤΟΣ και ΕΡΜΗΣ που έχουμε δει εδώ.

    Οι αδελφοί Αράπη (Καπτα Μήτσος και Καπτα Νικόλας, καπετάνιος του ΕΡΜΗ), είχαν την Λευκή, τον Ερμή με μηχανή Bollinder semi diesel 60 ίππων, και τον Αετό. Αργότερα γύρω στο '50 έκαναν συνεταιρισμό με τον Τζώρτζη που είχε το βενζινάδικο εκεί που είναι σήμερα η Εταιρεία Μακεδονικών...και έφεραν τον ΝΑΥΤΙΛΟ [...] τότε, ο Καπτα Κώστας Τσι... γαμπρός των Αραπαίων μεταπήδησε απο την Λευκή στο νέο απόκτημα που ήταν ποιό μακρύ 36 m (η Λευκή 24) με μηχανικό τον Στέλιο Κων... και ο γιός του ο Μάκος έγινε καπετάνιος στη Λευκή με μηχανικό τον Αποστόλη.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Ellinis : 03-01-2018 στις 15:28

Σελίδα 4 από 5 ΠρώτηΠρώτη ... 2345 ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας