Τα στοιχεία που παραθέτει το marinetraffic δεν αφορούν μόνο τα πλοία που εκπέμπουν σήμα στο AIS, ή έστω και εκπέμπανε κάποτε στο παρελθόν. Η βάση δεδομένων πλοίων που χρησιμοποιεί είναι εντελώς ανεξάρτητη από το σύστημα AIS. Έτσι λοιπόν μπορούμε να βρούμε στο marinetraffic καρτέλες - στοιχεία πάρα πολλών πλοίων που είτε βυθίστηκαν είτε πήγαν για διάλυση σε χρόνους περασμένους και μακρινούς, στους οποίους όχι σύστημα AIS δεν υπήρχε ακόμα αλλά ούτε καν ....σκέψη για κάτι τέτοιο. Η δε "κατάσταση" του πλοίου, στην οποία μπορούμε να συναντήσουμε δύο παραμέτρους,
"Ενεργό" ή
"Παροπλίσθηκε ή Χάθηκε" δεν αφορά βεβαίως στο αν το marinetraffic λαμβάνει ή όχι σήμα AIS από το συγκεκριμμένο πλοίο αλλά από το αν έχει ενημερωθεί η βάση δεδομένων που χρησιμοποιεί για τυχούσα μεταβολή που επήλθε στα στοιχεία του πλοίου.
Πολύ πρόχειρα παραδείγματα : Υπάρχει καρτέλα στο marinetraffic για το δύσμοιρο
ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ που βούλιαξε πριν 32 χρόνια, στην οποία η κατάσταση του πλοίου αναφέρεται ως
"Παροπλίσθηκε ή Χάθηκε" (εδώ). Ταυτόχρονα υπάρχει επίσης καρτέλα του
ANNOBON (πρώην παντόφλα μας
ΟΜΟΝΟΙΑ) που βυθίστηκε πριν οκτώ περίπου χρόνια στην Αφρική και στην κατάσταση του πλοίου αναφέρεται ακόμα ως
"Ενεργό" (εδώ). Και μιας και αυτά τα δύο πλοία δεν έφεραν ποτέ συσκευή AIS και ούτε φυσικά είχαν ποτέ εκπέμψει στο σύστημα, ας χρησιμοποιήσουμε ακόμα ένα παράδειγμα, της παντόφλας μας
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΑΡΙΑ Ζ, που έφερε συσκευή AIS, εξέπεμπε κανονικά σήμα, και ενώ βυθίστηκε στη Δυτική Αφρική το περασμένο καλοκαίρι, στο marinetraffic αξακολουθεί να αναφέρεται μέχρι και σήμερα ως "Ενεργό"
(εδώ).