Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 1 έως 10 από 11

Θέμα: Κεραυνός [Αμφιτρίτη - Νοor El Bahr, Keraunos, Amphitrite]

  1. #1

    Προεπιλογή Κεραυνός [Αμφιτρίτη - Νοor El Bahr, Keraunos, Amphitrite]

    Ξερω λιγα για τον Κεραυνο εκτος απο την συμβολη του στον Αργοσαρωνικο στην δεκαετια του 1922−35. Ανηκε στην Ατμοπλοια Θ. Βουρικη (οπου ο Βουρικης εκτος απο αυτο ειχε και το Φουλα). Ο κακομοιρης Θεοδωρος Βουρικης κατεστραφη οικονομικα το 1928 και αυτοκτονησε πεφτοντας στις γραμμες του Ηλεκτρικου Αθηνων−Πειραιως στις 23 Αυγουστου 1930

    19300824 Bourikis suicide.jpg

    Keraunos was built in 1884 as Noor el Bahr for Egyptian interests. She was built at the Atelier & Chantiers de la Loire shipyards in St Nazaire, France. She had 435 tons, a length of 55.7 m and a width of 7.2 m. She came to Greece in 1922, renamed Keraunos and became one of two ships of the Shipping Company of Th. Vourikis (the other one was Foula). She stayed with Vourikis until 1929. The shipowner committed suicide in August 1930 and the ship passed to Pagasitikos Shipping of Petsalis. Later she was known as Amfitrite.
    Keraunos.jpg

    Here is a nice ad from June 21, 1925

    19250621 Keraunos.jpg

    More schedules of Keraunos from November 14 and 25, 1925 and from March 12, 1926, all showing her going to the north Corinthian and Akarnanian route
    19251114 Keraunos.jpg19251125 Keraunos.jpg19260312 Keraunos.jpg
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Ellinis : 05-01-2013 στις 09:35

  2. #2

    Προεπιλογή

    And here we are back to the Argosaronikos on April 17 and July 17, 1930

    19300417 all.jpg19300717.jpg

  3. #3
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.028

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Nicholas Peppas Εμφάνιση μηνυμάτων
    Keraunos was built in 1913 as Dobrovoletz for Russian interests. She was built at the Scott & Sons shipyards in Bowling, UK. She had 105 tons, a length of 28 m and a width of 5.7 m. She came to Greece in 1922, renamed Keraunos and became one of two ships of the Shipping Company of Th. Vourikis (the other one was Foula). She stayed with Vourikis until 1929. The shipowner committed suicide in August 1930 and the ship passed to Michalinos Maritime & Commercial Co.
    Νίκο, το ΚΕΡΑΥΝΟΣ του 1913 (του Μιχαλινού) ήταν αυτό το ρυμουλκό. Ο Χ.Ντούνης αναφέρει στα "Ναυάγια" οτι το αγόρασε ο Μιχαλινός το 1922 και βυθίστηκε στον Πειραιά το 1941 από ναρκή. Μεταπολεμικά ξαναταξίδεψε ως ΠΟΠΗ Λ.

    Το ΚΕΡΑΥΝΟΣ του Βουρίκη ήταν το πρώην NOOR EL BAHR, του 1884. Είχε ναυπηγηθεί ως ακτοφυλακίδα του Αιγυπτιακού ναυτικού. Ο Βουρίκης πρέπει να το πήρε το 1925.
    Πιθανόν να το πήρε μετά το 1929 ο Κ.Πετσάλης (Αργολική Ατμ.) μιας και αυτός το πούλησε το 1935 στην Ατμ.Παγασητικού που το μετονόμασε ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ.
    Το 1940 αναφέρουν τα "Ναυτικά Χρονικά" πως "από καιρου αχρηστευθεύν μεταβιβάσθει στο Τ.Ε.Ε.Σ."

  4. #4

    Προεπιλογή

    Το Κεραυνος κατα τον Κουτουζη www.koutouzis.gr

    Keraunos.jpg

  5. #5

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Nicholas Peppas Εμφάνιση μηνυμάτων
    ΚΕΡΑΥΝΟΣ (1884βΛ†’1936?)
    (435 τοννοι, μηκος 55.7 μετρων)
    Σύμφωνα με το Lloyd's Register of Ships (εδώ κι εδώ) κατασκευάστηκε το 1889 σαν Noor El Bahn στη Γαλλία, ονομάστηκε Κεραυνός το 1928 και το 1935 ονομάστηκε Αμφιτρίτη και πουλήθηκε στην Pagasitikos Steamship Co. Συνεχίζει να υπάρχει στο Lloyd's Register μέχρι το 1945 αλλά ενδεχομένως να καταστράφηκε στη γερμανική κατοχή (όπως σχεδόν το σύνολο του ελληνικόυ στόλου) και να μην ενημερώθηκε ο νηογνώμονας.

    Είχε μήκος 56,45 m, πλάτος 7,10 m, βύθισμα 3,75 m (περίπου το μισό από το σημερινό Άρτεμις), 434 grt, 246 nrt, είχε ένα κατάστρωμα και το κινούσε μια παλινδρομική ατμομηχανή τριπλής εκτόνωσης ονομαστικής ιπποδύναμης 78 NHP (~ 58 kW αν διαφέρει ο τρόπος μέτρησης) δηλαδή λιγότερη από ένα σημερινό οικογενειακό ΙΧ μια και σήμερα μετριέται η ιπποδύναμη και δεν υπολογίζεται όπως τότε οπότε τότε δεν υπολόγιζαν τις απώλειες.

