Leo μας έστειλες τώρα!! Είσαι φοβερός!!Η λύση στην απορία είναι σαφώς ποιο απλή, όσον αφορά το λόγο για το κατέβασμα των αγκυρών. Με όλη την εκτίμηση στους προλαλήσαντες φίλους ΑΡΗ και Roi Baudoin, επιτρέψτε μου να σας διορθώσω λίγο. Ο Ωραίος βάπορας Εξπρές Πήγασος όπως παρατηρείτε έχει υψηλή πλώρη σε σχέση με το Νεφέλη (ενδεικτικά αναφέρω αυτό το πλοίο) που οι άγκυρες του κολυμπάνε στο νερό έτσι κι αλλιώς. Το να φουντάρεις άγκυρα απο τόσο ψηλά (εκτός αν πρόκειται για φουντάρισμα ανάγκης) είναι ρίσκο και λίγο άναυτο. Ρίσκο γιατί μπορεί να μην ξεκολάει η άγκυρα από την θέση της (λόγο του ότι δεν χρησιμοποιείται συχνά) ή με την φόρα που θα φύγει να θέλει ένα ζευγάρι φερμουίτ (στα φρένα) της μπόμπας για να σταματήσει την ροή της καδένας, κάθε φορά. Αρα λοιπόν η καλή ναυτική τέχνη λέει ότι, κατευάζουμε την/τις άγκυρες μέχρι το νερό με το βίντσι (με τον εργάτη της άγκυρας-μηχανοκίνητα) και σ αυτο το σημείο φρενάρουμε και είμαστε έτοιμοι για φουντάρισμα χωρίς επιπλοκές.
Θα μου πείτε το ΒΣ Ιθάκη που έχει συγκριτικά υψηλή πλώρη γιατί τις φουντάρει από την θέση τους (πάνω)? Γιατί στα λεμονάδικα το βάθος είναι 10 μέτρα (?) και πολλά λέω άρα όση και φόρα να έχει πέφτοντας η άγκυρα (σχέση ύψους πλοίου και βάθους θαλάσσης, εύκολα σταματάει/φρενάρει την καδένα). Αρα λοιπόν ξέρουμε τι λέει η ναυτική τέχνη και πέρα πο εκε΄΄ι κάθε ένας απο τουσ καπετανάιους, ξέρει το πλοίο του και αναλόγως πράτει. Δεν σας κουράζω άλλο, ελπίζω κατταλάβατε...