Και εδω μια ανακοινωση οταν το πλοιο Κωνσταντινος εκανε την αγονη γραμμη Ακαρνανιας−Ιονιου πελαγους στις 3 Οκτωβριου 1919.
19191003 Patris.jpg
Και εδω μια ανακοινωση οταν το πλοιο Κωνσταντινος εκανε την αγονη γραμμη Ακαρνανιας−Ιονιου πελαγους στις 3 Οκτωβριου 1919.
19191003 Patris.jpg
Το ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ήταν ένα πλοίο με ενδιαφέρουσα και μεγάλη ιστορία, το οποίο έχουμε εν μέρει "πιάσει" σε άλλο θέμα... αυτά όμως σε λίγες μέρες θέλει χρόνο
Πάντως δεν αποσύρθηκε στα μέσα/τέλη της δεκαετίας του '20.
Όσο για το αυτό, μάλλον εννοείς το ΔΑΝΑΗ της δεκαετίας του '20.
Είχα πει οτι θα αποκαλύψω και την “κρυφή ταυτότητα” του ΚΩΣΝΤΑΝΤΙΝΟΣ, και μιας αυτές τις μέρες βρήκα λίγο χρόνο είπα να το κάνω...
Το ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ λοιπόν, δεν είναι άλλο από το πρώην ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ.
Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, το ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ για κάποιο λόγο βρέθηκε κατασχεμένο από την ακτοφυλακή της Αιγύπτου η οποία και το εκπλειστηρίασε το 1914 στους Αδελφούς Χατζηκωνταντή οι οποίοι και του έδωσαν το όνομα του πατέρα τους : ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.
Το πλοίο ταξίδεψε σε διάφορες γραμμές, από Πειραιά προς Θεσσαλονίκη, προς Σύρο-Τήνο-Μύκονο (το BLUE STAR ITHAKI της εποχής :roll και προς Πάτρα-νησιά Ιονίου. Ήταν μάλιστα ένα από δύο πλοία με το όνομα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ που ταξίδευαν εκείνα τα χρόνια.
Το 1922 το πλοίο πουλήθηκε χωρίς να αλλάξει όνομα. Το 1924 θα περάσει στην ιδιοκτησία των Πατρινών αδελφών Αθανασόπουλου,
konstantinos 7-25.jpg konstantinos 8-25.jpg
και τον επόμενο χρόνο μετονομάστηκε ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Το πλοίο συνέχισε τα ταξίδια του, φθάνοντας σε κάποια από αυτά ως το Δυρράχιο.
victoria a-27.jpg
Το 1928 πουλήθηκε στο Γ. Καγκελάρη και τελικά το 1932 αποσύρθηκε λόγο ηλικίας. Πέρασε στην κυριότητα του Ταμείου Εκαθάρισης Εθνικού Στόλου κα το 1934 διαλύθηκε στην Ελλάδας.
Και η σχετική καταχώρηση από το Lloyds Register του 1934.
victoria a LR.jpg
Μιας και τα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ και ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ είναι ένα και το αυτό πλοίο, θα συγχωνεύσω τα δυο θέματα σε ένα.
Σε συνέχεια των παραπάνω, ένα ακόμη άρθρο των ίδιων ημερών που αναφέρει το πλοίο ως "Ταχυδρόμος των Νοτίων Σποράδων" !
21-5.jpg
Επιτρεψε μου να προσθεσω εδω την αρχικη καρτποσταλ του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ και μια μεγεθυνση της εδω
Tahydromos.jpgTahydromos2.jpg
O ζωγράφος Νίκος Κοντογεώργος έχει φιλοτεχνήσει και ένα εξαιρετικό πίνακα με το ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ.
taxydromos.jpg
Nα γράψουμε και δυο λόγια για τo πότε και που ναυπηγήθηκε αυτό το ατμόπλοιο. Tο Νηολόγιο του Πειραιά όπου ήταν εγεγραμμένο από το 1914 αναφέρει αρχικά οτι είχε ναυπηγηθεί το 1884 στο Βέλγιο και είχε εκτόπισμα 99 κ.ό.χ. αλλά για κάποιο λόγο σε εγγραφή του 1923 η ημερομηνία ναυπήγησης διορθώνεται σε 1868 και το εκτόπισμα γίνεται 225 κ.ό.χ.
Από την έρευνα που έκαναν δυο καλοί φίλοι στα νηολόγια θαλαμηγών του Lloyd's και στα αρχεία του ναυπηγείου Cockerill προέκυψε πως το πλοίο ήταν κατά πάσα πιθανότητα η θαλαμηγός GABRIELLE που ναυπηγήθηκε στα Cockerill το 1884 για λογαριασμό Γάλλων. Οι διαστάσεις του σκάφους (45 Χ 6,1 μέτρα ταιριάζουν) Αφού άλλαξε διάφορα ονόματα και ιδιοκτήτες διεγράφη το 1908 έχοντας πουληθεί την προηγούμενη χρονιά και μετατραπεί σε επιβατηγό. Αυτό συμπίπτει και με την εμφάνιση του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ στην Ελλάδα το 1907 ως επιβατηγό, κάτι που ενισχύει αυτό το σενάριο.
Να δούμε και δυο καταχωρήσεις του πλοίου ως ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ όταν ταξίδευε το 1923-24 για τη Δωδεκανησιακή Ατμοπλοΐα των Υιών Εμμ. Κασδαγλή:
konstantinos kasdaghli.jpg konstantinos 12nisiaki.jpg