    Πολλά στοιχεία για το βαπόρι αυτό υπάρχουν στο βιβλίο "Σπέτσες Ιστορία Λαογραφία" (ISBN 9608800528 ). Σύμφωνα με το βιβλίο αγοράστηκε το 1927 (υπάρχει διαφορά με το 1928 του Lloyd's Register) από τον Θεόδωρο Βουρίκη και δρομολογήθηκε στη γραμμή με πλοίαρχο το σπετσιώτη Αντώνιο Λαπατά, το 1929 αγοράστηκε από την Ακτοπλοΐα Αργοσαρωνικού Κωνσταντίνος Πετσάλης και ταξίδευε με πλοίαρχο τον Νικόλαο Γαλέτα (πρόγονο ενός από τους συγγραφείς του βιβλίου). Επειδή στο πλήρωμα υπήρχαν πολλοί σπετσιώτες το αποκαλούσαν στις Σπέτσες "σπετσιώτικο καράβι" μια και όλο και κάποιο γνωστό θα είχαν στο πλήρωμα.

    Αναφέρεται στο ίδιο βιβλίο και ότι στις εκλογικές αναμετρήσεις μετέφερε δωρεάν τους ετεροδημότες των Σπετσών ψηφοφόρους του υποψηφίου βουλευτή Κωνστατίνου Πετσάλη (δεν ξέρω αν είναι ο πλοιοκτήτης ή κάποιος συγγενής του) και μάλιστα είχαν δωρεάν κατά τη διάρκεια μια μακαρονάδα φτιαγμένη από το μάγειρα του βαποριού Ιωάννη Λαπατά και επιπλέον έπαιρναν και χίλιες δραχμές για τα έξοδά τους στο νησί. Επειδή όμως ταξίδευαν και ψηφοφόροι άλλων υποψηφίων (ή αναποφάσιστοι) οι κομματάρχες φώναζαν το σύνθημα "Το χιλιάρικο και μαύρο και βαπόρι δίχως ναύλο".. υπενθυμίζω ότι οι Σπέτσες εξέλεγαν ένα βουλευτή παλιότερα και ο προεκλογικός αγώνας ήταν έντονος, όπως αποτυπώνεται στη γυρισμένη στις Σπέτσες ταινία του 1966 Τζένη Τζένη.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Παναγιώτης : 29-03-2018 στις 10:18

  6. #6
    Εγγραφή
    Mar 2008
    Περιοχή
    Αθήνα - Ν. Σμύρνη
    Μηνύματα
    2.571

    Προεπιλογή

    Στην Wikipedia ( https://en.wikipedia.org/wiki/SM_U-35_Germany) αναφέρεται ότι το Γερμανικό υποβρύχιο U-35 από τις 30 October 1915. – 13 November 1915 επιτέθηκε σε διάφορα πλοία μεταξύ των οποίων και το αναφερόμενο το όποίο έπληξε αλλά δε βύθισε <...........30 October 1915. – 13 November 1915. In eastern Mediterranean, sank 11 steamers, also on 5 November HMS Tara, the Egyptian C.G. cruiser Abbas and damaged the Noor-El-Bahr, all in Gulf of Sollum. On 8 November submarine was attacked by a French armed trawler. >

  7. #7
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.028

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Nicholas Peppas Εμφάνιση μηνυμάτων
    She came to Greece in 1922, renamed Keraunos and became one of two ships of the Shipping Company of Th. Vourikis (the other one was Foula).
    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Ellinis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ο Βουρίκης πρέπει να το πήρε το 1925.
    Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Παναγιώτης Εμφάνιση μηνυμάτων
    Πολλά στοιχεία για το βαπόρι αυτό υπάρχουν στο βιβλίο "Σπέτσες Ιστορία Λαογραφία" (ISBN 9608800528 ). Σύμφωνα με το βιβλίο αγοράστηκε το 1927 (υπάρχει διαφορά με το 1928 του Lloyd's Register) από τον Θεόδωρο Βουρίκη και δρομολογήθηκε στη γραμμή με πλοίαρχο το σπετσιώτη Αντώνιο Λαπατά
    To παρακάτω απόκομμα από τη Σφαίρα του Δεκέμβρη του 1924 μας καθορίζει το χρόνο άφιξης του πλοίου στην Ελλάδα και επιβεβαιώνει τα γραφώμενα του βιβλίου περί πλοιαρχίας του από τον Αντώνη Λαπατά. Στο βιβλίο "Ναυάγια στις Ελληνικές Θάλασσες 1900-1945" αναφέρεται ένας Αντώνης Γ. Λαπατάς (γενν. το 1891) ως Υποπλοίαρχος στο ΣΟΦΙΑ του Τόγια κατά τη βύθιση του.

    keravnos.jpg

  8. #8
    Εγγραφή
    Mar 2008
    Περιοχή
    Αθήνα - Ν. Σμύρνη
    Μηνύματα
    2.571

    Προεπιλογή

    Στην παρακάτω ιστοσελίδα γίνεται αναφορά στο <ΚΕΡΑΥΝΟ> και στο <ΥΔΡΑ>

    http://www.astrosparalio.gr/?p=singlearticle&id=25959

  9. #9
    Εγγραφή
    Dec 2007
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    10.028

    Προεπιλογή

    Ένα σχέδιο του σκάφους όταν ήταν υπηρετούσε το αιγυπτιακό Π.Ν. εξοπλισμένο με ένα πυροβόλο 3 pdr
    noor el bahr.jpg
    Πηγή

  10. #10

    Προεπιλογή

    Greece-Poros-Le-Quai-keyranosPetsalis[1].jpg[QUOTE=Nicholas Peppas;275516]Το Κεραυνος κατα τον Κουτουζη www.koutouzis.gr

    Η ιδια φωτογραφια σε καλυτερη αναλυση.

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας